Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمدحسین سرمست سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: با توجه به بروز سوش جدید ویروس کرونا و اهمیت بالا بردن سطح ایمنی در جامعه، مقرر شد از سه‌شنبه (۳۰ آذرماه) نوبت سوم واکسن کووید - ۱۹ برای کلیه افراد بالای ۱۸ سال که سه ماه یا بیشتر از زمان تزریق نوبت دوم واکسن آن‌ها گذشته است، انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: نوع واکسن نوبت سوم متناسب با انواع واکسن‌هایی است که در نوبت‌های قبل دریافت شده است.

سرمست ادامه داد: واکسیناسیون ایمن‌ترین راه محافظت در برابر ویروس کرونا است و برای ایجاد بیشترین محافظت در برابر ویروس کرونا حتما باید فرآیند واکسیناسیون تکمیل شود لذا از همه افراد بالای ۱۸ سال درخواست می‌شود در صورت گذشت سه ماه از تزریق نوبت دوم، در اسرع وقت نسبت به تزریق نوبت سوم اقدام کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اضافه کرد: تاکنون ۸۱.۷ درصد جمعیت بالای ۱۲ ساله استان خوزستان حداقل یک دُز واکسن تزریق کرده‌اند.

این مقام مسئول گفت:  با توجه به اینکه حدود ۲۰ درصد مردم هنوز واکسنی دریافت نکرده‌اند و ۲۰ درصد دیگر نیز دُز دوم خود را تزریق نکرده‌اند، لازم است هم‌استانی‌ها هرچه سریعتر برای تزریق و تکمیل فرآیند واکسیناسیون به مراکز تجمیعی مراجعه کنند.

سرمست اضافه کرد: همچنین با توجه به اعلام رسمی ورود ویروس اُمیکرون به کشور، از مردم درخواست می‌شود ضمن پرهیز از برگزاری دورهمی‌های مربوط به شب یلدا، رعایت نکات  بهداشتی را در بالاترین سطح مد نظر قرار دهند تا از وقوع پیک این بیماری و بازگشت دوباره محدودیت‌ها جلوگیری شود.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسیناسیون کرونا گروه های هدف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۴۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری ایجاد بیمارستان ویژه چشم در اهواز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با تاکید بر نیاز جدی خوزستان به بیمارستان ویژه چشم گفت: بار بالای مراجعات و کمبود فضای فیزیکی موجب شده است علی‌رغم ارائه خدمات درمانی تخصصی و فوق تخصصی، شاهد نارضایتی و گاه مراجعه به سایر استان‌ها برای درمان باشیم.

محمدحسین سرمست اظهار کرد: در حال حاضر روزانه حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ بیمار به درمانگاه و اورژانس چشم بیمارستان امام خمینی (ره) مراجعه می‌کنند و بیش از ۳۰ عمل جراحی نیز در اتاق‌های عمل چشم این مرکز درمانی انجام می‌شود.

سرمست گفت: در همین راستا و با توجه به وجود ظرفیت‌های درمانی در اهواز، از جمله بیمارستان طالقانی قدیم اهواز، در حال پیگیری هستیم که حضور امروز دادستان مرکز خوزستان نیز به همین منظور است.

دیگر خبرها

  • گارداسیل اولین واکسن مورد تایید به‌منظور پیش‌گیری از بروز سرطان دهانۀ رحم است
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • پیگیری ایجاد بیمارستان ویژه چشم در اهواز
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد