Web Analytics Made Easy - Statcounter

گالری استاد نامی خانه هنرمندان ایران میزبان نمایشگاه عکس «همسایه» شد‌.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛  این نمایشگاه کاری از هنرمند عکاس علی محرابی، روز جمعه، بیست و ششم آذر ماه، ساعت ۱۶:۰۰ با حضور هنرمندان و مهمانان ویژه در گاری استاد نامی خانه هنرمندان ایران افتتاح شد که می‌توان به حضور هنرمندان و مدیران هنری همچون؛ ابراهیم حقیقی، بهزاد حاتم، انوشیروان ممیز، مجید رجبی‌معمار، محمدجواد حق‌شناس، ابوالفضل رزم آرا، دنیا عبدالهی‌حاج‌محمود و تعدادی از هنرمندان انجمن گرافیک و انجمن عکاسان در روز نخست اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی محرابی در متن مانیفست نمایشگاه همسایه اینگونه عنوان می‌کند؛ «بیشتر جمعیت مهاجر ساکن ایران را افرادی با تابعیت افغانستان و بعضا پاکستان تشکیل می‌دهند‌. قرن‌ها است ایران پذیرای مهاجران کشورهای هم مرز است، به دلیل همین حسن همجواری نام «همسایه» برای این نمایشگاه برگزیده شد.

 به عنوان عکاس تلاش کرده ام تا شرایط زندگی و روزمرگی آنها را برای مخاطب بازتاب دهم. در کنار کاستی ها و ناملایمات، روزنه امیدی دیده می شود و امید؛ آخرین چیزی است که از بین می رود و این کمک می کند تا از تاریک‌ترین دوران عبور کنیم. آدم‌ها همیشه در تلاشند تا از وضعیتی سخت به موقعیت بهتر برسند. مخصوصاً برای فرزندانشان؛ و شاید ترک وطن آخرین راه باشد.

 آنچه در این نمایشگاه به تصویر کشیده شده، سعی بر این داشته تا گوشه‌هایی از زندگی اتباع داخل ایران را به نمایش بگذارد و این تجربه زیست هرچند کوتاه من میان آنهاست.»

محرابی که دانش آموخته رشته گرافیک در مقطع کاردانی و رشته کارگردانی در مقطع کارشناسی است، از سال ۱۳۸۷ عکاسی را آغاز نمود و به عضویت انجمن عکاسان ایران و انجمن عکاسان مطبوعات ایران در آمد. وی همچنین در کارنامه هنری خود ترجمه چندین نمایشنامه و کارگردانی دو فیلم کوتاه را دارد که در چندین جشنواره بین‌المللی به نمایش در آمده و کاندید دریافت جایزه شده است. از جمله فعالیت‌های بین‌المللی این هنرمند عکاس می‌توان به شرکت در نمایشگاه‌های مختلف عکاسی در ترکیه، ارمنستان، گرجستان، آلمان، فرانسه و همکاری با خبرگزاری رویترز در پروژه عکاسی مستند از ناشنوایان اشاره کرد.

این خبر در پایان می‌افزاید، نمایشگاه عکس «همسایه» تا روز جمعه هفتم دی‌ماه از ساعت ۱۵:۰۰ تا ۲۰:۰۰ در گالری نامی خانه هنرمندان ایران، میزبان علاقه‌مندان است.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا ایران گرافیک افغانستان پاکستان کارشناسی مطبوعات فرانسه خانه هنرمندان نمایشگاه عکس همسایه خانه هنرمندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۲۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمار روانی مادرش را در خانه آتش زد

به گزارش خبرآنلاین،دقایقی بعد ناگهان صدای زن همسایه خاموش شد اما استشمام بوی شدید سوختگی که کل ساختمان را پر کرده بود همسایه‌ها را از خانه‌هایشان بیرون کشید.

به‌دنبال بوی دود و سوختگی، آنها به طبقه سوم رسیدند و دریافتند این بو از خانه مادر و پسر می‌آید. بلافاصله آنها با آتش‌نشانی و پلیس تماس گرفتند. وقتی همسایه‌ها پشت در خانه رسیدند پسر جوان فریاد می‌زد: «بروید! اگر از اینجا دور نشوید خودم را با اسید می‌سوزانم.»

لحظاتی بعد مأموران کلانتری وردآورد و آتش‌نشانی وارد محل شده و از پسر جوان خواستند تا در را باز کند. اما تهدیدهای او ادامه داشت و فریاد می‌زد: اگر کسی نزدیک شود خودم را با اسید می‌سوزانم.از آنجایی که صدایی از زن صاحبخانه به گوش نمی‌رسید، مأموران احتمال دادند که بلایی سر پیرزن آمده باشد.با این احتمال موضوع به بازپرس کشیک قتل و کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت اعلام شد.

با حضور تیم جنایی در محل و پس از دقایقی صحبت با پسر جوان، او تسلیم شد و در را باز کرد. با ورود تیم جنایی به محل آنها با جسد پیرزن جلوی در آپارتمان روبه‌رو شدند که در حال سوختن بود. خانه بهم ریخته و کنار جسد چاقو، پیچ گوشتی و ظرفی افتاده بود که پسر جوان مدعی بود داخل آن اسید است و می‌خواسته با آن، خودش را بسوزاند. امدادگران آتش‌نشانی، بلافاصله جسد را خاموش کردند.

یکی از همسایه‌ها در تحقیقات میدانی کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت گفت: این پسر مشکل روحی و روانی دارد و حتی مدتی هم در مرکز درمانی بستری بود. شب حادثه صدای مشاجره او و مادرش را شنیدم که مادرش می‌خواست او قرص‌هایش را بخورد اما وی امتناع می‌کرد.

اعتراف به قتل
پسر جوان که وضعیت روحی خوبی نداشت در رابطه با جنایتی که مرتکب شده بود، گفت: مادرم مدام می‌گفت تو دیوانه‌ای و باید قرص‌هایت را بخوری. این کلمات مرا تحریک کرد. حس بدی به من دست داده بود و صداهایی می‌شنیدم که از من می‌خواست از مادرم انتقام بگیرم. وقتی داخل آشپزخانه بود به سمتش رفتم و چاقو و پیچ گوشتی را از آشپزخانه برداشتم و به او حمله کردم. مادرم فرار کرد و من دنبالش دویدم و او را زدم بعد روی جسد بنزین ریختم و آن را به آتش کشیدم. با دیدن شعله‌های آتش تازه متوجه شدم که چه‌کار کرده‌ام. پشیمان شدم و تصمیم گرفتم با اسید خودم را بکشم. به سراغ ظرفی رفتم که داخل آن اسید بود. من نمی‌توانستم بدون مادرم زندگی کنم.
در بررسی محتویات بطری، مشخص شد که داخل بطری جوهر نمک بوده اما متهم تصور می‌کرده که داخل آن اسید است. پسر جوان که وضعیت روحی مناسبی نداشت به دستور بازپرس جنایی بازداشت و برای بررسی سلامت روانی به پزشکی قانونی منتقل شد.

21302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903295

دیگر خبرها

  • آغاز نمایشگاه کانون عکاسی شفق/ «شکل‌پذیری» به آرتیبیشن رسید
  • خوشنویسی ایران نیاز به حمایت دارد/ تاثیر بخش خصوصی در چرخه اقتصاد
  • «قلیچ» به مستندات یکشنبه خانه هنرمندان ایران رسید
  • جلسه‌ای مهم برای سپک تاکرا ایران/ تهران میزبان قهرمانی آسیا شد
  • پسر جوان مادرش را در خانه آتش زد
  • بیمار روانی مادرش را در خانه آتش زد
  • اسپانیا میزبان فیلم ژاو با حضور هنرمندان قمی شد
  • جزیره قشم میزبان گروه پزشکان جهادی
  • نمایش «وضوح ناقص» در خانه عکاسان جوان
  • عکاسان برای مشارکت در پروژه‌های سینمایی مجوز بگیرند