Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-29@06:13:58 GMT

هزاران پناهجوی روهینگیا از تحصیل محروم هستند

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۴۶۸۴۶

هزاران پناهجوی روهینگیا از تحصیل محروم هستند

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، شرایط رو به وخامت زندگی مسلمانان روهینگیا با وجود درخواست‌های بین‌المللی برای پایان دادن به رنج این پناهجویان همچنان ادامه دارد.

نهادهای بین‌المللی از تصمیم اخیر دولت بنگلادش که میزبان اردوگاه‌های پناه‌جویان مسلمان روهینگیاست، انتقاد کرده‌اند.

بنگلادش تصمیم گرفته است تا مدارس اردوگاه‌های منطقه کوکس بازار را تعطیل کند، اقدامی که منجر به محرومیت هزاران نفر از این پناه‌جویان از ادامه تحصیل خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نهادهای بین‌المللی نسبت به عواقب چنین تصمیماتی هشدار داده‌اند.

اگرچه پس از جنایات وحشیانه‌ای که علیه مسلمانان روهینگیا در سال ۲۰۱۷ در میانمار صورت گرفت، بنگلادش نقش مهمی در نجات آوارگان روهینگیا ایفا کرد، اما دولت این کشور اقدامات متعددی را با هدف جلوگیری از ادغام این پناه‌جویان در این کشور آغاز کرده است. از جمله مهم‌ترین این اقدامات نیز می‌توان به جلوگیری از ثبت‌نام کودکان روهینگیا در مدارس دولتی و آموزش خصوصی و همچنین محدود کردن برنامه‌های آموزشی ارائه شده توسط سازمان‌های غیردولتی اشاره کرد.

با این حال بسیاری از نهادهای بین‌المللی به ویژه سازمان‌های اسلامی، بر لزوم فراهم کردن یک زندگی امن و با عزت برای مسلمانان روهینگیا تأکید کرده و دسترسی فرزندان آن‌ها به آموزش کافی و مناسب را حقی دانسته‌اند که با توجه به وجدان دینی و همچنین تعهدات بین‌المللی در زمینه حقوق بشر انکارناپذیر است.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: روهینگیا تحصیل پناهجو بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۶۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه رئیس دانشگاه میبد به رؤسای تعدادی از دانشگاه‌های آمریکا

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، در پی دستگیری صد‌ها دانشجوی حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا توسط پلیس آمریکا، دکتر عباس نیک‌نژاد رئیس دانشگاه میبد در حمایت از دانشجویان دستگیر شده و جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین به رؤسای چندین دانشگاه آمریکا از جمله دانشگاه اوهایو، دانشگاه اِموری، دانشگاه کلمبیا و... نامه‌ای ارسال کرد.
متن نامه رئیس دانشگاه میبد به رئیس دانشگاه کلمبیا در کشور آمریکا بدین شرح است:

پروفسور مینوشه شفیق عزیز
رئیس دانشگاه کلمبیا

خبر تاسف بار دستگیری تعدادی از دانشجویان دانشگاه شما توسط پلیس، باعث نگرانی شدید شده است. دانشجویان باید بتوانند روحیه عدالت خواهی خود را آزادانه بیان کنند. رژیم غاصب اسرائیل بیش از ۳۴۰۰۰ انسان بی گناه از جمله هزاران کودک و هزاران زن را عمدا به قتل رسانده است. دانشجویان نمی‌توانند این همه ظلم را تحمل کنند. همانطور که هیچ انسان آزاده‌ای نمی‌تواند تحمل کند.

نمی‌دانم چگونه حاضرید این صحنه‌های دلخراش را ببینید و سکوت کنید.

دنیا از شما به عنوان یک دانشمند انتظار دارد که این جنایات را محکوم کنید و به دانشجویان غیور خود فرصت اعتراض بدهید. سزاوار نیست، دانشجویان را به دست پلیس بی رحم انداخت.

لطفا به احترام انسانیت، برای آزادی همه دانشجویان، پیگیری کنید و شخصا به آنها گل تقدیم کنید.

لطفا، فراموش نکنید که شما در مصر متولد شده اید.

ارادتمند
دکتر عباس نیک نژاد
رئیس دانشگاه میبد
میبد، ایران

دیگر خبرها

  • پشت پرده ساخت اسکله روی هزاران تن آوار خانه‌های فلسطینیان
  • تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو
  • تداوم تظاهرات صهیونیست‌ها علیه نتانیاهو
  • نامه رئیس دانشگاه میبد به رؤسای تعدادی از دانشگاه‌های آمریکا
  • ال نینو و موج گرما آسیا را سوزانده است
  • موج گرما صد‌ها میلیون نفر را می‌سوزاند!
  • رئیس سازمان سنجش: داوطلبان متخلف بین یک تا ۱۰ سال از تحصیل محروم می شوند
  • زنان نباید از تحصیل محروم شوند
  • فیلم/ تظاهرات هزاران دانشجوی دانشگاه ملبورن استرالیا
  • آزادی ۶۳ پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان