Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه استان ها خبرگزاری تقریب،حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی پیش‌ازظهر امروز در کلاس درس اخلاق معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در کردستان برگزار شد، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) به بازگویی روایتی از پيامبر عظيم الشأن اسلام(ص) در کتاب شریف خصال درباره خطر اهمّيت دادن زياد انسان‌ها به دنيا پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
پیامبر اکرم(ص) فرموده «مَن أصبَحَ و الدنيا أكبَرُ هَمِّهِ فَلَيسَ مِنَ اللّه ِ في شيءٍ و ألزَمَ قلبَهُ أربَعَ خِصالٍ: هَمّاً لا يَنقَطِعُ عَنـهُ أبداً، و شُغلاً لا يَنفَـرِجُ مِنهُ أبداً، و فَقراً لا يَبلُغُ غِناهُ أبداً، و أملاً لا يبلُغُ مُنتَهاهُ أبداً؛ كسى كه صبح خود را آغاز و بزرگترين همّ و غمش دنيا باشد، نزد خداوند هيچ مرتبه‌اى ندارد و چهار خصلت پيوسته گريبان‌گيرش است: اندوهى كه هرگز از او جدا نشود، گرفتارى اى كه هرگز از آن رهايى نيابد، فقرى كه هرگز به بى‌نيازى و توانگرى نينجامد و آرزويى كه هرگز پايان نپذيرد»

آنچه که بر قلب انسان وارد می‌شود اگر با معنویت باشد اثرات بیشتری خواهد داشت؛ سؤال اینجاست ما چقدر می‌توانیم از مال و وابستگی‌های دنیوی دوری کنیم؟

شرایط ما طلبه‌ها با بقیه متفاوت است، ممکن است یک چیزی حلال باشد اما عرف نپسندد که ما طلبه‌ها از آن استفاده کنیم همانگونه که رهبر معظم انقلاب چندسال پیش در ابتدای درس خارج فقه، پس از بیان حدیثی اخلاقی، به طلاب تذکر دادند و فرمودند نامه‌ای دریافت کرده‌اند که در آن نوشته شده بعضی از افراد حاضر در درس، با ماشین‌های گران‌قیمت تردد می‌کنند که این کار پسندیده نیست. بنابراین ما طلبه‌ها باید با احتیاط  برخورد و رفتار کنیم.

متاسفانه برخی‌ افراد علی‌رغم اینکه در مادیات سرشار هستند اما همواره به‌منظور رسیدن به دارایی بیشتر، در حال توطئه و آسیب به دیگران هستند و تابِ دیدن دیگران و رقیبش را ندارند که متاسفانه این ضعف در عرصه سیاست ملموس و مشهود است. این افراد در این شرایط مشغولیت ذهنی و اشتغالی برای خود ایجاد کرده که از صبح زود دنبال مال دنیا، پست و مقام و وام گرفتن از این بانک و آن بانک هستند در حالی‌که کسی که هم و غمش دنیا باشد، آرامش پیدا نخواهد کرد.

برخی افراد دیگر علی‌رغم اینکه مشکل مادیات و کمبودی ندارند اما همواره احساس فقر کرده و چشم‌شان به جیب دیگران است و هیچ‌گاه به غنا نمی‌‌رسند همانطور که اختلاس‌گران و مفسدان اکثرا انسان‌های پولداری هستند اما باز هم دست‌بردار نیستند در حالی‌که انسان باید مناعت طبع و عزت نفس داشته باشد.

امیدوارم خداوند همه ما را از شر بدی‌های دنیوی مصون و محفوظ بدارد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۲۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دنیای بدون معلم، هرگز

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تداوم امدادرسانی به افراد متاثر از بارندگی و آبگرفتگی‌ها در خوزستان
  • هشدار مهم هواشناسی برای ۴ استان/ آماده‌باش مدیریت بحران
  • هشدار کارشناسان فرانسوی درباره ممنوعیت اینترنتبرای زیر ۱۳ ساله‌ها
  • هشدار به خریداران امتیاز مسکن دولتی | مراقب سلب امتیاز باشید!
  • دنیای بدون معلم، هرگز
  • چرا چپ دست یا راست دست به دنیا می‌آییم؟
  • رفتارهای نادرست در شیوه زندگی تهدیدی جدی برای سلامتی انسان
  • بیمه سلامت هرگز برای بیمه‌کردن با افراد تماس تلفنی نمی‌گیرد/ بیمه شدگان مراقب شرکت‌های سودجو باشند
  • هشدار جدی سازمان ملی مهاجرت به مهاجرین درباره پیامک سامانه «سهما» + جزئیات
  • (ویدئو) لیونل مسی را هرگز با این تیپ خاص ندیده‌اید