Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، نشست روسای انجمن‌های ورزش‌های دانشگاهی روز گذشته (یکشنبه) در محل فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی برگزار شد و اعزام ورزشکاران پنج رشته تکواندو، ووشو، تیراندازی، شمشیربازی و تیراندازی با کمان به یونیورسیاد جهانی قطعی شد.

سی و یکمین دوره یونیورسیاد تابستانی دانشجویان جهان از پنجم  تا  شانزدهم تیرماه در شهر چنگدو چین برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایران در سی امین دوره این رقابت‌ها جایگاه نهم جهان را از آن خود کرد.

هادی بشیریان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: رکورد و حدنصاب حضور در رقابت‌های انتخابی تمام رشته‌های اعزامی از جمله تیراندازی با کمان تعیین شده و کمانداران دانشجوی دختر و پسری  که رکورد لازم را در هر ۲ رشته ریکرو و کامپوند دارند، می‌توانند در این رقابت‌ها شرکت کنند.

وی همچنین به پیشنهاد فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی به فدراسیون جهانی (FISU) اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه بازی‌های ورزشی دانشجویان جهان (یونیورسیاد) به دلیل پاندمی با یک سال تاخیر برگزار می‌شود، به فیزو پیشنهاد کردیم، سن دانشجویانی که فرصت حضور در یونیورسیاد را دارند، امسال استثنا یک سال ارتقا یابد و به همین دلیل تمام ورزشکاران دانشجو متولد ۱۱ دی ماه ۱۳۷۴ به بعد می‌توانند در صورت داشتن رکورد یکی از پنج رشته اعزامی، در مسابقات انتخابی شرکت کنند.

بشیریان ادامه داد: همچنین طی یک هفته تا ۱۰ روز آینده سرمربی تیم تیراندازی با کمان دانشجویان انتخاب و معرفی خواهد شد و اردوی این رشته از اوایل بهمن ماه آغاز خواهد شد.

رییس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی گفت: رکورد همه رشته‌های اعزامی از سوی کمیته فنی فدراسیون تعیین شده و بزودی زمان مسابقات انتخابی اعلام می‌شود.

بشیریان با بیان اینکه مسابقات انتخابی رشته تیراندازی نیز ۱۴ دی ماه در سالن ۸۰ خط آزادی برگزار خواهد شد، گفت: دانشجویان در ۲ رشته تفنگ و تپانچه به یونیورسیاد اعزام می‌شوند و خوشبختانه تعداد دانشجویان تیرانداز در این ۲ رشته که شرایط و رکورد لازم برای شرکت در رقابت‌های انتخابی را دارند، قابل توجه است.

او  در خصوص رشته شمشیربازی نیز گفت: در این رشته فقط نمایندگان در اسلحه سابر را به مسابقات یونیورسیاد اعزام خواهیم کرد و البته در این رشته هم با توجه به اینکه دختران رکورد لازم  را ندارند، مسابقات انتخابی فقط برای پسران برگزار می شود.

رییس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی در ادامه گفت: ما همیشه در خصوص آماده‌سازی تیم‌های دانشجویی همکاری بسیار خوب و نزدیکی با فدراسیون‌های مربوط داشته و از امکانات ورزشی آنان استفاده کردیم و در جلساتی که طی هفته‌های آینده با مسولان وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک داریم بر حمایت بیشتر آنان از ورزش دانشجویی تاکید خواهیم کرد.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: یونیورسیاد جهانی چین چین هادی بشیریان ورزش دانشگاهی یونیورسیاد جهانی ورزش های دانشگاهی تیراندازی با کمان مسابقات انتخابی خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۳۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مسابقات تیراندازی با کمان کارگران گرامیداشت هفته کار و کارگر

در بخش مردان:ایلیا کاکلی ،صدرا قبادی،بهمن جهدی، علی پیرمرد وحسن پور فتحی برتر شدند.
همچنین در بخش بانوان: زهرا جباریان، الهام جباریان،آیسان پورقاسم ، مبینا شکیب وناهیده شکیب برترین این رقابت‌ها شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • تجلیل وزیر ورزش از ژیمناست تاریخ ساز(عکس)
  • کیومرث هاشمی: با زحمات فدراسیون ژیمناستیک، سهمیه المپیک کسب شد
  • تقدیر وزیر ورزش از مهدی الفتی بعد از کسب سهمیه المپیک
  • تجلیل وزیر ورزش از ژیمناست المپین ایران
  • معتمدی: رکورد المپیک برای دوومیدانی ایران دست نیافتنی است
  • برگزاری مسابقات تیراندازی با کمان کارگران گرامیداشت هفته کار و کارگر
  • رشته‌ها و سطوح برگزاری المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی اعلام شد
  • رشته‌ها و سطوح المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی اعلام شد
  • رکورد تیمی ریکرو بانوان ایران شکسته شد
  • تیراندازی با کمان کاپ جهانی| رکورد تیمی ریکرو بانوان ایران شکسته شد