Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر کشور گفت: ایران با نگاه انسان‌دوستانه همواره برخورد مناسبی با اتباع خارجی داشته، اما این دلیل نمی‌شود که اروپایی‌ها به تکلیف خود درباره پناهندگان عمل نکنند و در نظر داشته باشند که مقصد مهم این مهاجرت‌ها اروپاست. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ احمد وحیدی وزیر کشور امروز (دوشنبه، ۲۹ آذر) در نشست مشترک با فیلیپو گراندی کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان گفت: انتظار داریم که سازمان‌های بین المللی و اروپا به تعهدات مالی خود در حوزه پناهندگان عمل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر کشور با بیان اینکه نسبت به نهاد کمیساریای عالی پناهندگان احساس خوبی داریم؛ گفت: کمیساریای عالی پناهندگان سازمانی انسانی و در چارچوب خدمت به بشریت شکل گرفته است و به همین دلیل احساس مثبتی به این نهاد بین المللی داریم.

وحیدی با اشاره به ارائه خدمات درمانی و آموزشی به اتباع افغانستانی مقیم ایران، گفت: اتباع خارجی مقیم در داخل کشور مثل سایر شهروندان ایرانی خدمات بهداشتی و درمانی مناسب دریافت می‌کنند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران هرگز دیواری برای ممانعت از ورود مهاجران نکشیده است و این در حالی است که حمایت بین‌المللی از خدماتی که ایران به اتباع بیگانه می‌دهد، ناچیز است.

وزیر کشور بیان کرد: احساس ما این است که طرف‌های اروپایی این تصور را دارند که جمهوری اسلامی ایران مهاجرین را می‌پذیرد و از این جهت نگران گسیل شدن مهاجرین به سمت مرز‌های خودشان نیستند و این در حالی است که ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران محدود است و باید حمایت‌های جدی در این خصوص صورت گیرد.

وحیدی گفت: انتظار ما این است که جامعه جهانی این واقعیت را درک کند و به تعهدات خود در قبال اتباع خارجی مقیم در ایران عمل کند.

وزیر کشور در ادامه به رویکرد آمریکا در افغانستان اشاره کرد و گفت: وضعیت و شرایط کنونی در افغانستان را آمریکا رقم زده، پول‌های مردم افغانستان را بلوکه کرده و مسبب اصلی گرفتاری‌های امروز مردم افغانستان است.

وی به برخورد‌های نامناسب برخی از کشور‌ها با مهاجرین اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران با نگاه انسان دوستانه همواره برخورد مناسبی با اتباع خارجی داشته، اما این دلیل نمی‌شود که اروپایی‌ها به تکلیف خود درخصوص پناهندگان عمل نکنند و باید در نظر داشته باشند که مقصد مهم این مهاجرت‌ها اروپاست.

وزیر کشور گفت: انتظار داریم حمایت‌های مالی موثر از سوی سازمان‌های بین المللی و اتحادیه اروپا به منظور خدمات بیشتر به اتباع خارجی در اختیار ایران قرار گیرد.

وحیدی با بیان اینکه رسالت همه ما این است که شرایط بازگشت با کرامت اتباع افغانستانی فراهم شود؛ گفت: برای ما مهم است که بازگشت اتباع به کشورشان در کمال سلامت و امنیت کامل باشد و زندگی عادی شان را از سر بگیرند.

وی تصریح کرد: امیدواریم همکاری‌های ما عمیق‌تر شود تا کمک کنیم آلام ملت افغانستان کاهش یابد.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران پناهندگان عمل اتباع خارجی بین المللی وزیر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۴۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزیر دفاع ایران با همتای بلاروسی

به گزارش جام جم آنلاین، امیر سرتیپ آشتیانی در دیدار با همتای خود ضمن اشاره به اهمیت جمهوری بلاروس در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران گفت: دو کشور در مورد مسائل مهم منطقه‌ای و جهانی دارای دیدگاه مشترک بوده و همواره از اقدامات و مواضع یکدیگر حمایت می‌کنند.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با اشاره به موضوع فلسطین به عنوان یک مسئله مهم جهانی گفت: رژیم صهیونیستی علاوه بر نسل کشی و ارتکاب جنایت جنگی در یک اقدام تروریستی با حمله به اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در سوریه کنوانسیون‌های بین المللی را زیر پا گذاشته و متعاقباً پاسخ ایران به این رژیم مطابق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد بود.

وزیر دفاع ادامه داد: انتظار ما از کشورهای دوست و مستقل این است که نقض آشکار قوانین بین المللی توسط رژیم صهیونیستی را محکوم نمایند.

امیر سرتیپ آشتیانی با اشاره به ظرفیت‌های متنوع و مختلف دو کشور در حوزه‌های نظامی و دفاعی بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران در جهت تقویت و ارتقای این همکاری‌ ها تاکید کرد.

در این دیدار دو طرف همچنین بر ظرفیت‌های موجود و همکاری دو جانبه بر ضرورت اجرای موافقت نامه‌های دفاعی و تخصصی تاکید نمودند.

وزیر دفاع بلاروس نیز در این دیدار با اشاره به حمله ظالمانه رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران این اقدام را زیر پا گذاشتن حقوق بین‌المللی توصیف و پاسخ محدود جمهوری اسلامی ایران به اقدام این رژیم را که متضمن مدیریت تنش و عدم گسترش آن بود را عاقلانه و مدبرانه توصیف کرد.

وی در این دیدار اظهار داشت: با وجود فشار و تحریم کشورهای غربی علیه این کشور، مینسک آمادگی خود را جهت توسعه و تقویت همکاری‌های دو جانبه در حوزه‌های مختلف اعلام می‌نماید.

دیگر خبرها

  • پشت پرده فعال‌شدن دیپلماسی آفریقاییِ ایران چیست؟
  • امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان
  • وزیر صمت: با وجود تحریم ۱۵۳ میلیارد دلار تجارت خارجی داریم
  • دیدار وزیر دفاع ایران با همتای بلاروسی
  • ایران آماده تعامل است/ ۱۵۳ میلیارد دلار حجم تجارت خارجی داریم
  • عضو پارلمان اروپا: این نهاد ننگ بشریت است
  • دیدار وزیر دفاع ایران با وزیر دفاع بلاروس
  • پذیرش دانشجویان خارجی نمایشی از مرجعیت علمی مراکز دانشگاهی
  • آصفری: بلندتر شدن دیوار بی‌اعتمادی نتیجه سیاست‌های اتحادیه اروپا در قبال ایران است
  • دیدار مدیران کل امور اتباع و فنی و حرفه‌ای استان قزوین