Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمال رازقی، دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یکی از موانع پیش رو برای انتقال این کارخانه‌ها بحث مشکلات اعتباری است که در خصوص این کارخانه‌ها امکان تامین این اعتبار وجود دارد.
وی ادامه داد: زمین‌های فعلی این کارخانه‌ها در شیراز، دارای ارزش قابل توجهی هستند که چنانچه شرایط برای تغییر کاربری و فروش این زمین‌ها فراهم شود، مالکان و متولیان این کارخانه‌ها می‌توانند با فروش این زمین‌ها اعتبار لازم برای انتقال این واحدهای تولیدی را تامین کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: دو کارخانه روغن نباتی شیراز و پشم شیشه قرار است به منطقه ویژه اقتصادی و کارخانه سیمان هم قرار است به شهرستان خرامه منتقل شود که برای هر سه کارخانه زمین در نظر گرفته شده و عملیات اجرایی نیز در حال انجام است.
رئیس اتاق بازرگانی فارس بیان کرد:قطعا اگر موانع پیش روی انتقال این واحدها برداشته شود و امکان تامین مالی از طریق فروش زمین این کارخانه‌ها فراهم شود،شاهد تسریع در انتقال این کارخانه‌ها خواهیم بود.
معاون برنامه‌ریزی و سرمایه گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس نیز چندی پیش در گفت و گو با ایرنا مشکل اصلی برای انتقال این کارخانه‌ها به خارج از شهر را کمبود اعتبار دانست.
سیدرضا ساداتی افزود: انتقال هر واحد صنعتی به خارج از شهر نیاز به سرمایه‌گذاری کلان دارد و فرآیند انتقال کارخانه‌ها باید به گونه‌ای باشد که تولید و اشتغال دچار آسیب نشود.
وی ادامه داد: میزان سرمایه مورد نیاز برای اجرای پروژه‌های انتقال کارخانه‌ها به خارج از شهر بسیار بالاست و مهمترین مشکل متولیان امر برای اجرای این پروژه‌ها بحث تامین اعتبارات است.
او اضافه کرد: البته سرمایه‌گذاران هم باید اراده جدی برای انجام این کار داشته باشند و اگر این اراده و عزم جدی نزد سرمایه‌گذار باشد نتیجه و پیشرفت کار هم بهتر خواهد بود.
معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: به جز کارخانه ریشمک که در سال ۹۷ به خارج از شهر منتقل شد، هم اینک بحث انتقال کارخانه سیمان به خرامه و کارخانه عایق سازی پشم شیشه و کارخانه روغن نباتی به منطقه ویژه اقتصادی شیراز مطرح است.
ساداتی افزود: تاکنون اقدامات قابل توجهی برای انتقال این کارخانه‌ها و تغییرکاربری محل کنونی این واحدهای صنعتی انجام شده که امیدواریم هرچه سریعتر به نتیجه برسد.

برچسب‌ها اتاق بازرگانی ایران کارخانه شیراز واحدهای آلاینده فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اتاق بازرگانی ایران کارخانه شیراز اتاق بازرگانی ایران کارخانه شیراز واحدهای آلاینده فارس انتقال این کارخانه ها برای انتقال انتقال کارخانه خارج از شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۲۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجلاس اتاق های بازرگانی کشورهای عضو ACD-اصفهان

دومین اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا با حضور روسا و نمایندگان اتاق‌های بازرگانی کشورهای آسیایی و اتاق‌های بازرگانی ایران روز دوشنبه به میزبانی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان آغاز به کار کرد.نمایشگاه منتخب توانمندی‌های صادراتی استان اصفهان و نشست نمایندگان اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا از برنامه‌های جنبی این رویداد بود. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3077137 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • پایان اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجمع گفتگوی همکاری آسیا در اصفهان
  • برپایی نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی اصفهان
  • لزوم شتاب بخشی به تکمیل زنجیره ارزش/ نباید به خارج وابسته باشیم
  • استقبال کم‌سابقه سرمایه‌گذران ۱۰۳کشور از ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • تکمیل زیرساخت‌های شهرک دارویی بیضا شتاب می‌گیرد
  • رئیس سازمان خصوصی‌سازی خبر داد: اگر تغییر نام استقلال به استقلالِ خلیج فارس منع قانونی نداشته باشد، مورد موافقت قرار می‌گیرد / فیلم
  • ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرداری شیراز با ارزش ۶۰ هزار میلیارد تومان در نمایشگاه اکسپو
  • اجلاس اتاق های بازرگانی کشورهای عضو ACD-اصفهان
  • ۳۰ رئیس اتاق بازرگانی به اکسپو ایران می‌آیند
  • آسیای توانمندتر با استفاده از تکنولوژی و اشتراک دانش تحقق می یابد