Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا؛ آیت‌الله «حبیب‌الله شعبانی‌موثقی» عصر دوشنبه در آئین گرامیداشت هفته وحدت حوزه و دانشگاه در سالن همایش‌های شهید حیدری دانشگاه ملی ملایر اظهار داشت: در این زمینه باید به سمت و سوی تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب حرکت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی باید تمدن غربی را بشناسیم، افزود: رسیدن به تمدن نوین اسلامی مستلزم شناخت رقبا است و امروز تمدن غربی یک رقیب جدی است که همه اذهان را مسخّر خود کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت‌الله شعبانی‌موثقی با اشاره به اینکه اذهان در مدیریت تمدن غربی است و مرعوب این تمدن شده‌ایم، بیان کرد: در تمدن غربی که امروز شکل گرفته، تحریم یک ابزار است که از نظر اسلام پذیرفته نیست و در این تمدن قدرت باید به هر قیمتی حفظ شود.

وی توسعه و پیشرفت در تمدن غربی را مبتنی بر هوش شناختی به جای عقلانیت دانست و گفت: تمدنی که طراحی می‌شود، باید بررسی شود که تا چه اندازه می‌تواند آسایش مجموعه بشریت را تامین و به عدالت نزدیک کند، حقوق بشر در آن چقدر واقعی است و اخلاق و ارزش‌های انسانی در آن تا چه اندازه مهم است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه در تمدن غربی عدالت و اخلاقیات جایی ندارد و محور آن به هر قیمتی اعمال قدرت است، خاطرنشان کرد: چیستی و چرایی تمدن غربی باید مورد بحث و بررسی و مطالعه قرار گیرد.

آیت‌الله شعبانی‌موثقی ادامه داد: تمدن غربی غضب و شهوت بشریت است که تجسم پیدا کرده و تعریف درستی از انسان و عدالت ندارد.

وی عقل‌گرایی، عدالت‌گرایی، علم‌گرایی و جامعیت انسان را از الزامات و شاخصه‌های لازم برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی برشمرد و گفت: علوم انسانی پشتوانه تمدن نوین اسلامی است که باید در دانشگاه‌ها جدی گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه جمهوری اسلامی مراحلی همچون نظام، دولت‌سازی، امت‌سازی و جامعه‌سازی را طی کرده و برای ساختن تمدن اسلامی گام برداشته، تاکید کرد: نقش حوزه و دانشگاه در ساختن این تمدن بسیار مهم و اثرگذار است و بدون شک تحول و توسعه بدون توجه به علوم انسانی امکان‌پذیر نیست.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ملایر نیز وحدت حوزه و دانشگاه را از برکت‌های امام خمینی(ره) دانست و گفت: جامعه ما برای پیشرفت و توسعه روزافزون به دو بال حوزه و دانشگاه نیاز دارد.

حجت الاسلام "مهدی عباسی" با بیان اینکه در همه دوران‌ها به ویژه دفاع مقدس نیز وحدت حوزه و دانشگاه موج می‌زد، اظهار داشت: وجود علما و روحانیان بزرگی در این شهرستان مصداق بارز وحدت حوزه و دانشگاه بوده و هست.

به گزارش ایرنا؛ دانشگاه ملی ملایر در چهار کیلومتری محور ملایر به اراک واقع شده و در حال حاضر بیش از ۶ هزار دانشجو در مقاطع مختلف در این دانشگاه تحصیل می‌کنند.

برچسب‌ها ملایر امام جمعه همدان وحدت حوزه و دانشگاه تمدن نوین اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ملایر امام جمعه همدان وحدت حوزه و دانشگاه ملایر امام جمعه همدان وحدت حوزه و دانشگاه تمدن نوین اسلامی وحدت حوزه و دانشگاه تمدن نوین اسلامی امام جمعه همدان تمدن غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۵۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آیین معارفه مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان

به گزارش خبرگزاری مهر، آیین تکریم و معارفه فرمانده حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان با حضور غلامرضا خاکساری سپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان، حجت الاسلام رضا محمدی مسول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان، حمید پورحسینی مسئول بسیج دانشجویی استان همدان برگزار شد؛ در این مراسم ضمن تقدیر از زحمات حسین زیادی، محمد حسین عزیزی به عنوان فرمانده حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان معرفی شد.

کد خبر 6092430

دیگر خبرها

  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • برگزاری آیین معارفه مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان
  • حجت الاسلام خسروپناه: علم حکمی؛ لازمه دستیابی به تمدن نوین اسلامی
  • شهید «مطهری» طراح اندیشه تمدن نوین اسلامی است
  • نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی
  • تدوین سند هوش مصنوعی باید مبتنی‌بر تمدن نوین اسلامی باشد/ پیش بینی بودجه ۵ همتی برای هزینه در هوش مصنوعی
  • شهرداری همدان ۵۰ میلیارد تومان به حوزه پژوهش اختصاص داد
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • امنیت حاکم بر هرمزگان ناشی از وحدت شیعه و سنی است
  • برگزاری اردوی آموزشی تابستانه اندیشه جامع تمدن نوین اسلامی