Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، رضا محتشمی پورمعاون معادن و فرآوری مواد وزیر صنعت، معدن و تجارت که امروز در نوزدهمین اجلاس سالانه هیات عمومی سازمان نظام مهندسی معدن کشور در اصفهان سخن می‌گفت، گفت: دیپلماسی اقتصادی برای ما اولویت است و معدن ظرفیت خوبی برای همکاری بین المللی دارد اماتاکنون دراین زمینه خوب عمل نکرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: به عنوان مثال بازار ایران نیازمند محصولات معدنی افغانستان است، ولی این امر نیاز به مذاکره دارد و متولیان این موضوع باید پیگیری وآنچه موجب متوقف کار شده را رفع کنند؛ در عراق نیز بازار فروش خوبی داریم، اما این به معنای موفق بودن دیپلماسی اقتصادی ما نبوده است، زیرا در این زمینه آسیب‌های غیر قابل پیش‌بینی وارد می‌شود.

معاون معادن و فرآوری مواد وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: هدف ما این است که نقش نظام مهندسی را در فعالیت‌های معدنی و نظارت بیشتر و تصمیمات سیاسی راکمتر کنیم که قدم اول آن حفظ همین فاصله بین سیاست و سازمان نظام مهندسی است.

وی گفت: گام دوم ما در این حوزه، موضوع ورود ماشین آلات در کنار توسعه ساخت داخلی در تمام حوزه‌ها از اکتشاف تا فناوری مواد است، اما ما نباید اجازه عقب افتادن در فناوری‌ها و ظرفیت‌ها را بدهیم و سرعت حرکت معدن را کند کنیم.

محتشمی پور گفت: برخی پیشنهاد تشکیل یک کنسریوم را داده اند، اما معتقد هستیم با برداشتن یک سری موانع در بخش دولتی می‌توانیم تامین ماشین آلات را فراهم کنیم واجازه ندهیم برخی برای ظرفیت معادن گلوگاه سازی کنند.

وی یکی از مشکلات را حقوق دولتی دانست و گفت: در دستگاه حاکمیتی و نظارتی حق دولتی دریافت می‌شود، اما به مصارف دیگر می‌رسد که نقض آن باید شناسایی شود.

معاون معادن و فرآوری مواد وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: متاسفانه مبانی محاسباتی قابل استفاده و با پشتوانه علمی درستی در این بخش نداریم و دراین زمینه نمی‌توانیم دفاع کنیم، زیرا در فرایند اخذ این مطالبات مشکلات و عدم شفافیت داریم.

وی گفت: بخش بزرگی از فعالان اقتصادی پروانه فعالیت ندارند و افراد فاقد صلاحیت به دلیل نقص و مقررات و قوانین وارد این حوزه شده اند که بدون هیچ گونه تخصص معدنی امروز دارای فعالیت هستند.

محتشمی پور یکی از اشکالات دولتی بودن را هزینه کرد حقوق دولتی عنوان کرد و گفت: عملکرد حقوقی دولتی از جمع بودجه این بند فراتر رفته و نزدیک صد درصد رسیده است.

وی گفت: آمار‌ها بیان کننده این است که ۱۰ درصد حقوقی دولتی به مصارف دولتی رسیده است و ۸۵ درصد باید در زیر ساخت معدنی هزینه شود در حالی که آنچه تخصیص داده شده به ۱۰ در صد هم نمی‌رسد.

اجلاس سالانه هیات عمومی سازمان نظام مهندسی معدن کشور امروز به منظور انتخاب هیات مدیره و شورای مرکزی این سازمان در تالار شهروند اصفهان برگزار شد.

انتهای پیام

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دیپلماسی اقتصادی محصولات معدنی فناوری مواد نظام مهندسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۲۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات امداد و نجات معادن و صنایع معدنی کشور

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان ،در این مسابقات  ۳۰ تیم از 14 استان و ۲۶ شهرستان کشور که دارای معادن و صنایع معدنی هستند به رقابت پرداختند.

آقای مجتبی اسماعیل بیگی ناظر مسابقات دراین زمینه گفت: هدف از برگزاری مسابقات امداد و نجات، آشنایی تیم‌های شرکت‎‌کننده با استفاده از ابزارهای به روز در امر ایمنی و همچنین تقویت روحیه مشارکت میان آنها است.

اسماعیل بیگی تاکید کرد: پس از برگزاری آزمون علمی میان تیم‌های شرکت کننده، مسابقات عملی آغاز برگزارشد و انتظار داریم شرکت‌کنندگان در این مسابقات ضمن پیشگیری از بروز حوادث، بیش از پیش آمادگی رویارویی با حوادث احتمالی در محیط کار را داشته باشند.

وی افزود: آیتم‌های این دوره از مسابقات نسبت به سال گذشته تفاوت‌های قابل توجهی داشته و تلاش داریم تا با به روز رسانی آمادگی و توان امدادگران میزان حوادث را در معادن به صفر برسانیم.

آقای علیرضا پژوه مدیرو مسئول برگزاری این مسابقات نیز گفت: افزایش و ارتقاء ایمنی، آمادگی رویارویی با حوادث احتمالی، پیشگیری از وقوع حوادث  از جمله اهداف مهمی است که با برگزاری این مسابقات دنبال می‌کنیم و  اخلاق‌مداری هم از مهمترین اهدافی است که  تیم‌ها طی سه روز برگزاری مسابقات به آن توجه ویژه داشتند.

دیگر خبرها

  • مسابقات امداد و نجات معادن و صنایع معدنی کشور
  • نیروها به تناسب ظرفیت اشتغال در حوزه معدنی کرمان آموزش ببینند
  • دیپلماسی انرژی دولت سیزدهم، راهبردی برای توسعه روابط ایران با همسایگان
  • وزیر آفریقای مرکزی: ما به دنبال دانش ایرانی در حوزه معدن هستیم
  • کارفرمایان به کارگران معدن توجه ویژه‌ای داشته باشند
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌فروشی معادن
  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست
  • رویدادی در جهت تقویت دیپلماسی تجاری و توسعه صادرات رقم خورد
  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود
  • ذوب آهن اصفهان در دوره جدید موفقیت های معدنی خوبی کسب کرد