Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ با بازگشایی مدارس بعد از دو سال تعطیلی به دلیل شیوع کرونا دوباره مکمل‌های غذایی بین دانش‌آموزان توزیع می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، در طرح مکمل‌یاری به تمامی دختران دوره متوسطه یک دوره 16 هفته‌ای قرص آهن داده خواهد شد که هدف آن تأمین ذخایر آهن بدن دانش‌آموزان و افزایش سطح ایمنی و توان تحصیلی دانش‌آموزان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین ماهانه یک عدد کپسول ویتامین D به همه دانش‌آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه استان داده می‌شود که تا پایان سال تحصیلی ادامه خواهد داشت اما منشا اصلی این ویتامین نور خورشید است و اگر افراد روزانه چند دقیقه در برابر نورخورشید قرار گیرند این ویتامین به راحتی در بدن آنها تولید می‌شود.

کمبود این ویتامین در کودکان موجب نرمی استخوان و در بزرگسالان موجب پوکی استخوان می‌شود. همچنین این ویتامین نقش مهمی در رشد قدی و استخوانی کودکان دار و افزایش ایمنی دارد و می تواند در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌هایی مانند دیابت، ام.اس و انواع سرطان نیز مؤثر باشد.

چرا باید از مکمل غذایی استفاده کنیم؟ تولید مکمل‌های ویتامین‌ A ،D و E نانویی برای مصارف دامی توسط دانش‌بنیان‌ها پروتکل درمان مکمل و گیاهی بیماری کرونا تدوین می‌شود

پروین معاون تربیت‌بدنی اداره کل اموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: در این طرح به طور معمول به دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم دختر و پسر به صورت ماهانه یک دوز قرص ویتامین دی داده می‌شود.

وی عنوان کرد: برای دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم هفته‌ای یک عدد قرص آهن در نظر گرفته شده است.

پروین با اشاره به اینکه حدود سه میلیون دوز قرص برای دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم دختر و پسر نیاز است گفت: امسال حدود یک میلیون دوز تأمین شده و در اختیار مدارس حاشیه و روستایی قرار گرفته است.

انتهای پیام/832/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مکمل مکمل دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۳۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت ارتش در اجرای طرح مردم یاری در مناطق مرزی و محروم کرمانشاه

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سلیمان طاهری صبح سه شنبه در دیدار با مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کرمانشاه که در دفتر فرماندهی قرارگاه منطقه‌ای غرب نزاجا برگزار شد، اظهار کرد: مرکز نیکوکاری نیروی زمینی ارتش جهت کمک به نیازمندان این شهر و همچنین کارکنان وظیفه بی‌بضاعت مشارکت بیشتری خواهند داشت.

وی از تعامل ۲ جانبه و مشارکت ارتش با کمیته امداد امام خمینی (ره) کرمانشاه خبر داد و افزود: این تعامل به ویژه در حوزه مهندسی و اجرای طرح مردم یاری و محرومیت زدایی در مناطق مرزی و محروم این استان خواهد بود.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نزاجا گفت: بر اساس این تعامل ۲ جانبه، کارکنان وظیفه دارای مهارت و بی‌بضاعت جهت دریافت وام از کمیته امداد امام خمینی (ره) معرفی خواهند شد.

به گفته طاهری، مرکز نیکوکاری نیروی زمینی ارتش در راستای کمک به نیازمندان و کارکنان وظیفه بی‌بضاعت پویا خواهند شد.

کد خبر 6092839

دیگر خبرها

  • معلمان در تعلیم و تربیت صحیح دانش‌آموزان نقش مهمی دارند
  • مشارکت ارتش در اجرای طرح مردم یاری در مناطق مرزی و محروم کرمانشاه
  • شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی طرح قدس در بندرانزلی آغاز به کار کرد
  • تدارک بیش از ۲۰ برنامه مختلف به مناسبت هفت معلم
  • ۱۵۰۰ نفر جذب آموزش و پرورش استان کرمانشاه شدند
  • وزیر آموزش و پرورش: جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود