Web Analytics Made Easy - Statcounter

 میرهاشم سید احمدی عصر دوشنبه در جلسه توسعه صادرات استان زنجان با بیان اینکه در صورتیکه برای صادرات روی مشکلاتی ایجاد شود، صادرات استان هم با مشکل مواجه خواهد شد افزود: با توجه به اینکه سال گذشته به خاطر شرایط کرونایی کشور ترکیه سه ماه تعطیل شد، ضرر بسیاری به بخش صادرات استان وارد شد.

وی با اشاره به اینکه، ۷۵ درصد صادرات ما به کشورهای همسایه بود گفت: در این میان ترکیه به تنهایی ۶۰ درصد صادرات  استان را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل گمرک استان زنجان همچنین با اشاره به صادرات گمرک زنجان از سال ۹۲ تاکنون گفت: صادرات این استان از ۲۶۵ میلیون دلار در سال ۹۲ به  ‏۲۷۰ میلیون دلار در سال ۹۹ رسید.
 سیداحمدی افزود: کل صادرات کشور در سال ۹۹، ۱۶ درصد کاهش داشت ولی استان زنجان با  ۲۳ درصد رشد، به ۲۷۰ میلیون دلار رسید.
 وی با تاکید بر اینکه در صادرات استان زنجان از نظر وزنی هم رکورد جدیدی  ثبت شده است افزود: تا امروز( ۲۹ آذرماه امسال) بیش از ۴۰۰ میلیون دلار صادرات کرده‌ایم.
 این مسئول به وضعیت واردات استان زنجان هم اشاره کرد و گفت: میزان واردات از ۲۵۲ میلیون دلار در سال ۹۲ به ۴۱۱ میلیون دلار در سال ۹۹ رسید که با این روند رکورد جدیدی را در سال جدید در حوزه واردات ثبت می کنیم.
مدیر کل گمرک استان با بیان اینکه از نظر وزنی هم در سال گذشته رکورد خوبی بین گمرک های خشکی و زمینی، کشور داشتیم اظهار داشت: گمرک های برتر از ما مربوط به گمرک های دریایی بوده است.
سید احمدی با بیان اینکه در بحث ورود موقت کالا هم رتبه ۳ کشوری را داشتیم گفت: با توجه به اینکه ورود موقت از سال ۹۴ شروع شده است ما از ۱۶ میلیون دلار در سال ۹۵ به ۷۵ میلیون دلار در سال ۹۹ رسیده ایم.
 مدیرکل گمرک استان، با بیان اینکه در ورود موقت هم رکورد جدیدی داریم گفت: از نظر وزنی نیز در سال قبل به ۲۷۰ هزار تن رسیده بودیم و تا این لحظه ورود موقت ما از ۳۰۰ هزار تن هم  گذشته است.
سیداحمدی اظهار داشت: با توجه به اینکه از نظر دلاری بالای ۹۰ میلیون دلار هستیم در اینجا هم رکورد جدید ثبت شده است.
وی گفت:گمرک استان از نظر درآمدی هم از ۱۱۷ در سال ۹۵ به ۲۲۰ میلیون دلار در سال ۹۹ رسیده است که قابل توجه است.
مدیرکل گمرک استان، با بیان اینکه در کل کشور ۳۱ قلم کالاهای صادراتی داریم  افزود: در استان زنجان رتبه اول صادرات با میزان ۷۶ درصد مربوط به شرکت‌های سرب و روی است.
 سید احمدی با اشاره به اینکه در واردات چهار برابر میانگین کشوری رشد داریم گفت: در واردات استان رتبه اول را خاک روی به خود اختصاص داده که از نظر وزنی ۲۷۵ میلیون دلار و از نظر ارزش دلاری ۷۳ میلیون دلار است.

 وی ۱۲ درصد واردات استان را ماشین آلات خط تولید و ۳ درصد هم واردات کامیون عنوان کرد و افزود: در حال حاضر بیش از ۱۳۰ کامیون ترخیص شده‌ است و در مدت یک ماه آینده همه کامیون های موجود درگمرک ترخیص می شوند.
 سید احمدی افزود: کامیونهای موجود در گمرک بیش از سه تا چهار ماهی نیست که داخل گمرک است و البته به زودی ترخیص و کامیونهای جدید با تشریفات جدید وارد می‌شوند.

 یگانه فرد رئیس اتاق بازرگانی زنجان هم در این جلسه با تاکید بر لزوم حل مشکلات پیش روی دارندگان کارت بازرگانی در خصوص صادرات و واردات گفت: ۳۷۰ نفر کارت بازرگانی برای صادرات و واردات گرفته‌اند ولی همچنان مشکلاتی را دارند.
 وی با بیان اینکه ۷۰ شرکت صادر کننده و ۲۷ شرکت وارد کننده در استان داریم افزود: ظرفیت صادرات استان باید تقویت شود و دارندگان کارت های بازرگانی فعالیت داشته باشند.
 راه اندازی دفتر وزارت امور خارجه در استان، حل و  فصل مشکلات پیش روی تعامل و تبادل تجاری با اوگاندا و ایجاد دفتر تجاری در کربلا از جمله مواردی بود که رئیس اتاق بازرگانی زنجان از استاندار زنجان خواست در نقشه راه تجارت خارجی مد نظر قرار داده شود.
گفتنی است جلسه توسعه صادرات استان با دستور کار عملکرد تجارت خارجی استان در ۹ ماهه امسال با ارائه گزارش عملکرد اداره کل گمرک استان، صادرات استان به اقلیم کردستان عراق( با محوریت سازمان صنعت معدن و تجارت) و بررسی تقویم پیشنهادی سال ۱۴۰۱ شرکت نمایشگاههای بین المللی کاسپین زنجان به ریاست استاندار زنجان برگزار شد.

برچسب‌ها واردات گمرک جمهوری اسلامی ایران زنجان صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: واردات گمرک جمهوری اسلامی ایران زنجان واردات گمرک جمهوری اسلامی ایران زنجان صادرات غیر نفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۴۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌ ناظر گمرکات مازندران گفت فروردین ماه امسال بیش از ۷۰ قلم کالا  با وزن ۱۴۷ هزار و ۴۱۷ تن، به ارزش ۲۳ میلیون و ۷۰۵ هزار دلار از گمرکات مازندران (نوشهر، امیرآباد، ساری، فریدونکنارو آمل) به نقاط مختلف دنیا صادر شد.

امیرجمشیدی ، اقلام صادراتی را ؛ فرآورده‌های لبنی، بستنی، سیمان، مصنوعات معدنی، چوب واشیا چوبی و... عنوان و خاطرنشان کرد: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۷۰ درصد و از نظر ارزشی ۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

جمشیدی افزود:  فروردین ماه ، ۵۸۲ هزار و ۶۴۶ تن کالا به ارزش ۱۷۹ میلیون و ۳۲۹ هزار دلار بین گمرکات مازندران و شرکای تجاری آن مبادله شد.

وی مهمترین مقاصد صادراتی گمرکات مازندران را عراق با واردات ۷ هزار تن کالا به ارزش ۸ میلیون و ۵۳۶ هزار دلاربعنوان  اولین مقصد صادرات کالا‌های مازندران، روسیه با ۱۰۸ هزار تن به ارزش ۶ میلیون و ۴۱۶ هزاردلار، ترکمنستان با ۷ هزار تن به ارزش یک میلیون و ۲۳۰ هزار دلار، قزاقستان با ۱۴ هزارتن به ارزش یک میلیون و ۱۷۸ هزاردلار و ازبکستان با یک هزار تن به ارزش ۹۸۹ هزار دلاراعلام کرد.

جمشیدی خاطرنشان کرد:  در مجموع بیش از ۱۳۸ هزار تن کالا به ارزش ۱۸ میلیون دلار از پنج کشور مقصد صادراتی محصولات مازندران به گمرکات مازندران وارد شد که ۹۴ درصد به لحاظ وزن و ۷۷ درصد ارزش کل صادرات گمرکات مازندران را به خود اختصاص داد.

دیگر خبرها

  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶.۲ میلیارد دلار گذشت
  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۲۴ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک + اسامی
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک / یک میلیارد دلار برای مدیران خودرو! + اسامی
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۶۶ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید