Web Analytics Made Easy - Statcounter

درس شیمی از دروس تخصصی و مهم دوره متوسطه دوم است که به دلیل داشتن تعاریف، فرمول‌ها، مفاهیم، ساختار و مسئله‌های مختلف، یادگیری آن برای دانش‌آموزان چندان ساده نیست.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام استاد بانک، بسیاری از محصلان به دنبال جواب سوال "چگونه شیمی را یاد بگیریم؟" هستند تا در امتحانات دچار مشکل بیشتری نشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما یادگیری شیمی به شکل اصولی، نیازمند رعایت نکات مهمی است که معمولا دانش‌آموزان نسبت به آن‌ها بی‌توجه هستند. همین مواجه غلط با شیمی، باعث دل‌زدگی و عدم یادگیری این درس توسط شاگردان می‌شود. در این مطلب، بهترین راهکارهای یادگیری شیمی را بررسی می‌کنیم.

بهترین راه یادگیری شیمی؛ معلم خصوصی و آموزش اصولی

آموزش دقیق، اصولی و درست هر درسی، باید توسط آموزگاری باسواد و باتجربه انجام شود. به همین دلیل است که بهترین راهکار یادگیری شیمی، کمک گرفتن از معلم شیمی است. زمانی که دانش‌آموز برای فهم و درک مباحث درسی دچار مشکل می‌شود، باید از پایه و ابتدا به یادگیری بپردازد. معلم خصوصی شیمی، با صبر و حوصله اشکالات متعدد شاگردش را رفع می‌کند و با تمرین و تکرار، اعتماد به‌ نفس او را برای یادگیری شیمی را بالا می‌برد.

شرکت در جلسات تدریس خصوصی شیمی، فقط به آموزش مباحث کتاب ختم نمی‌شود. مدرس شیمی، برای محصل سوالات متعددی را حل می‌کند، نکات مختلفی را به او می‌آموزد، بهترین منابع کمک آموزشی را معرفی می‌کند و به طور مداوم اشکالات دانش‌آموز را رفع می‌نماید. بنابراین، داشتن یک معلم خصوصی، سریع‌ترین شیوه‌ی یادگیری شیمی است.

یادگیری شیمی نیازمند زمان است؛ در طول ترم شیمی را بخوانید

یادگیری شیمی به دلیل داشتن تنوع فرمول‌ها و مفاهیم مختلف، زمان‌بر است و باید در طول ترم خوانده شود. دانش‌آموزی که قصد دارد بدون استرس و در آرامش شیمی را یاد بگیرد، باید در طول سال تحصیلی همواره مطالب درسی متعدد شیمی را مطالعه کند.

داشتن برنامه‌ریزی دقیق و مرور کردن مباحث، امری مهم و حیاتی در فرآیند یادگیری شیمی است. حل کردن مسئله‌ها، خواندن چندین باره‌ی تعاریف و حتی روخوانی متن درس‌ها، می‌تواند کمک خوبی برای حفظ ریتم یادگیری این درس باشد. مهم‌ترین نکته، رعایت پیوستگی مطالعه‌ی شیمی از ابتدای تا زمان امتحانات میان ترم، پایان ترم و البته آزمون کنکور است.

چگونه شیمی را یاد بگیریم؟ فعال باشید، سوال زیاد بپرسید و جزوه بنویسید!

فعالیت در کلاس، همیشه به روند یادگیری دانش‌آموز سرعت می‌بخشد. دو نکته مهم را در زمان شرکت در کلاس درس رعایت کنید. اول اینکه، سوال زیاد بپرسید! نگذارید نقطه‌ی مبهمی درباه‌ی مبحث درس، در ذهن شما باقی بماند. ابتدا به خوبی به آموزش معلم گوش دهید و سپس سوالات خود را مطرح کنید. اما دومین نکته، نوشتن جزوه یا مطالب درسی با دست‌خط خودتان است. به طور کلی، نوشتن باعث عمق یادگیری شما می‌شود و یک تکنیک مناسب است.

شیوه درست حل مسائل شیمی را یاد بگیرید

تمرین و تکرار برای یادگیری شیمی، امری ضروری و غیرقابل چشم‌پوشی است. مباحث شیمی به دو بخش مفهومی و حل‌کردنی تقسیم می‌شوند. به طور همزمان که مطالب مفهومی را مطالعه می‌کنید، باید تمرینات و مسئله‌های مختلفی را هم حل کنید تا به تسلط خوبی برسید. شرکت در جلسات تدریس خصوصی استادبانک، این شرایط را فراهم می‌کند تا معلم خصوصی شیمی مهم‌ترین نمونه سوالات و مسائل این درس را به شما ارائه کند. رفع اشکالات و پیدا کردن نکات کلیدی، جزئی از فرآیند حل تمرینات و نمونه سوالات امتحانی شیمی است که تاثیر بسیار خوبی در یادگیری این درس دارد.

خلاصه‌نویسی کنید؛ معجزه‌ی یادگیری شیمی

خلاصه‌نویسی، یک تکنیک عالی برای یادگیری دروس است. زمانی که نکات مهم و بخش‌های اصلی کتاب را از نظر خودتان می‌نویسید، به طور ناخودآگاه عمق یادگیری شما افزایش پیدا می‌کند. فرقی نمی‌کند شما سر کلاس بهترین معلم خصوصی کشور حضور دارید یا به تنهایی مشغول درس‌خواندن هستید، خلاصه‌برداری باید به یکی از عادات مطالعه‌ی شما تبدیل شود. این مجموعه یادداشت‌های شما، در زمان مرور درس نیز بسیار کارمد مفید خواهند بود.

آزمایشات کتاب شیمی را خوب یاد بگیرید

متاسفانه، بیشتر دانش‌آموزان، آزمایشات کتاب درسی شیمی را جدی نمی‌گیرند و در زمان انجام فرآیندهای مختلف شیمیایی، دقت چندانی ندارند. در حالی که یکی از بهترین موقعیت‌ها برای درک مفاهیم شیمی و مطالبی که در کتاب ارائه شده است، زمان انجام همین آزمایشات به ظاهر ساده است. مراحل آزمایشات شیمی را خوب یاد بگیرید و علت تغییرات و فرآیند انجام آن‌ها را از معلم خود بپرسید. رعایت همین نکته ساده، گام خیلی خوبی برای یادگیری برخی مفاهیم شیمی است.

یادگیری شیمی با کمک برترین اساتید تدریس خصوصی شیمی استادبانک

انتخاب شیوه‌ی مناسب یادگیری شیمی و داشتن استمرار، مهم‌ترین گام‌های دانش‌آموز در مسیر کسب موفقیت در این درس هستند. اگر به دنبال بهترین راه یادگیری شیمی هستید، از اساتید برتر تدریس خصوصی شیمی استادبانک کمک بگیرید. در سامانه‌ی تدریس خصوصی استادبانک، از معلم شیمی پایه دهم تا بهترین مدرس شیمی کنکور وجود دارد که آماده‌ی برگزاری کلاس‌های آنلاین و حضوری برای دانش‌آموزان سراسر کشور هستند.

والدین و دانش‌آموزانی که قصد انتخاب و رزرو معلم خصوصی شیمی را دارند، می‌توانند با مراجعه به سایت استادبانک به آدرس www.ostadbank.com، مدرس مورد نظر خود را انتخاب نمایند. اگر برای انتخاب معلم خصوصی یا نحوه برگزاری کلاس به مشاوره نیاز دارید، با شماره ۹۱۰۰۵۳۴۳-۰۲۱ تماس بگیرید تا کارشناسان بخش پشتیبانی استادبانک، به خوبی شما را راهنمایی کنند.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استاد بانک تدریس خصوصی استاد بانک ی یادگیری شیمی برای یادگیری تدریس خصوصی دانش آموزان خصوصی شیمی معلم خصوصی دانش آموز ی شیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۲۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه امتحانات نهایی خردادماه ۱۴۰۳ چیست؟

در بسته زیر اخبار و محتوا‌های آموزشی پیرامون «میزان تمرکزت رو محک بزن؛ سه تفاوت دو عکس رو ۳۳ ثانیه‌ای بگو»، «فیلم ضدحال خنده‌دار دختر دانش آموز به معلم بابت ماه تولد»، «برآورده کردن آرزوی دانش آموز توسط معلم هنرمند و مهربان»، «۱۱ آلاینده‌ی مخفی در خانه که سلامت خانواده را به خطر می‌اندازد»، «برنامه امتحانات نهایی خردادماه ۱۴۰۳؛ آغاز امتحانات از ۲۹ اردیبهشت ماه»، «اگه هوشت بالاتر از حد متوسطه ۱۱ ثانیه‌ای بز رو در گله‌ی گوسفند پیدا کن» را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

برای خواندن مطالب روی عناوین کلیک کنید

برنامه امتحانات نهایی خردادماه ۱۴۰۳؛ آغاز امتحانات از ۲۹ اردیبهشت ماه

اگه هوشت بالاتر از حد متوسطه ۱۱ ثانیه‌ای بز رو در گله‌ی گوسفند پیدا کن

فیلمی متفاوت از کنکور دادن دانش آموزان در زمان قبل از انقلاب

میزان تمرکزت رو محک بزن؛ سه تفاوت دو عکس رو ۳۳ ثانیه‌ای بگو

 

۱۱ آلاینده‌ی مخفی در خانه که سلامت خانواده را به خطر می‌اندازد

فیلم ضدحال خنده‌دار دختر دانش آموز به معلم بابت ماه تولد

 

برآورده کردن آرزوی دانش آموز توسط معلم هنرمند و مهربان

دیگر خبرها

  • تداوم طرح«بازی یادگیری»در استان تهران/‏تأمین مسکن معلمان بررسی شد
  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • تلاش معلم شهرکردی برای آموزش دانش آموزان منطقه عشایر نشین
  • برنامه امتحانات نهایی خردادماه ۱۴۰۳ چیست؟
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی می‌شود
  • روایت یک معلم درحوزه تدریس به دانش آموزان خاص
  • لزوم کاهش مصرف کیسه‌ها و ظروف یکبار مصرف پلاستیکی
  • پویش قدردانی از معلم در «زنگ انشا» از رادیو صبا