Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، بودجه تحقیق و توسعه (R&D) کشورها نشان‌دهنده ماهیت اقتصادی آن کشور است. چرا که این بودجه تعیین‌کننده مسیر دانش و آموزش نیروهای دانشگاهی است. برای مثال ژاپن از جمله کشورهایی است که اولویت خود را تولید قرار داده و به همین دلیل، بیشترین سرمایه‌ خود را در علوم مهندسی صرف کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش‌ها، علوم مهندسی با ۸۲۱۷.۷۱ میلیون PPS بیشترین سهم را از تولید ناخالص داخلی این کشور دارد و علوم پزشکی و سلامت با ۶۳۹۰.۳۷ میلیون PPS در رتبه دوم قرار دارد. علوم طبیعی با ۴۸۶۹.۷۵ میلیون PPS و علوم کشاوزی با ۲۲۵۵.۷۱ میلیون PPS در جایگاه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

نکته جالب توجه این است که علوم انسانی و اجتماعی هیچ سهمی از بودجه پژوهشی این کشور ندارد.

گفتنی است؛ PPS شاخص حجم تولید ناخالص داخلی سرانه در استانداردهای قدرت خرید است.

انتهای پیام/

عاطفه نظارتی‌زاده کد خبر: 1122642 برچسب‌ها ژاپن

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: ژاپن میلیون PPS

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۱۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به همت پژوهش سرای برهان کتاب «عشق برتر» منتشر شد

عشق به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام از جمله شاخص های مهم شیعه گری است که در ایران اسلامی همواره ساری و جاری بوده است. به همین منظور اساتید و علمای بزرگ در حوزه های مختلف علوم عقلی و نقلی سعی داشته‌اند این محبت و عشق خود به معصومین علیهم السلام  را ابراز کرده و به ساحت ایشان ادای احترام کنند.

استاد فاطمه اعتمادی رحمة الله علیها از جمله اساتید فقید حوزه بود که سالها عمر با برکت خود را صرف بیان فضائل و بیانات آن مواضع رسالت و خزائن علوم نمود.

در کتاب عشق برتر، با تلاش جمعی از پژوهشگران مدرسه علمیه فاطمةالزهرا سلام‌الله‌علیها توس (پژوهش سرای برهان) سعی شده است بخشی از بیانات آن عالمه فاضله را که با موضوع محبت و ولایت اهل بیت علیهم السلام ایراد شده است جمع آوری کرده و بدین وسیله گامی در جهت انتقال این مفاهیم ارزشمند به نسل‌های آینده برداشته شود.

دیگر خبرها

  • تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • راهکار توسعه اقتصادی و تقویت منابع ارزی؛ تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • اختصاص ردیف بودجه‌ای به ۳۰ دانشگاه برتر
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان
  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی
  • در سه سال اخیر سرانه خط فقر سه برابر شده است
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • به همت پژوهش سرای برهان کتاب «عشق برتر» منتشر شد
  • افزایش انتقال باکتری‌های مقاوم به دارو از جوامع انسانی به طبیعت
  • گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس از میزان تخصیص بودجه عمومی به رسانه‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۳/ صداوسیما ۲۴ هزار میلیارد تومان