Web Analytics Made Easy - Statcounter

ماموستا هاشم نوری از روحانیون اهل سنت کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، در مورد اجرای حکم حیدر قربانی اظهار کرد: روز گذشته دستگاه اجرای عدالت کسی را به سزای اعمالش رساند که در پرونده‌اش کارهای خلاف امنیت، تعرض و تجاوز و طغیان‌گری وجود داشت.

وی خاطرنشان کرد: یکی از وظایف مهم هر حاکمیتی به ویژه در کشورهای اسلامی در هر کشوری اجرای عدالت و تلاش در مسیر تحقق امنیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این روحانی اهل سنت، احکام دینی اسلام به صراحت تامین امنیت را جز وظایف اصلی حاکمیت قرار داده و باید در این مسیر تلاش کند مبادا افرادی آنطور که بخواهد عمل کنند و در امنیت پایدار خللی ایجاد کنند.

ماموستا نوری اذعان کرد: اگر امنیت وجود نداشته باشد هر کس در اجتماع هر کاری بخواهد انجام می‌دهد و موجب ایجاد ناامنی، اغتشاش و تعرض به جان و مال مردم می‌شود.

وی اضافه کرد: در پرونده حیدر قربانی، کشتن سه انسان و همکاری با گروهک‌های معاند وجود دارد و خودش به این عمل اعتراف کرده است لذا برخورد قانونی با این فرد در راستای برقراری عدالت و عین اجرای عدالت است.

این روحانی اهل سنت اظهار کرد: لازمه هر کشور و مملکتی است که اگر آحادی در آن جامعه علیه امنیت آن کشور و جان انسان‌ها قدمی بردارند باید به مجازات خود برسند تا عدالت تحقق پیدا کند.

وی افزود: اگر این فرد روز گذشته اعدام شد قطعا خطاهایی داشته که برای دستگاه قضا محرز شده و خودش نیز به آنها اعتراف کرده است.

ماموستا نوری خاطرنشان کرد: ما در کشور بیش از ۸۰ میلیون نفر جمعیت داریم و قطعا اهتمام دستگاه‌های نظارتی و دستگاه قضا برای تامین امنیت این جامعه لازم است و باید با افرادی که جرمی مرتکب می‌شوند براساس قانون برخورد کنند و قطعا تا به نتیجه قطعی نرسند هیچ حکمی را اجرا نمی‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: براساس دستورات دین اسلام و قرآن، قصاص حیات انسان‌ها است و اگر فردی انسان‌هایی را به قتل برساند و مجازات نشود موجب افزایش هرج و مرج و کُشت و کُشتار در جامعه می‌شود.

ماموستا نوری اذعان کرد: قصاص موجب تحقق عدالت در جامعه می‌شود و درس عبرتی برای دیگران است که دست به گستاخی نزنند چرا که در قانون جوامع بشری، کُشتن انسان‌ها به شدت محکوم است و دین اسلام بیش از سایر ادیان به این مهم تاکید داشته است.

وی عنوان کرد: دین اسلام حق قصاص و بخشش را به اولیای دم داده و تمام انسان‌ها در این زمینه حق دارند و باید به حقوق خود برسند.

ماموستا نوری به هجمه‌های رسانه‌ای دشمنان در مورد اجرای حکم قصاص حیدر قربانی نیز اشاره کرد و گفت: شبکه‌های معاند همواره سعی دارند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند و همواره در تلاش بوده‌اند که چون کاری از دستشان بر نمی‌اید اذهان مردم را به سمت و سوی دیگر هدایت کنند.

وی تصریح کرد: وقتی این انسان به قتل سه شهروند کامیارانی اعتراف کرده است و دشمنان بخواهند نظام اسلامی را به خاطر اجرای یک حکم عادلانه به چالش بکشند تنها خود را رسوا می‌کنند.

این روحانی اهل سنت اضافه کرد: دشمنان انقلاب باید بدانند با دروغ نمی‌توانند اذهان مردم را به سمت و سویی که می‌خواهند هدایت کنند چرا که جاری کردن عدالت در هر جامعه‌ای وظیفه اصلی حکومت‌هاست و اگر اینگونه نباشد مردم دچار آسیب‌های بسیاری می‌شوند.

وی اذعان کرد: وقتی دشمنان در ابعاد مختلف توان مقابله با ایران اسلامی را ندارند و چشم دیدن اقتدار کشور ما را ندارند به ناچار به شبه‌افکنی متوسل می‌شوند کما اینکه همواره در این مورد نیز شکست خورده‌اند.

انتهای پیام/2330/70

منبع: فارس

کلیدواژه: اهل سنت امام جمعه عدالت اسلام روحانی اهل سنت ماموستا نوری حیدر قربانی اجرای عدالت انسان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۱۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه مهاباد: کارگران از عوامل اصل قدرت ایران اسلامی هستند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مهاباد،، ماموستا عبدالسلام امامی در خطبه نماز جمعه این هفته مهاباد با تبریک فرارسیدن هفته کارگر اظهار کرد: جایگاه و نقش کارگران در تحقق شعارهای چند سال گذشته به ویژه شعار امسال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم، غیرقابل انکار است.

وی با بیان اینکه خداوند در آیات قرآنی بر آمادگی و مقابله با دشمنان تاکید دارد، اضافه کرد: لازمه پیشرفت و قدرت یک جامعه، ارتقای شاخص‌های توسعه‌ای در حوزه‌های مختلف بویژه در بخش اقتصاد بوده که به دست کارگران و زحمت آنان محقق می‌شود.

امام جمعه مهاباد با اشاره به اینکه پیامبر اکرم (ص) کارگران را به مانند جهادگران راه خداوند دانسته است، گفت: بزرگترین افتخار برای قشر زحمتکش کارگران، بوسیدن دست پینه‌بسته یکی از صحابه توسط پیامبر اسلام است که هرگز آتش جهنم را نخواهد دید.

ماموستا امامی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی زمینه بوجود آمدن سایر آسیب‌های جامعه است، افزود: جامعه‌ای که سرمایه‌گذاران، مسئولان با ایمان و نیروی کار صادق و مخلص داشته باشد، به طور حتم پیشرفت خواهد کرد.

وی از سرمایه‌داران خواست که اموال خود در بخش تولید و ایجاد اشتغال سرمایه‌گذاری کنند تا ضمن رفع برخی از مشکلات جامعه، کمک حال نیازمندان به ویژه افراد مستحق اطراف خود باشند.

امام جمعه مهاباد با اشاره به اهمیت جایگاه شوراها نیز گفت: شوراها باید کسانی باشند که خود را خشم، بغض و کینه دور نگه داشته و از باند و باندسازی خودداری کنند، همچنین بجای مال‌اندوزی از راه ناحق، اهل بخشش اموال به غیرخود بوده و در نهایت نیز در امور خود مشورت‌پذیر باشند.

وی با ابراز تاسف درخصوص تداوم جنایت‌های رژیم صهیونیستی در فلسطین گفت: پیداشدن گورهای دسته‌جمعی در کنار مراکز درمانی و قتل و عام بیماران جزء جنایت‌هایی است که اگر کشور مسلمانی مرتکب آن می‌شد، با واکنش و قطعنامه های سریع شوراهای امنیت و سازمان ملل روبرو بود.

ماموستا امامی افزود: در دورانی که انسان‌های آزادی‌خواه جهان با هر دین و مذهبی نسبت به جنایت خاک فلسطین به پا خواستند، ضروری است که مردم مومن جهان اسلام و حاکمان آنها هم بیش از پیش حمایت خود را از مردم بی‌گناه فلسطینی نشان دهند.

دیگر خبرها

  • ظرفیت جوانان در رونق اقتصادی بکار گرفته شود
  • «به یادِ ماموستا فخری»
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدان گفت‌وگو بودند/نباید به مقدسات توهین شود
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدانِ گفت‌وگو بودند/ احساس مسئولیت مسلمانان، نسبت به تمام بشریت
  • حج آغاز راهی طولانی برای گسترش معنویت در جامعه است
  • تهاجم فرهنگی در کمین جوانان و خانواده هاست
  • میز خدمت ادارات و خدمت‌رسانی به مردم تداوم داشته باشد
  • امام جمعه مهاباد: کارگران از عوامل اصل قدرت ایران اسلامی هستند
  • تاکید امام جمعه پیرانشهر بر رعایت اخلاق اسلامی
  • امنیت لازمه توسعه است/لزوم رسیدگی به مسکن محرومان در کردستان