Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، بهرام عین‌اللهی، در دومین جلسه اضطراری مدیریت بیماری کرونا با رویکرد سویه اومیکرون که با حضور رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به صورت وبینار برگزار شد، افزود: امروز به مرز تزریق ۱۱۴ میلیون دوز واکسن رسیده ایم که با تلاش جهادی تمامی دانشگاه‌ها حاصل شده است.

وی تاکید کرد: اکنون بهترین فرصت برای انجام واکسیناسیون است، زیرا تعداد بیماران کاهش یافته و نباید فرصت را از دست داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما واکسن را در اختیار تمامی استان‌ها قرار داده ایم و امیدواریم هموطنانی که هنوز مراجعه نکرده اند، سریع‌تر اقدام کنند.

عین اللهی گفت: اولین قدم ما تکمیل واکسیناسیون است. بنابراین توصیه اکید ما به دانشگاه‌ها این است که مراکز تجمیعی افزایش یابد تا مردم معطل نشوند، علاوه بر اینها، به واکسیناسیون فعال هم نیاز داریم تا تیم‌هایی برای واکسیناسیون افراد سالخورده و ناتوان به منازلشان اعزام شود.

وزیر بهداشت عنوان کرد: متأسفانه اراده مردم در رعایت پروتکل‌ها کاهش پیدا کرده است و عادی انگاری صورت می‌گیرد، لذا دانشگاه‌ها در هر استانی باید با فرهنگ سازی مناسب، مردم را تشویق به رعایت پروتکل‌ها و زدن ماسک کنند. دانشگاه‌ها همچنین در وضعیت کشیک‌های ۲۴ ساعته و آماده باش به سر برند و در مورد مراکز درمانی و بخش‌های کرونایی نیز آمادگی لازم داشته باشند.

عین اللهی بیان کرد: پاندمی کرونا همه کشورها را درگیر کرده است و در تمام سازمان‌های پزشکی جهان ثابت شده که اولین و مهم‌ترین راه مقابله با بیماری کرونا، انجام واکسیناسیون است.

وی افزود: متأسفانه واکسیناسیون نامتوازن در دنیا و خودخواهی برخی کشورهای برخوردار، منجر شده که این بیماری کنترل نشود. در کشورهای برخوردار، واکسیناسیون بالای ۶۰ درصد و در کشورهای آفریقایی، ۶.۵ درصد انجام شده است، وقتی که این ویروس بتواند به راحتی در کشوری گردش کند، این امکان را به ویروس می‌دهد که دچار جهش شود؛ کشورهای برخوردار هم باید بدانند که اگر این نابرابری ادامه یابد، به ضرر خود آنها و به ضرر تمام جهان است. اگر این وضعیت ادامه پیدا کند ویروس همچنان وجود داشته و کنترل نمی‌شود. بنابراین، سازمان‌های بین المللی باید تلاش کنند که واکسیناسیون در تمام کشورها انجام شود.

وزیر بهداشت عنوان کرد: در کشور ما در سه چهار ماه اخیر، با زحمات مردم و لطف خداوند، واکسیناسیون بسیار خوب انجام شده و ما امروز در مورد دوز اول واکسن به مرز ۸۷ درصد رسیده ایم و در اکثر شهرستان‌ها نیز بالای ۹۰ درصد یک دوز واکسن تزریق شده است. در مورد دوز دوم نیز به ۷۶ درصد رسیده ایم، یعنی تقریباً ۵۰ میلیون نفر دو دوز واکسن تزریق کرده اند و چنانچه ۸ میلیون نفر دیگر دوز دوم را تزریق کنند، پروسه تزریق دو دوز واکسن کامل شده و به آمار ۹۰ درصدی می رسیم. البته در هیچ جای دنیا واکسیناسیون ۱۰۰ درصدی انجام نشده و بالاخره عده‌ای از واکسن فرار می‌کنند.

عین اللهی گفت: بر اساس تحقیقاتی که در افراد واکسینه شده صورت گرفته، میزان آنتی بادی‌ها بعد از مدتی کاهش پیدا می‌کند و یکی از دلایلی که در کشورهای اروپایی مجدداً کرونا اوج می‌گیرد، همین کاهش میزان آنتی بادی‌ها است که به دنبال آن دوز سوم را آغاز کردند.

وی گفت: در کشور ما میزان واکسیناسیون در ماه‌های اخیر به خوبی انجام گرفت، لذا مردم را به تزریق دوز سوم دعوت می‌کنیم، دوز سوم آنتی بادی‌ها را بالا می‌برد و افرادی که دُز سوم را تزریق می‌کنند تا ۸۰ الی ۹۰ درصد در مقابل اومیکرون مقاوم خواهند بود. بنابراین، بزرگترین توصیه ما این است که مردم دوز سوم را انجام دهند. بر اساس تصمیمات ستاد، از امروز افراد ۱۸ سال به بالا نیز می‌توانند دوز سوم واکسن کووید ۱۹ را دریافت کنند.

وزیر بهداشت عنوان کرد: از امروز تمام مراکز واکسیناسیونی که در طرح واکسیناسیون فعال بودند، در سراسر کشور فعال خواهند شد تا مردم منتظر واکسن نباشند و در صف معطل نمانند. باید بتوانیم میزبان‌های خوبی برای مردم باشیم.

کد خبر 5380468

منبع: مهر

کلیدواژه: بهرام عین اللهی سویه اومیکرون کرونا ستاد ملی مقابله با کرونا ویروس کرونا سویه اومیکرون کرونا واکسن کرونا کووید 19 آمار کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی نسخه الکترونیک سازمان غذا و دارو سازمان بیمه سلامت شیوع کرونا مکمل های غذایی کمال حیدری ارز دارو نسخه نویسی الکترونیک دانشگاه ها عین اللهی دوز واکسن دوز سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۵۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشان: تعویض‌های اوسمار باعث شکست پرسپولیس شد

سرمربی اسبق تیم فوتبال پرسپولیس گفت: تعویض‌های اشتباه اوسمار باعث شد که بازی را از دست دهیم و در نهایت بازنده این بازی باشیم، تعویض‌هایی که انجام شد هیچکدام نتوانست کمک حال پرسپولیس باشد و یا جریان بازی را عوض کند.

حمید درخشان سرمربی اسبق تیم فوتبال پرسپولیس و کارشناس فوتبال در گفتگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجو درباره عملکرد تیم ملی فوتسال کشورمان در جام ملت‌های آسیا گفت: فکر می‌کنم که تیم ما هم شروع خوبی داشته و هم بازی‌های خوبی را انجام داده است و با عملکرد خوب به جایی رسیده است که در فینال حضور دارد، من فکر می‌کنم تیم‌ها نسبت به سال گذشته که حضور داشتند تغییرات زیادی را داشتند که در زمینه فوتبالی رشد داشتند و نشان دادند که سال‌ها کار کردند و برنامه ریزی کردند و بر اساس آن توانستند بازی‌های خوبی را ارائه بدهند و کار را برای ما سخت‌تر کردند.

درخشان درباره نقاط ضعف تیم ملی در شب گذشته در مرحله نیمه‌هایی مقابل ازبکستان گفت: همانطور که در جام ملت‌های فوتبال شاهد بودیم، می‌بینیم که کشور‌های اطراف ما خیلی ترقی و پیشرفت کرده‌اند، به دلیل اینکه برنامه ریزی داشتند و رکن اصلی این تغییرات را در فوتبال جام ملت‌های آسیا دیدیم، که این تغییرات مثبت در فوتسال آن‌ها هم رخ داد که خوشبختانه بچه‌ها موفق شدند، موفقیت بازیکنان ایران این زمینه را مهیا کرد که ما هوشیار باشیم تا تلاش بیشتری کنیم و موقعیتمان را حفظ کنیم، اما نیاز به برنامه ریزی بلند مدت داریم و این کار‌ها نیاز به هزینه دارد تا این برنامه‌ها را در آینده داشته باشیم تا موفقیت‌های بیشتری را به دست بیاوریم.
کارشناس فوتبال کشورمان در خصوص این که دیدار نهایی برابر تایلند میزبان را چطور می‌بیند، اظهار کرد: مطمئناً تیمی که به فینال رسیده است تیم خوبی بوده است که در این مرحله حضور پیدا کرده است که این نشان دهنده سخت‌تر شدن کار برای ما می‌باشد، دیگه مانند گذشته نیست که برویم و به تیم‌های رقیب شیش گل بزنیم، زیرا که دیگه تیم‌ها برنامه ریزی دارند و کارفنی خود را توسعه می‌دهند، به همین خاطر کار سختی را در فینال داریم، اما بچه‌های ما توانایی این را دارند که در فینال هم بازی خوبی را انجام دهند که انشالله موفق می‌شوند.
سرمربی اسبق تیم فوتبال پرسپولیس درباره بازی شب گذشته پرسپولیس و آلومینیوم که با پیروزی تیم اراکی همراه بود، گفت: با احترامی که در قبال تیم آلومینیوم قائل هستم، اما انتظارات از پرسپولیس بیشتر بود، تیم آلومینیوم هم دوندگی خوبی داشت و هم شرایط خوبی را برای خودش به وجود آورد و نکته اصلی مهم این بازی این بود که این تیم ناامید نشد و عقب هم افتاد خیلی تلاش کرد که به نتیجه دلخواه خود برسد و همین اتفاق هم افتاد و این تلاش جوابگو بود، اما این طرف قضیه هم ما دوبار جلو افتادیم و هر دوبار هم نتوانستیم نتیجه را حفظ کنیم که فکر می‌کنم دلایل فنی داشت و با تغییراتی که انجام دادیم باید به تیم کمک می‌کرد که این اتفاق رخ نداد و تغییرات خوبی را نداشتیم و همین باعث شد که روند رو به جلو را از دست بدهیم و این اتفاق موجب شد که تیم آلومینیوم بیشتر روی بازی تسلط پیدا کند و بتواند تاکتیکش را پیاده کند روی پرسپولیس و سرخپوشان مجبور شدند دست و پا بسته قبول کنند و در نهایت بازی تساوی شد و این تساوی هم در نهایت رسید به ضربات پنالتی و پرسپولیس حتی بازیکنان خوبی را هم به عنوان ضربه زن پنالتی نداشت و ایت اتفاق باعث شد که جام را از دست بدهیم.

حمید درخشان در خصوص اینکه آیا قبول دارد تعویض‌های اوسمار باعث شکست پرسپولیس شد یا خیر ادامه داد: هرکسی نظر شخصی خود را بیان می‌کند، اما من از نظرفنی باید بگم که جام حذفی رویدادی است که می‌شود با قهرمانی در آن راحت‌تر به لیگ قهرمانان آسیا رسید، اما این اتفاق رخ نداد و تعویض‌های اشتباه سرمربی باعث شد که بازی را از دست دهیم و در نهایت بازنده این بازی باشیم، تعویض‌هایی که انجام شد هیچکدام نتوانست کمک حال پرسپولیس باشد و یا جریان بازی را عوض کند، رفته رفته علاوه بر اینکه بازی را از دست دادیم شیرازه تیم به هم خورد و تاکتیک تیمی هم درست انجام نشد و در نهایت غافل گیر شدیم و بازی را واگذار کردیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • درخشان: تعویض‌های اوسمار باعث شکست پرسپولیس شد
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • مردم قدردان فراجا و «طرح نور»/ سهل انگاری‌ها جبران شود
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد