Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: امتحانات دوره‌های تحصیلی متوسطه اول و دوم به صورت حضوری و براساس آئین‌نامه‌های آموزشی و ارزشیابی مصوب شورای عالی آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت آموزش و پرورش، بر اساس اطلاعیه مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی، امتحانات دانش آموزان در دی‌ماه سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ مطابق بخشنامه‌های صادره و با ملاحظات در نظر گرفته شده برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این اطلاعیه آمده است: در روزه‌های اخیر در برخی خبرگزاری‌ها، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی غیررسمی مطلبی درباره نحوه برگزاری امتحانات دانش آموزان در دی‌ماه سال تحصیلی ۱۴۰۱- ۱۴۰۰ منتشر شده است که نادرست بوده و مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش آن را تکذیب می‌کند.

مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش در این اطلاعیه تصریح کرد: امتحانات دوره‌های تحصیلی متوسطه اول و دوم به شیوه حضوری و بر اساس آئین‌نامه‌های آموزشی و ارزشیابی مصوب شورای عالی آموزش و پرورش برگزار می‌شود و فقط در شرایطی که مدرسه به دلیل شیوع بیماری کرونا، در وضعیت قرمز کرونایی قرار داشته باشد به صورت استثنا و با تأیید آموزش و پرورش محل، ارزشیابی دانش آموزان بر اساس دستورالعمل ارزشیابی پیشرفت تحصیلی در دوره شیوع بیماری کرونا انجام می‌شود.

همچنین بر اساس این اطلاعیه امتحانات داوطلبان آزاد و آن گروه از دانش آموزان پایه دوازدهم که در خرداد و شهریور ماه موفق به کسب نمره قبولی در برخی دروس نشده‌اند، طبق برنامه اعلامی از دوم دی ماه آغاز و به شیوه حضوری در حوزه‌های امتحانی سراسر کشور با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

طبق این اطلاعیه در این امتحانات از انواع سوالات (تشریحی، کوتاه پاسخ، چهار گزینه‌ای و…) استفاده شده و نمره منفی ندارند. امتحانات پایه نهم بزرگسال، آموزش از راه دور، ایثار گران و داوطلبان آزاد نیز هماهنگ استانی، به شیوه حضوری و با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی است.

در بخشی دیگر از این اطلاعیه تاکید شده است: شیوه نامه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دوره‌های مختلف تحصیلی و بخشنامه برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم در دی‌ماه ۱۴۰۰ در پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی به نشانی aee.medu.ir قابل مشاهده است. بنابراین از معلمان، دانش آموزان و اولیای آنان درخواست می‌شود تا اخبار و اطلاعیه‌های وزارت آموزش و پرورش را صرفاً از پورتال اطلاع‌رسانی این وزارتخانه پیگیری کنند.

کد خبر 543239

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش امتحانات دانش آموزان متوسطه اول و دوم حضوری شدن امتحانات دانش آموزان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش برگزار می شود دانش آموزان بر اساس دی ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۲۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان در نشست خبری با خبرنگاران در سنندج گفت: تولیدات دستی و کشاورزی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان در قالب یکصد غرفه در محل نمایشگاه‌های دائمی سنندج در معرض دید عموم قرار گرفته است.

حجت‌اله موسوی افزود: این نمایشگاه از امروز تا دهم اردیبهشت ماه جاری در محل نمایشگاه‌های دائمی سنندج از ساعت ۱۵  ظهر تا ۲۲ در معرض بازید مردم خواهد بود.

وی یادآور شد: ترویج روحیه کارآفرینی بین دانش‌آموزان، آشنایی دانش‌آموزان با مهارت‌های بومی محلی، تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم را از اهداف برپایی این نمایشگاه دانست.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان تصریح کرد: در حاشیه این نمایشگاه دو غرفه به منظور هدایت تحصیلی دانش‌آموزان برپا می‌شود تا دانش‌آموزان به سمت رشته‌های هنرستان‌ها سوق پیدا کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان
  • ۶۰ هزار تارک تحصیل سال گذشته به چرخه آموزش بازگشتند
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده است؟
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی می‌شود
  • جشنواره نوآوری و فناوری دانش آموزی در تبریز برگزار می شود
  • ۵۰ حوزه امتحان نهایی در استان سمنان تجهیز شده است