Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در حاشیه مراسم افتتاحیه گواهی سپرده مس و میلگرد و قرار داد آتی گفت: در کمیسیون اقتصادی مجلس در حال تلاش هستیم و رویکرد مثبتی نسبت به بورس کالا وجود دارد. چیزی که امروز برای ما قابل اهمیت است، این است که پیام جدید در فعالیت بازار سرمایه را بازنگری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

جزئیات بسته ۱۰ بندی حمایت از بورس اعلام شد

او گفت: بر حسب سهام عدالت، جنس بازار سرمایه تغییر کرد. حدود ۵۰ میلیون نفر تنها ذی نفع سهام عدالت هستند. در صورتی که در دوره قبل اصلا به این شکل نبود اما امروز با رویکرد جدید نگاه ما دقیق‌تر شده است. در شرکتی مانند تامین اجتماعی چندین میلیون ذی نفع وجود دارد که از میان مردم هستند.

این نماینده مجلس ادامه داد: بازار سرمایه از قیمت گذاری دستوری رنج می‌برد. در صنعت خودرو تصمیماتی گرفته شده و جلساتی برگزار شده است و نباید هزینه‌ها از جیب مردم برود.

پور ابراهیمی گفت: باید بهای تمام شده خودرو کاهش یابد و نباید از جیب مردم برود. سهم خودرو در بازار سرمایه بسیار ناچیز است. به طور مثال، در رابطه با نرخ نیمایی ۲۰ درصد زیان به اقتصاد کشور وارد می‌شود. هرجا دو نرخی وجود داشته باشد، رانت هم وجود دارد.

او ادامه داد: در رابطه با ارز نیمایی و ترجیحی مردم زیان می‌بینند. باید در رابطه با قیمت گذاری دستوری فکری شود. تجربه گذشته چراغ راه ما است و انتظار همکاری داریم.

پور ابراهیمی گفت: وزیر اقتصاد ۱۰ مصوبه را در رابطه با بورس اعلام کرد که یکی از پیشنهادات ما در این راستا، استفاده از بازار سرمایه برای بهبود اقتصاد کشور است. در کشور ظرفیت معدنی غیر فعال داریم و ۹۰ درصد ذخایر معدنی ما شناسایی نشده یا غیر فعال است. به راحتی می‌توان از بازار سرمایه تامین مالی کرد. شرکت‌ها و عرضه‌های اولیه می‌تواند بازار را بزرگ کند.

او ادامه داد: اولین اقدام تشکیل شرکت‌های پروژه محور از طریق بازار سرمایه است. بخشی زیادی از شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه از دولت طلب دارند.

پو ابراهیمی گفت: باید صنعت برق حرکت کند، چون مانع حرکت صنعت شده است. مولد سازی که بیان می‌شود کافی نیست. یکی از را‌ه های مولد سازی استفاده از دارایی دولت به صورت اوراق بهادار است. مولد سازی اموال دولت  برای افزایش شفافیت باید از طریق بازار سرمایه صورت گیرد. موضوع و دغدغه بعد، صندوق املاک و مستغلات است. توسعه اقتصاد کشور از طریق بازار سرمایه مطلوب‌تر و شفاف‌تر است.

او گفت: چارت وزارت صمت سبب تقویت تجارت داخلی می شود. 

او ادامه داد: فردا از طرح اصلاح قانون بازار سرمایه در مجلس رونمایی می‌شود و کار آن به اتمام رسیده است و دو هفته بررسی خواهد شد. 

پور ابراهیمی گفت: با این ابزار ریسک پوشش می‌یابد و به سود صنایع پایین دستی است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سهام عدالت قانون بازار سرمایه پور ابراهیمی ابراهیمی گفت بازار سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۱۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دکتر ابراهیمی فرارسیدن سالروز تأسیس بانک سپه را تبریک گفت

دکتر آیت اله ابراهیمی مدیرعامل بانک سپه با صدور پیامی نود و نهمین سالروز تأسیس این بانک را به خانواده بزرگ بانک سپه تبریک گفت. - اخبار بازار -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بانک سپه، متن پیام دکتر ابراهیمی بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
چهاردهم اردیبهشت ماه سالروز تاسیس بانک سپه آغاز فصلی نو در سپهر اقتصادی کشور و نوید‌بخش خودباوری و اتکاء به سرمایه‌های مادی و معنوی فرزندان این مرز و بوم است. نخستین و بزرگترین بانک کشور با گذر از نزدیک یک قرن تلاش و خدمت صادقانه، در نودونهمین سالروز تاسیس خود همچون درختی تناور ریشه در اعتماد عموم مردم و مشتریان گرانقدر خود دارد و نام، آوازه، قدمت، اعتبار، موفقیت‌ها و دستاوردهای آن بر بلندای نظام پولی و مالی کشور می درخشد.
بی‌تردید دوام و قوام بانک سپه بر همت بلند و اراده راسخ مدیران و کارکنان خدوم این بانک استوار شده و طی نود و نه سال فعالیت، به پشتوانه سرمایه بزرگ انسانی خود، با عبور از حوادث گوناگون و امواج پرتلاطمی همچون جنگ، تحریم، تنگناهای اقتصادی و سنگ‌اندازی‌های بدخواهان این ملک و مملکت، توانسته است سربلند و پرقدرت به مسیر خود ادامه دهد و بر قله‌های رفیع پیشرفت و افتخار بایستد.
خدمت به مردم، کسب دستاوردهای مختلف در شبکه بانکی کشور و تلاش برای شکوفایی اقتصادی و خودکفایی میهن عزیزمان، مدال افتخار و مایه مباهات بانک بزرگ و با اصالت سپه است؛ بانکی که امروز با نقش‌آفرینی در اقتصاد ایران اسلامی، پشتیبانی از اَبرپروژه‌های کلان ملی و حمایت از اقشار مختلف مردم، سرمایه‌ای بی‌بدیل برای کشور محسوب می‌شود.
اینک در نود و نهمین سالروز تاسیس بانک سپه، یاد، نام و اقدامات ارزشمند پیشکسوتان بانک به ویژه شهدای والامقام آن را گرامی می داریم و در سالی که از سوی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده، هم پیمان می‌شویم که همه توان و تلاش خود را برای تحقق این مهم به کار گیریم و از هیچ اقدامی در مسیر رشد، شکوفایی اقتصادی، خدمت به عموم هموطنان و عزت و سربلندی کشور دریغ نورزیم.
اینجانب فرارسیدن چهاردهم اردیبهشت ماه، سالروز تأسیس نخستین بانک ایرانی را به همه مدیران، کارکنان پرتلاش و مشتریان عزیز تبریک و شاد‌باش عرض می‌کنم و با تقدیر از تلاش‌های ارزنده شما گرامیان، سربلندی، توفیقات روزافزون و بهروزی بانک بزرگ سپه و کارکنان خدوم آن را از پیشگاه خداوند متعال مسئلت دارم.

                                                                                                                                            آیت اله ابراهیمی
                                                                                                                                          مدیرعامل بانک سپه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • علی جدی در گفت و گو با قدس: معافیت مالیاتی سرمایه گذاری در مناطق محروم باید حداکثری باشد
  • علی جدی در گفت و گو با قدس: مجلس باید مالیات بر درآمد در مناطق محروم را کاهش دهد
  • دکتر ابراهیمی فرارسیدن سالروز تأسیس بانک سپه را تبریک گفت
  • معاون رئیسی: از مجلس فعلی راضی هستیم اما... /در بودجه اختلافاتی بین دو قوه وجود داشت
  • اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ چه تاثیری در بهبود وضعیت بازار سرمایه دارد؟
  • اعطای مشوق‌های مالیاتی به تولید در راستای تحقق شعار سال
  • لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم سازوکار مشارکت مردم در بخش مولد را تسهیل خواهد کرد
  • بهترین راه برای حمایت از کارگران اصلاح «قانون کار» است
  • مجلس با اصلاح موادی از لایحه برنامه هفتم موافقت کرد
  • مالیات بر سوداگری و سفته بازی مشمول مردم نمی شود