Web Analytics Made Easy - Statcounter

پایگاه تحلیلی نشنال اینترست در یادداشتی به بررسی خودکفایی نظامی ایران و توانمندی نظمی کشورمان در سطوح مختلف پرداخته است. خبرگزاری میزان - «دیوید آکس»، تحلیلگر دفاعی و امنیتی پایگاه تحلیلی «نشنال اینترست»، در یادداشتی به بررسی خودکفایی نظامی ایران پرداخت.   «آکس» در این یادداشت ضمن اشاره به برنامه‌های خودکفایی ایران، به گزارش آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا در این باره پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  این یادداشت می‎گوید نیرو‌های مسلح ایران شامل هزاران نیرو از جمله نیروی هوایی، نیروی دریایی و نیروی زمینی است.   در بخش دیگری از این یادداشت آمده است که نیروی هوایی ارتش و سپاه پاسداران با هم صدها فروند هواپیما در اختیار دارند؛ اگرچه تحریم‌های تسلیحاتی آمریکا، مانع دستیابی ایران به تسلیحات جدید و قطعات یدکی جنگنده‌ها شد، اما برنامه‌های خودکفایی ایران نیاز‌هایی که زمانی توسط شرکت‌های خارجی تامین می‌شدند، فراهم کرد.   از این طریق، ایران نه تنها جنگنده‌های خود را در وضعیت خدمات دهی نگه داشت، بلکه حتی آن‌ها را با سلاح‌های جدید و سیستم‌های دیگر بهبود داد.   نیروی دریایی ایران نیز از همین طریق موفق شده است که نسخه‌های جدیدی از ناو‌ها را با تسلیحات پیشرفته بسازد. بیشتر بخوانید: گزارش نشنال اینترست از قدرت نظامی و موشکی ایران گزارش نشنال اینترست درباره توسعه قدرت نظامی و موشکی ایران ناوگان ایران با تکیه بر تجربه خود در مورد ناوشکن‎ها، در اواخر سال ۲۰۱۹ اعلام کرد که یک «مگا ناوشکن» با ظرفیت ۷ هزار تن خواهد ساخت.   این ناوشکن می‌تواند یک سیستم موشکی جدید پرتاب عمودی را که ایران توسعه داده است، حمل کند.   «آکس» در بخش دیگری با اشاره به قابلیت‌های نامتقارن ایران از جمله مین‌های دریایی و یکی از بزرگترین مراکز موشکی جهان، نوشت که ایران هزاران موشک زمین به زمین در اختیار دارد.   انتهای پیام/ برچسب ها: تحولات بین الملل ایران موشک های ایران

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ایران تحولات بین الملل ایران موشک های ایران نشنال اینترست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۶۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین آزمایش بزرگترین ناو هواپیمابر خود را آغاز کرد

شینهوا نوشت که فوجیان حدود ساعت هشت صبح به وقت محلی لنگرگاه «جیاننان» در شانگهای را ترک کرد. در این آزمایش «ثبات و قابلیت توان رانشی و سامانه‌های الکترونیکی» فوجیان سنجیده خواهد شد.

فوجیان پس از «لیائونینگ» و «شاندونگ» سومین ناو هواپیمابر چین و بزرگترین کشتی نیروی دریایی این کشور است.

ناو هواپیمابر فوجیان که برای اولین بار در ژوئن ۲۰۲۲ (خرداد- تیر ۱۴۰۱) از آن رونمایی شد، کاملا به صورت داخلی طراحی و ساخته شده است.

این ناو هواپیمابر بزرگتر و به لحاظ فناوری پیشرفته‌تر از شاندونگ (رونمایی شده در ۲۰۱۹) و لیائونینگ است که چین در سال ۱۹۹۸ از اوکراین خرید و آن را بازطراحی کرد.

به غیر از ناو‌های هواپیمابر کلاس فورد (یک کلاس جدید از ناو‌های هسته‌ای توسعه یافته برای نیروی دریایی آمریکا)، فوجیان تنها ناو هواپیمابر در جهان خواهد بود که مجهز به آخرین سامانه الکترومغناطیسی پرتاب هواپیما است.

شی جین‌پینگ رئیس جمهور چین بار‌ها افزایش آمادگی جنگی و پیشرفت‌های فناوری پیش از صدمین سالگرد تاسیس ارتش خلق چین در سال ۲۰۲۷ را خواستار شده است. برخی از افسر‌های نظامی آمریکا پیشتر مدعی شدند که چین تا آن سال یک حمله نظامی برای گرفتن تایوان را آغاز می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • اکران «قهرمانان ایران» در یکی از بزرگترین بیلبوردهای شهر تهران
  • آخرین وضعیت دیپلمات مجروح حمله اسرائیل به سفارت ایران + عکس
  • ارتش به خودکفایی در ساخت تجهیزات و ادوات رسیده است
  • اعلام قطع روابط با اسرائیل از سوی کلمبیا
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه/اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد می‌خرد
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین
  • حمله موشکی حزب الله به پادگان نظامی «برانیت» رژیم صهیونیستی
  • چین آزمایش بزرگترین ناو هواپیمابر خود را آغاز کرد
  • بازنمایی رسانه‌ای ایران در جهان بعد از حملات موشکی به رژیم صهیونیستی