Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: از ابتدا شرکت ساخت و توسعه زیربنای حمل و نقل، مجری احداث راه‌آهن سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان بود اما بعد از 4 سال این پروژه به شرکت راه‌آهن منتقل شد. از آنجایی که بحث تضامن این پروژه در راه‌آهن بیش از یک سال طول کشید، آقای اسلامی (وزیر وقت) تصمیم گرفت شرکت ساخت همچنان مجری این پروژه باشد که البته در بحث تامین مالی‌ها این پروژه با مشکلاتی مواجه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 خیرالله خادمی در نشست خبری امروز در حاشیه پنجمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته با بیان اینکه نزدیک به 10 هزار و 500 کیلومتر انواع محور ریلی، آزادراهی و بزرگراهی در سراسر کشور در حال احداث است، اظهار داشت: از این رقم 6100 کیلومتر مربوط به بزرگراه‌ها و راه‌های اصلی و 3300 کیلومتر محور ریلی است.

وی با اشاره به میزان اعتبارات مورد نیاز برای ساخت این حجم از راه‌ها گفت: برای احداث 10 هزار و 500 کیلومتر انواع راه‌ها نیاز به 210 هزار میلیارد تومان اعتبارات داریم که در صورت تخصیص منابع به موقع، زمان ساخت کاهش پیدا می‌کند.

مدیرعامل شرکت ساخت ادامه داد: برای ساخت این میزان از راه‌ها 1500 قرارداد پیمانکاری منعقد شده که 915 قرارداد در شرکت ساخت و ادارات کل راه و شهرسازی به امضاء رسیده است.

خادمی درباره احداث پروژه‌ها اذعان کرد: 80 تا 100 هزار نیروی کار به صورت مستقیم در این پروژه‌ها مشغول به کار هستند که دو برابر این عدد، افراد به صورت غیرمستقیم در این پروژه‌ها شاغل شده‌اند.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی 10 هزار و 500 کیلومتر راه‌های در حال احداث یادآور شد: پیشرفته مجموع این پروژه‌ها حدود 40 درصد است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تعیین نرخ عوارضی آزادراه‌ها بیان کرد: شرکت آزادراه‌ها در پایان هر سال، نرخ عوارضی را محاسبه و در کمیته‌ای با ریاست وزیر راه و شهرسازی پیشنهاد می‌دهد و این اعداد و ارقام تا قبل از دهه فجر اعلام و برای انتشار آن در سال آینده در پایان سال ابلاغ می‌شود.

خادمی تاکید کرد: با توجه به افزایش هزینه‌های ساخت، اگر نرخ عوارضی کم باشد روند اجرای پروژه‌ها در بخش نگهداری به ویژه ترمیم روکش‌ها به کندی انجام می‌شود بنابراین برای جذب سرمایه‌گذاری در بخش زیرساخت‌ها نیاز به واقعی‌سازی اعداد و ارقام داریم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه در حال حاضر متولی ساخت راه‌آهن سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان راه‌آهن است یا شرکت ساخت و تامین منابع مالی این پروژه چگونه خواهد بود و این پروژه چند درصد پیشرفت فیزکی دارد توضیح داد: از ابتدا شرکت ساخت و توسعه زیربنای حمل و نقل، مجری احداث راه‌آهن سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان بود اما بعد از 4 سال این پروژه به شرکت راه‌آهن منتقل شد. از آنجایی که بحث تضامن این پروژه در راه‌آهن بیش از یک سال طول کشید، آقای اسلامی (وزیر وقت) تصمیم گرفت شرکت ساخت همچنان مجری این پروژه باشد که البته در بحث تامین مالی‌ها این پروژه با مشکلاتی مواجه بود.

مدیرعامل شرکت ساخت افزود: در حال حاضر دستگاه اجرایی این پروژه راه‌آهن است اما از طرف راه‌آهن مجری احداث پروژه به شرکت ساخت تفویض شده است بنابراین در حال حاضر مباحث قراردادی و مالی برای پروژه را راه‌آهن دنبال می‌کند و مجری پروژه این شرکت ساخت است.

خادمی با اشاره به پیشرفت فیزیکی این پروژه اضافه کرد: این پروژه به دو قسمت تقسیم شده است که اولویت ساخت، بخش قم تا اصفهان است که فاینانس 13.6 میلیارد یوانی برای این بخش باز شده بود و در حال حاضر پیشرفت فیزیکی زیرسازی قم تا اصفهان به 60 درصد رسیده و هنوز به مرحله روسازی نرسیده‌ایم. به طور مجموع پیشرفت فیزیکی راه‌آهن سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان 20 درصد است.

وی با اشاره به تخصیص قیر رایگان به این پروژه یادآور شد: قیر مورد نیاز برای پروژه‌های عمرانی در شرکت ساخت سالانه 350 هزار تن است اما فقط یک‌سوم آن یعنی 110 هزار تن ابلاغ شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در بحث قیر سال 1400 هم طبق مصوبه مجلس، قیر امسال در 6 ماه دوم تحویل شد و در 6 ماه اول امکان تحویل قیر وجود نداشت این در حالی است که 600 کیلومتر از بزرگراه‌های کشورمان آماده آسفالت هستند که در شرایط نبودِ قیر، آسفالت آنها به تاخیر افتاده است.

خادمی ادامه داد: در 6 ماه دوم سهمیه قیر امسال ابلاغ شد و حواله‌ها در اختیار پیمانکاران قرار گرفته است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت ساخت قطعه دوم آزادراه تهران – شمال اظهار داشت: برای ساخت باند غربی قطعه دوم آزادراه تهران – شمال به 2700 میلیارد تومان اعتبارات نیاز داریم که 50 درصد آن از سوی دولت و 50 درصد باید از سوی بنیاد مستضعفان تامین شود. در حال حاضر دولت برای 50 درصد خود بحث 800 میلیارد تومان تهاتر با بنیاد مستضعفان را آغاز کرده و دنبال می‌کند.

مدیرعامل شرکت ساخت اضافه کرد: در حال حاضر کل قطعه دوم آزادراه تهران – شمال 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیشرفت فیزیکی باند غربی 74 درصد است.


 ایلنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: راه آهن سریع السیر تهران وزیر راه و شهرسازی پیشرفت فیزیکی حال حاضر شرکت ساخت پروژه ها راه ها 50 درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۲۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث بخشی از نهضت ملی مسکن در جوار شهرک‌های صنعتی

رامین الماسی مدیر کل راه و شهرسازی گفت : طبق این طرح قرار است این مسکن‌ها به نیرو‌های شاغل در شهرک‌های صنعتی واگذار شود و تنها مجموعه صنعتی استان که برای تحقق این موضوع پیشقدم شد مجموعه جهان فولاد بود و حتی تا پای انعقاد تفاهم نامه نیز پیش رفتیم که متوقف شد و الان نیز یک تیم جدید برای اجرای این طرح درخواست داده است.

الماسی گفت: هزینه زیر ساخت این شهرک‌ها باید توسط بخش صنعت تامین شود و دولت دراین زمینه نمی‌تواند کمکی کند ضمن اینکه در نزدیکی شهرک‌های صنعتی زاگرس و بیستون قرار است دهکده لجستیکی به عنوان یک پروژه بزرگ استان احداث شود و نباید با اراضی این دهکده تداخلی وجود داشته باشد.

وی در خصوص پروژه‌های سه طبقه حیاط دار گفت: تکلیف این پروژه‌ها روشن است و در شهرستان‌ها نیز اراضی واگذار شده اند، اما مردم برای ساخت و گرفتن پروانه اهتمام لازم را ندارند چرا که چالش‌هایی دارند و در این زمینه باید از استان‌هایی که نوآوری داشته اند و پیشرو هستند الگو بگیربم.

شمس الله خدادادی مدیرکل بنیاد مسکن استان در خصوص عملکرد این دستگاه در ساخت نهضت ملی مسکن گفت: سهمیه استان هفت هزار واحد است که از این تعداد چهار هزار و ۴۲۰ واحد برای اخذ قرارداد به بانک‌ها معرفی شده اند.

وی افزود: تا کنون ۶۳ درصد از افراد معرفی شده به بانک‌ها موفق به انعقاد قرارداد برای دریافت وام سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی شده اند که پست بانک با ۹۲ درصد بالاترین و بانک سپه با ۳۶ درصد کمترین درصد انعقاد قرارداد را دارند.

به گفته خدادادی شهرستان گیلانغرب با ۷۱ درصد بیشترین و هرسین با ۳۵ درصد کمترین رتبه انعقاد قرارداد این نوع تسهیلات را در استان دارند.

وی از تخصیص ۱۰ هزار قطعه زمین به متقاضیان خبر داد و گفت: به ۲۴ هزار متقاضی پیامک ارسال شده و در شرایط یکسان طی قرعه کشی این زمین‌ها واگذار می‌شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن در خصوص عملکرد مقاوم سازی نیز گفت: شاخص کشوری ۵۳ درصد است که به غیر از شهر کرمانشاه با ۵۰ درصد مابقی شهر‌های استان رتبه‌ای بالاتر از میانگین کشوری دارند.

خدادادی رتبه استان در انعقاد قرارداد‌های بانکی برای دریافت وام نهضت ملی مسکن را ۱۲ کشوری اعلام کرد و گفت: متاسفانه مشکل بزرگ ضمانت نامه است که ۲ کارمند می‌خواهد، در حالی که طبق مصوبه هیات وزیران افراد می‌توانند برای دریافت این وام به صورت زنجیره‌ای ضامن هم شوند.

وی پروژه‌های بنیاد مسکن را در ۲ فاز بنیاد ساخت و برون ساخت اعلام کرد و گفت: چهار هزار و ۵۲۰ واحد مستقیم توسط بنیاد به صورت آپارتمانی ساخته می‌شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه انتقال آب از بندرچارک به بستک و جناح
  • تأمین ۴۰ درصدی نیاز داخلی به دستگاه نوار قلب با محصول ایران‌ساخت
  • افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال | گره کور بزرگراه بسیج باز می شود
  • عرضه فناوری جدید ساخت تراشه شرکت TSMC تا سال ۲۰۲۶
  • نیاز ۱۵۷ میلیارد تومانی اعتبار برای ۳۷ پروژه نیمه‌کاره حوزه بهداشت
  • احداث بخشی از نهضت ملی مسکن در جوار شهرک‌های صنعتی
  • پیشرفت فیزیکی مسکن ملی سیستان و بلوچستان به ۵۰ درصد رسید
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه عمرانی آبرسانی شهرستان میبد
  • ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در زنجان
  • انتخاب بهترین شرکت ساخت ویلا