Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، محمدصادق معتمدیان پیش از ظهر امروز در دیدار مدیران و فعالان حوزه حمل‌ونقل آذربایجان‌غربی اظهار داشت: ترانزیت و تجارت مرزی از مهمترین عوامل و پیشران‌های پیشرفت استان است و با توجه به مزیت‌ها و پتانسیل‌های استان در این زمینه و هم مرزی استان با سه کشور ترکیه، عراق، جمهوری آذربایجان از این ظرفیت می‌تواند در شتاب بخشیدن به روند توسعه استان بهره برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: باید از ظرفیت‌های مغفول مانده استان برای ایجاد فرصت‌های اشتغال جدید، خلق ثروت و افزایش درآمد استفاده کنیم و در این مسیر حلقه‌های مفقوده و مشکلات شناسایی و با پیگیری‌های ملی و ارائه راهکارهای مناسب این مشکلات حل خواهد شد.

وی با تاکید بر اهمیت توسعه ترانزیت و استفاده از این ظرفیت برای توسعه صادرات محصولات استان و افزایش درآمدهای استانی بر باز تعریف جدید در حوزه ترانزیت منطقه‌ای تاکید کرد و افزود: شناسایی مسیرهای جدید ترانزیت و افزایش تعاملات منطقه‌ای و تقویت ناوگان حمل و نقل استان می تواند بسترهای تحقق اهداف صادراتی کشور در استان را فراهم کند.

معتمدیان با اشاره به توافق جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در سطح معاملات تجاری اظهار داشت: آذربایجان‌غربی به عنوان تنها استان هم مرز با ترکیه می تواند در رسیدن به این هدف، نقش موثر و تاثیرگذاری ایفا کند. 

وی روان سازی و رفع موانع در روند صادرات و ساماندهی فعالیت‌های مرزی  در مرزهای استان را مورد تاکید قرار داد و ادامه داد: مرز محل توقف نیست و محل عبور است و با تغییر نگاه به روان سازی فعالیت‌های مرزی و ایجاد مدیریت واحد در مرز و ساماندهی شرایط  فعلی می توان به این مهم دست یافت. 

استاندار آذربایجان‌غربی اقتصادی کردن زیرساخت های عمرانی را در کاهش هزینه های حمل و نقل و به صرفه بودن صادرات موثر دانست و بیان داشت : تلاش می‌شود با اجرای طرح استفاده بهینه از حمل و نقل ریلی و هوایی و استفاده از سیستم‌های حمل و نقل ترکیبی زمینه صادرات محصولات تولیدی استان به کشورهای منطقه  بویژه کشورهای جنوب شرق آسیا را فراهم کنیم .

معتمدیان با اشاره به تقویت ناوگان حمل و نقل استان افزود : از ویژگی‌های مهم استان حمل و نقل بین الملی است و در این مسیر از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای نوسازی و تقویت سیستم حمل و نقل استفاده می کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت راحتی و ایمنی مسافران در استفاده از سیستم حمل و نقل مسافری  ادامه داد: برای تامین ایمنی و راحتی مردم ضروری است ناوگان حمل و نقل عمومی در حوزه برون شهری نوسازی و بهسازی شود.

انتهای پیام

منبع: فارس

کلیدواژه: آذربایجان غربی معتمدیان ارومیه فارس ارومیه دریاچه ارومیه آذربایجان غربی حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۶۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۹۵ درصدی طرح‌های تامین آب شرب ۷ روستای شهرستان چایپاره

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، محمداشرفی با بیان اینکه این طرح‌ها درقالب آبرسانی به یک مجتمع و دو روستا در حال انجام هستند، اظهار داشت: آبرسانی به مجتمع ۵ روستایی حمزیان شامل روستا‌های قورول سفلی، بالاکهریز، قره کهریز، حمزیان علیا و حمزیان سفلی و روستا‌های علی آباد و فیض آباد این طرح‌ها را شامل می‌شود.

وی افزود: در اجرای این طرح‌ها حفر یک حلقه چاه، احداث و راه اندازی ایستگاه سرچاهی، لوله گذاری خط انتقال به طول ۱۶ کیلومتر، ایستگاه‌های پمپاژ و مخازن ذخیره آب پیش بینی شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی، اتمام و بهره برداری از این طرح‌ها را سه ماهه اول سال جاری اعلام و اظهار کرد: با بهره برداری از این طرح ها، ۲۵۳ خانوار روستایی با ۸۶۹ خانوار از آب شرب سالم، بهداشتی و پایدار برخوردار خواهند شد.

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۷۸ درصدی طرح ساماندهی راه‌های روستایی آذربایجان غربی
  • پیشرفت ۶۲ درصدی مصوبات سفر استاندار به بخش‌های ۵گانه ارومیه
  • پیشرفت ۹۵ درصدی طرح‌های تامین آب شرب ۷ روستای شهرستان چایپاره
  • دانشگاهیان پیشرفت‌های کشور را روایت کنند
  • لزوم جذب سرمایه گذار برای اجرای طرح‌های راه وشهرسازی آذربایجان غربی
  • کشف مواد مخدر شیشه در مرز ارومیه
  • کشف ۳۰ کیلوگرم موادمخدر شیشه در مرز ارومیه
  • احیای واحدهای راکد در آذربایجان‌غربی
  • آموزش‌های مهارتی مهمترین نیاز توانمندسازی نیروی کار است
  • ترجیح ترانزیت کالا بر صادرات محصولات کشاورزی توسط راه آهن ملی قزاقستان