Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران گفت: پاندمی کرونا در دنیا همه کشور‌ها را درگیر کرده است و در تمام سازمان‌های پزشکی جهان ثابت شده که بزرگترین راه مقابله با کرونا انجام واکسیناسیون است.

او افزود: کشور‌هایی که از نظر واکسن تامین هستند تنها به فکر خود هستند و همین عامل باعث شده تا واکسیناسیون نامتوازن در دنیا ایجاد شود و کرونا کنترل نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عین اللهی تصریح کرد: در کشور‌های اروپایی و برخوردار از واکسن بیش از ۶۰ درصد واکسیناسیون انجام شده و در آفریقا میزان واکسیناسیون ۶.۵ درصد است. وقتی که این ویروس به راحتی بتواند در کشوری گردش کند این امکان را به ویروس می‌دهد که دچار جهش شود.

وزیر بهداشت گفت: جهشی که اخیرا در آفریقای جنوبی اتفاق افتاد به علت واکسیناسیون ۶.۵ درصدی در آن کشور بود و ادامه یافتن این وضعیت باعث می‌شود تا کرونا به زودی از بین نرود. سازمان‌های بین المللی باید تلاش کنند تا واکسیناسیون کرونا انجام شود. طی ۳ الی ۴ ماه اخیر روند واکسیناسیون به خوبی انجام شده و تاکنون برای تزریق دوز اول کرونا به مرز ۸۷ درصد رسیده ایم.

عین اللهی بیان کرد: بسیاری از شهرستان‌های کشور یعنی بیش از ۹۰ درصد بالای یک دوز واکسن کرونا را تزریق کرده اند و در تزریق دوز دوم به ۷۶ درصد رسیده ایم. یعنی حدود ۵۰ میلیون نفر دو دوز واکسن کرونا  و ۵۸ میلیون نفر هم دوز اول را دریافت کرده اند.

او گفت: باید ۸ میلیون نفر دیگر دوز اول کرونا را تزریق کنند تا دو دوز واکسن کرونا تکمیل شود، در هیچ جای دنیا به صورت ۱۰۰ درصدی واکسیناسیون کرونا انجام نشده است.

وزیر بهداشت افزود: در فضا‌هایی که میزان واکسیناسیون به خوبی انجام شده بود با بررسی آنتی بادی‌ها به این نتیجه رسیدیم که بعد از مدتی میزان آن‌ها کم می‌شود و همین عامل باعث افزایش درگیری کرونا در کشور‌های اروپایی شده است.

عین اللهی تاکید کرد: میزان واکسیناسیون کرونا طی چند ماه اخیر به خوبی انجام شده است، بنابراین مردم را تشویق به انجام دوز سوم واکسن کرونا می‌کنیم که این عامل می‌تواند باعث افزایش آنتی بادی‌ها شود.

او گفت: افرادی که سه دوز واکسن را تزریق می‌کنند ۸۰ تا ۹۰ درصد در مقابل امیکرون مقاوم خواهند بود. بزرگترین توصیه ما این است که افرادی که سه ماه از دوز دومشان گذشته، حتما دوز سوم واکسن را تزریق کنند.

عین اللهی بیان کرد: طبق تصمیمی که در ستاد کرونا طی شب گذشته گرفته شد، از امروز، ۲۹ آذر افراد ۱۸ سال به بالا می‌توانند دوز سوم واکسن کرونا را که سه ماه از دوز دوم واکسن‌شان گذشته را دریافت کنند. با توجه به اینکه تعداد مراجعان به مراکز واکسیناسیون با توجه به تصمیمات ستاد کرونا کاهش یافته بود از امروز به تمام روسای دانشگاه‌های کشور ابلاغ شد که به افزایش مراکز واکسیناسیون اقدام کنند.

وزیر بهداشت گفت: هدف ما این است که مردم منتظر واکسن کرونا در صف‌های واکسیناسیون نباشند و با افزایش مراکز واکسیناسیون و تعدد در آن‌ها می‌توانیم میزبان افراد جهت تزریق واکسن به آن‌ها باشیم.

او ادامه داد: قدرت انتشار ویروس امیکرون از همه ویروس‌های دیگر کرونا بیشتر است و به سرعت می‌تواند منتقل شود و روزانه به دو برابر برسد و رشد تصاعدی دارد، بنابراین از امروز آمادگی ۱۰۰ درصدی به مراکز درمان داده ایم.

وزیر بهداشت افزود: امروز دومین جلسه اضطراری روسای دانشگاه‌های کشور به صورت وبیناری با توجه به زمان اندک برگزار می‌کنیم تا بتوانیم آمادگی را در دانشگاه‌ها جهت افزایش مراکز واکسیناسیون ایجاد کنیم.

او گفت: میزان واکسن مورد نیاز به دانشگاه‌های کشور جهت انجام واکسیناسیون افراد ارسال می‌شود. از روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی خواسته شد تا نظارت بیشتر بر شیوه نامه‌های بهداشتی را در دستور کار قرار دهند؛ چرا که امروزه میزان رعایت شیوه نامه‌ها کاهش یافته است.

عین اللهی تاکید کرد: طبق صحبت‌هایی که با مسئولان وزارت بهداشت درباره اوج گیری مجدد ویروس کرونا داشته ایم به این نتیجه رسیدیم که مردم کشور آلمان ماسک‌ها را کنار گذاشتند و فاصله گذاری‌های اجتماعی را رعایت نکردند و همچنین تست‌های کرونا در آن کشور با پرداخت هزینه از سوی مردم انجام می‌شد و به اینصورت مردم تمایلی به انجام تست‌های مربوط به کرونا نداشتند و همین عامل باعث افزایش ویروس کرونا در آلمان شد.

رستوران‌ها و تالار‌ها تعطیل نمی‌شوند

او افزود: در حال حاضر رستوران‌ها وتالار‌ها با تصمیم ستاد ملی کرونا باز هستند و تعطیل نخواهند شد، اما به شرط اینکه شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

عین اللهی گفت: صاحبان رستوران‌ها و کارکنان آن‌ها باید واکسن کرونا را تزریق و از ماسک استفاده کنند و فاصله گذاری اجتماعی را در دستور کار قرار دهند و در مدارس و دانشگاه‌ها هم باید این دستورالعمل‌ها رعایت شوند، با توجه به شرایط کشور و تصمیمات ستاد ملی مقابله کرونا نحوه اجرایی شیوه نامه‌ها در مدارس و دانشگاه‌ها متفاوت خواهد بود.

او افزود: مهم‌ترین مسئله در برابر پیشگیری از امیکرون استفاده از ماسک است و بسیار مهم خواهد بود. طی چند هفته گذشته ورزشگاه‌ها به صورت امتحانی باز شدند، اما به علت عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی نتیجه خوبی به همراه نداشت و همین عامل باعث شد تا مجوزی جهت حضوری شدن برنامه‌های بعدی ورزشگاه داده نشود.

عین اللهی تاکید کرد: هر جایی که شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت نشوند تجمع‌ها محدود خواهند شد. متولی رعایت قرنطینه‌های هوشمند به عنوان موضوع مهم پیشگیری از کرونا بر عهده وزارت کشور است و با توجه به شرایط فعلی باید دقت بیشتری روی آن انجام شود.

وزیر بهداشت افزود: افراد به شرطی می‌توانند مسافرت بروند یا از حمل و نقل‌های عمومی هواپیما و قطار استفاده کنند که دو دوز واکسن را تزریق کرده باشند. طیق تصمیمات دیروز، وزارت کشور باید نظارت بیشتری داشته باشد و ورود کشور‌های مبتلا به امیکرون را کمتر و محدودیت‌ها را بیشتر کند.

عین اللهی تاکید کرد: بررسی تست‌های تشخیصی و کیت‌های امیکرون طی یک الی دو روز آینده در کشور توزیع می‌شود تا موارد مشکوک به این بیماری در دانشگاه‌های کشور مشخص شوند.

او افزود: باید مراکز درمانی وزارت بهداشت از امروز آماده باش باشند، البته روند عادی بیماران تغییر نمی‌کند، اما این آمادگی را داریم که اگر میزان کرونا بیشتر شد بتوانیم تخت‌های بیشتری را برای بیماران داشته باشیم و همنچین از سایر ارگان‌های مربوطه هم در صورت نیاز استفاده خواهیم کرد.

وزیر بهداشت تاکید کرد: تنوع سبد واکسیناسیون کرونا بیشتر شده و ۵ مرکز تولید واکسن کشور تایید شده که در گذشته نبوده است و در آن‌ها از واکسن‌های پروتئین نوترکیب، رازی، پاستور، برکت، سیناژن استفاده می‌شود.

۱۷۵ میلیون دوز واکسن کرونا در کشور داریم

او گفت: ۱۷۵ میلیون دوز واکسن داریم که از این تعداد ۱۱۳ میلیون دوز به اندازه کافی است و اگر لازم باشد از داخل و خارج واکسن کرونا را تامین خواهیم کرد.

عین اللهی تاکید کرد: به روسای دانشگاه‌ها تاکید می‌کنیم که در زمینه ارسال پیامک برای تزریق دوز سوم واکسن کرونا به هم وطنان با توجه به سویه جدید امیکرون توجه ویژه‌ای داشته باشند و اگر هم در این زمینه کوتاهی شده باشد حتما تذکر خواهیم داد.

او افزود: افرادی که دو دوز واکسن کرونا را زده اند برای دریافت دوز سوم باید حتما از طرف مسئولان به آن‌ها یادآوری شود.

استفاده از ماسک؛ مهم‌ترین عامل پیشگیری از امیکرون

وزیر بهداشت درباره رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی با توجه به ورود امیکرون به کشور گفت: مهم‌ترین روش پیشگیری از امیکرون استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی است و در حال حاضر برخی کارمندان در یک اتاق ماسک را کنار می‌گذارند، در صورتی که باید حتما شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند و عادی انگاری می‌تواند سلامت افراد را به خطر بیندازد.

عین اللهی اضافه کرد: اگر فردی احساس ابتلا به امیکرون را داشت باید حتما به مراکز درمانی مراجعه کند و در گذشته بیشترین مشکلات ما در زمینه کرونا ویژه افرادی بود که به مراکز درمانی دیر مراجعه می‌کردند، در صورتی که مراجعه به موقع به پزشک و تست دادن و تشخیص به موقع برای درمان بیماری کرونا کمک دهنده خواهد بود.

بیش از ۹۰ درصد دانش آموزان ایرانی واکسینه شدند

او افزود: تزریق واکسن کرونا به دانش آموزان کمتر از ۱۲ سال انجام نمی‌شود و در ستاد ملی مقابله با کرونا هم تصویب نشده است، اما دانش آموزان بین ۱۲ تا ۱۸ سال از واکسن سینوفارم استفاده کرده اند و میزان آن به اندازه کافی در کشور موجود است و بیش از ۹۰ درصد دانش آموزان واکسینه شده اند.

عین اللهی افزود: بیشترین گرفتاری‌های ناشی از ویروس کرونا به علت تجمع‌های خانوادگی بود؛ بنابراین توصیه می‌کنیم که برای بزرگداشت شب یلدا حتما تجمع‌های خانوادگی با محدودیت همراه باشند.

او گفت: اگر یک فرد به امیکرون مبتلا باشد با یک سرفه سریع منتقل خواهد شد و به اینصورت میزان مبتلایان افزایش خواهد یافت و لازم است که در صورت تجمع زیاد خانوادگی حتما از ماسک استفاده شود و رعایت فاصله گذاری اجتماعی هم رعایت شود.

منبع: الف

کلیدواژه: شیوه نامه های بهداشتی عین اللهی تاکید واکسیناسیون کرونا مراکز واکسیناسیون دانشگاه های کشور روسای دانشگاه ها دوز واکسن کرونا واکسن کرونا دوز سوم واکسن دو دوز واکسن شیوه نامه ها فاصله گذاری دانش آموزان وزیر بهداشت انجام شده ۹۰ درصد کشور ها او گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۲۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی آقاجان زاده با اشاره به ضرورت انجام واکسیناسیون برای حجاج اظهار کرد: متقاضیان حج تمتع امسال استان آذربایجان شرقی طبق نوبت اعلام شده از امروز تا شانزدهم اردیبهشت ماه فرصت دارند برای انجام واکسیناسیون  به مراکز تعیین شده مراجعه کنند.

وی افزود: هر فرد متقاضی سفر به حج تمتع باید پانزده روز قبل از اعزام واکسن مننژیت را به منظور ایمن سازی در مقابل این بیماری دریافت کرده باشد.

آقاجان زاده در خصوص تزریق واکسن مننژیت برای متقاضیان توضیح داد: تزریق این واکسن برای افرادی که در ۲ سال گذشته آن را دریافت نکردند الزامی است.

معاون بهداشت و درمان هلال احمر استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه در تبریز حدود چهار هزار نفر شامل متقاضیان اعزام، عوامل کاروان‌ها و عوامل آشپزخانه واکسینه می‌شوند خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت زمانی برای تزریق واکسن حجاج ظرفیت پذیرش و انجام واکسیناسیون زائران غیر آذربایجان شرقی را نیز در تبریز با توجه به موقعیت مسافرپذیری این شهر داریم.

وی همچنین به آمار زائران حج تمتع امسال استان اشاره کرد و گفت: شمار متقاضیان حج تمتع امسال آذربایجان شرقی سه هزار و ۹۵۱ نفر است که در قالب ۲۸ کاروان به این سفر معنوی اعزام خواهند شد که پانزده کاروان از این تعداد متعلق به زائران تبریزی است.

دیگر خبرها

  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانک‌ها واگذار شد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد