Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رییس جمهوری، هیات وزیران در جلسه ۲۱ آذر ۱۴۰۰ به استناد تبصره (۶) قانون عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در سازمان‌ها و مجامع بین المللی مصوب ۱۳۶۵ و در اجرای ماده (۱۵) ضوابط اجرایی قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، پس از ارزیابی عملکرد دستگاه ها در سازمان ها و مجامع بین­ المللی، به وزارت امور خارجه اجازه داد سهمیه و حق عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران بابت مخارج سازمان ملل در سال ۱۴۰۰ (۲۰۲۱) را با رعایت قوانین و مقررات، از محل ردیف مندرج در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور پرداخت نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

همچنین با توجه به اهمیت و اولویت پرداخت سهمیه دولت در سازمان ملل متحد (اعم از حداقل لازم برای حفظ حق رأی تا پایان سال ۲۰۲۱ و سایر بدهی‌ها) هزینه ­کرد ردیف مربوط برای پرداخت حق عضویت کلیه سازمان­ ها و مجامع بین ­المللی مجاز است.

دستگاه‌های اجرایی نیز مکلفند حق عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در سازمان‌ها و مجامع بین المللی از ردیف تعیین شده در جدول مربوطه را از محل اعتبارات ابلاغی خود پرداخت کنند.  

دولت همچنین سازمان برنامه و بودجه را مکلف کرد در لایحه بودجه سال آینده تمهیداتی اتخاذ کند که به جهت ضرورت حفظ جایگاه جمهوری اسلامی ایران در سازمان­‌ها و مجامع بین المللی، برنامه­‌های ذیل ردیف‌های اصلی دستگاه‌ها پیش­‌بینی شود.

علاوه بر این، در اجرای تبصره (۶) قانون عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در سازمان ها و مجامع بین المللی با اصلاحات آن، دستگاه‌های طرف عضویت در سازمان های بین المللی که عضویت در آنها مستلزم پرداخت حق‌­السهم است، مکلفند تا پایان  آذر ماه، گزارش عملکرد سال گذشته خود را به معاونت حقوقی ریاست جمهوری (امور توافق های بین المللی) ارسال کنند.

برچسب‌ها جمهوری اسلامی ایران سازمان ملل متحد سازمان برنامه و بودجه معاونت حقوقی ریاست جمهوری وزارت امور خارجه محمد مخبر دولت ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران سازمان ملل متحد سازمان برنامه و بودجه جمهوری اسلامی ایران سازمان ملل متحد سازمان برنامه و بودجه معاونت حقوقی ریاست جمهوری وزارت امور خارجه محمد مخبر دولت ایران عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران جمهوری اسلامی ایران در سازمان سازمان ها و مجامع بین مجامع بین المللی سازمان ملل دستگاه ها حق عضویت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۳۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوب رئیس سازمان برنامه و بودجه به کادر درمان کشور

داود منظور، رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، نگهداشت کادر درمان و ارتقای نظام سلامت را از اولویت‌های اصلی دولت اعلام کرد و گفت: ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت اختصاص یافت.

وی با تاکید بر ویژگی‌های ممتاز قانون بودجه ۱۴۰۳، نوشت: اعتبار مورد نیاز برای پرداخت فوق‌العاده خاص کارکنان خدوم نظام سلامت با رقم ۱۰ هزار میلیارد تومان در بودجه امسال به تصویب رسید.

وی افزود: نگهداشت کادر درمان و ارتقای نظام سلامت یکی از مقوم‌های کلیدی سرمایه اجتماعی و از جمله اولویت‌های اصلی دولت است.

منبع: سازمان برنامه و بودجه 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • سازمان همکاری‌ اسلامی از همه کشورها خواست کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند
  • مجامع بین‌المللی برای توقف سرکوب دانشجویان آمریکایی ورود کنند
  • سازمان همکاری‌ اسلامی خواستار به رسمیت شناختن کشور فلسطین شد
  • سازمان همکاری‌ اسلامی به رسمیت شناختن کشور فلسطین را خواستار شد
  • خبر خوب رئیس سازمان برنامه و بودجه به کادر درمان کشور
  • وزیر بهداشت عنوان کرد؛ پرداخت فوق‌العاده خاص به کارکنان نظام سلامت در سال جاری
  • پرداخت فوق العاده خاص به کارکنان نظام سلامت در سال جاری
  • پرداخت فوق العاده خاص کارکنان نظام سلامت از امسال
  • گام اول به سمت دولت تنظیم‌گر برداشته شد
  • شبکه ملی تنظیم‌گری ایران رونمایی شد