Web Analytics Made Easy - Statcounter

خدیجه کردی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: با توجه به اینکه برنامه ریزی برای برنامه های دسته جمعی خانوادگی بر عهده زنان است لازم است برنامه ریزی برای سفر، گردشهای دسته جمعی، شرکت در مهمانی ها  و دورهمی های یلدایی به زمان دیگری موکول گردد.

وی با اشاره به این که سالمندان بیشتر در معرض ابتلا به ویروس کرونا هستند، افزود: گرچه همه اعضای خانواده از کوچک تا بزرگ در معرض خطر کرونا ویروس هستند اما در  سرایت ابتلای به این ویروس در سالمندان به خاطر داشتن بیماریهای مزمن غیرواگیر بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر سلامت خانواده و جمعیت مرکز بهداشت گلستان بر ضرورت توجه و مراقبت بیشتر به سالمندان در شب یلدا با رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید کرد.

کردی بیان داشت:  بیماری های ویروسی وضعیت کنترل شده بیماری زمینه ای قلبی را ناپایدار می سازند، این بیماری به دلیل ایجاد عفونت ریوی (پنومونی یا ذات الریه) و التهاب عمومی بدن و افزایش نیاز به اکسیژن قلب را تحت تاثیر قرار می دهد، بنابراین لازم است بیماران قلبی عروقی، مغزی عروقی، فشارخون بالا و مبتلایان به دیابت برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا در محیط های شلوغ و با تهویه نامناسب حضور نیابند.

مدیر سلامت خانواده و جمعیت مرکز بهداشت گلستان اضافه کرد:  سالم نبودن سبک زندگی و وجود بیماریهای زمینه ای مختلف، نه تنها به خودی خود به فرد آسیب می زند بلکه عوامل خطر و عوارض ابتلا به کووید ۱۹ را افزایش داده، پیش آگهی بدتری برای مبتلایان رقم می زند.

کردی گفت: ویروس کرونا از طریق تماس نزدیک فرد آلوده(از طریق بزاق یا آب دهان فرد آلوده و مخاطات) به فرد دیگری منتقل می شود لذا باید از تماس نزدیک خودداری کرده و از هر گونه دست دادن یا روبوسی پرهیز و همچنین از لمس کردن چشم‌ها، دهان و بینی خودداری شود.

وی تصریح کرد: ویروسها در ترشحات تنفسی فرد مبتلا وجود دارند بنابراین با عطسه و سرفه این قطره های ریز تنفسی تا مدتی در هوا باقی می مانند و در فاصله کمتر از شش قدم یا یک و نیم متر قابل انتقال به فرد دیگر هستند، پس در شب یلدا باید در مکانهای شلوغ شرکت نکنیم و در صورت نیاز از ماسک استفاده شود.

مدیر سلامت خانواده و جمعیت مرکز بهداشت گلستان  با اشاره به تغذیه مناسب گفت:  بانوان مسئولیت مدیریت تغذیه خانواده را به عهده دارند که باید سبد خرید کالاها و مواد غذایی، علاوه بر موارد جاری برنامه غذایی خانواده، سرشار از منبع غنی از آنتی اکسیدان شامل میوه و سبزی به مقدار کافی باشد که هیچ چیز به اندازه یک برنامه غذایی کامل و صحیح به تقویت سیستم دفاعی بدن انسان کمک نمی کند.

کردی خاطر نشان کرد: از مصرف زیاد فست فودها، گوشت های فرآوری شده و غذاهای سرخ شده اجتناب کنید چرا که این مواد غذایی حاوی نمک زیاد، اسیدهای چرب ترانس و اشباع بوده و برای سلامتی و عملکرد سیستم ایمنی به خصوص در شرایط شیوع بیماری کووید ۱۹ نامطلوب هستند.

کردی اضافه کرد: البته گنجاندن انواع آجیل و مغز های بی نمک در برنامه غذایی برای تقویت سیستم ایمنی مناسب است.

وی همچنین به ترغیب بانوان به دریافت واکسن خانواده خود تاکید کرد و گفت: دریافت واکسن در دوران اپیدمی بیماری کووید ۱۹ برای گروه های سنی مختلف از اهم وظایف هر یک از افراد اجتماع می باشد.

مدیر سلامت خانواده و جمعیت مرکز بهداشت گلستان گفت: برای محافظت کامل خانواده، همه اعضای خانواده که زیر یک سقف زندگی می کنند باید با  پذیرش اصول بهداشتی به بهبود شرایط خانه و خانواده خود در مقابله با ویروس کرونا به خصوص در مدیریت یلدای کرونایی کمک کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان روز گذشته در جلسه استانی ستاد مقابله با کرونا گفت: اکنون ۲۰۳ نفر  مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۴۵ نفر در آی سی یو و  ۱۸ نفر از دستگاه ونتیلاتور استفاده می کنند.

عبدالرضا فاضل اظهار داشت: ویروس جهش یافته اومیکرون درصد ابتلا بالایی دارد ولی مانند سرماخوردگی و آنفولانزاست که میزان کشندگی پایینی خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، یکی از ویژگی های جشن باستانی شب یلدای باستانی، برپایی دورهمی‌های خانوادگی است اما توصیه‌های پزشکی بر این است که این جشن با پرهیز از حضور دسته جمعی برگزار شود.

گلستان مطابق سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵، یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب مختلف در ۳۴ نقطه شهری و هزار و ۷۵ روستا دارد که ۵۰.۵۵ درصد این جمعیت بانوان استان هستند.

برچسب‌ها ویروس کرونا گرگان گلستان شب یلدا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا گرگان گلستان ویروس کرونا گرگان گلستان شب یلدا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۲۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهزیستی چه خدماتی به «خانواده‌های دارای فرزند چندقلو» می دهد؟

نرجس خاتون اسعدی خلیلی، گفت: دفتر امور خانواده و بانوان معاونت سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور متولی ارائه خدمات، حمایت‌های اجتماعی و همچنین مداخلات به هنگام، مناسب و در دسترس مددکاری اجتماعی به بانوان سرپرست خانوار و دارای فرزند چندقلو است تا ضمن توانمندسازی آنان در تحقق اهدافی چون ارتقای سلامت، رفاه و توسعه اجتماعی در کشور گام بردارد.

وی با بیان اینکه این سازمان پس از ابلاغ قانون جوانی جمعیت، نسبت به تحت پوشش قرار دادن تمام خانواده‌های نیازمند دارای فرزند دو قلو و بیشتر پشت نوبت دریافت خدمات اقدام کرد، ادامه داد: در حال حاضر ۴۱ هزار و ۵۰۰ خانوار دارای فرزند چندقلو تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند و از تمام خدمات قابل ارائه سازمان بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل امور خانواده و بانوان بهزیستی کشور درباره حمایت‌هایی که از سوی سازمان بهزیستی به این خانواده‌ها ارائه می‌شود؟ تصریح کرد: در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و سیاست‌های کلی جمعیت ابلاغی مقام معظم رهبری، در حال حاضر حدود ۴۱ هزار خانواده‌ دارای فرزند دوقلو در دهک درآمدی ۱ تا ۵ تحت پوشش سازمان هستند.

وی ادامه داد: همچنین خانواده‌های دارای فرزندان سه قلو و بالاتر در دهک درآمدی ۱ تا ۷ نیز تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار گرفته‌ و از خدمات بهره‌مند می‌شوند.

اسعدی خلیلی خاطرنشان کرد:  این خانوارها از مستمری ماهیانه برخوردار بوده و همچنین خدمات غیر مستمر به خانواده های دارای فرزند چند قلو نیز ارائه می‌شود.

مدیرکل امور خانواده و بانوان بهزیستی کشور با اشاره به خدمات غیرمستمر به خانواده‌های دارای فرزند چندقلو تصریح کرد: دفتر امور خانواده و بانوان معاونت سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور نسبت به ثبت اطلاعات کودکان واجد شرایط دریافت شیرخشک در سامانه سلامت وزارت بهداشت (جهت دریافت شیرخشک رایگان) اقدام می‌کند.همچنین این خانواده‌ها از کمک هزینه ودیعه مسکن، وام اشتغال و خدمات مشاوره‌ای بهره‌مند می‌شوند.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • تسهیلات خاص برای خانواده‌های دارای فرزند چندقلو
  • بهزیستی چه خدماتی به «خانواده‌های دارای فرزند چندقلو» می دهد؟
  • تلاش برای بهسازی و توسعه باغ‌های بانوان در شورای ششم اصفهان
  • تلاش برای بهسازی و توسعه باغ‌های بانوان اصفهان در شورای ششم
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • گردهمایی موسسات مردمی گلستان در زمینه خانواده، جمعیت و هویت زن امروز در گرگان
  • ۱۰ اردیبهشت آخرین فرصت ارسال اثر به رویداد ملی جوانی جمعیت است
  • پیش بینی کشت ۲۰ هزار هکتار پنبه در گلستان