Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@21:57:52 GMT

اهدای خون در استان اردبیل افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۴۷۳۵۰

اهدای خون در استان اردبیل افزایش یافت

به گزارش ایرنا ، شراره دژکام روز دوشنبه در نشستی با سرپرست فرمانداری خلخال افزود: هرچند میزان اهدای خون در استان به اندازه قبل از شیوع ویروس کرونا نرسیده است ، ولی در ۹ ماه امسال ۲۶ هزار و ۵۰۰ واحد خونی از سوی مردم اهدا شده است 

او با تقدیر از همکاری مردم نوع‌دوست این استان در زمینه تامین خون موردنیاز مراکز بهداشتی و درمانی گفت: شاخص اهدای خون در استان اردبیل ۳۰ در یک‌هزار نفر است در حالی که این شاخص در کشور ۲۵ در یک‌هزار نفر می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه برای افزایش میزان خونگیری و افزایش تمایل مردم به اهدای خون نیازمند فرهنگ‌سازی هستیم ، اظهارکرد: در ۹ ماه امسال هزار و ۶۰۰ واحد خونی در پایگاه انتقال خون خلخال دریافت شد که این میزان هفت درصد نسبت به میزان خون اهدا شده در زمان مشابه سال گذشته کاهش دارد.

دژکام افزود: در این مدت ۱۲ هزار واحد خونی از استان اردبیل به مراکز دیگر کشور ارسال شده است.

مدیرکل انتقال خون استان اردبیل ادامه داد: به دلیل نیاز مداوم و همیشگی بیماران به خون و نیز عدم وجود جایگزینی برای فرآورده‌های خونی نیازمند همکاری و اهدای خون هستیم.

وی با بیان زمان ۳۵ روزه ماندگاری خون و رعایت زمان مصرف خون اظهارکرد: معمولا ذخیره خونی پنج روزه استان اردبیل تامین و مابقی به دیگر استان‌های کشور ارسال می‌شود.

وی با اشاره به تجهیزات گران‌قیمت استفاده شده در پایگاه‌های انتقال خون استان و مشکل تامین اعتبار برای جایگزینی تجهیزات جدید به جای تجهیزات معیوب و ازکارافتاده افزود:

جهت‌دهی نیات خیرین به سمت پایگاه‌های انتقال خون در کنار افزایش اعتبارات استانی و توجه فرمانداران شهرستان‌ها به این امر می‌تواند در رفع مشکلات کمک حال باشد.

سیدجواد یحیی‌زاده ، سرپرست فرمانداری خلخال نیز در این نشست گفت: هرچند پزشک پایگاه انتقال خون این شهرستان بصورت موقت از طرف دانشکده علوم پزشکی خلخال تامین شده ولی پایگاه انتقال استان ملزم به جذب نیروی پزشک بصورت استخدامی برای حل ریشه‌ای این موضوع است.

سه پایگاه انتقال خون در شهرستان‌های پارس‌آباد، مشگین‌شهر و خلخال و یک پایگاه ثابت و همچنین پایگاه سیار خونگیری به شکل اتوبوس در اردبیل فعال است.

برچسب‌ها سازمان انتقال خون ايران خلخال استان اردبیل سازمان انتقال خون بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان انتقال خون ايران خلخال استان اردبیل سازمان انتقال خون ايران خلخال استان اردبیل سازمان انتقال خون بهداشت و سلامت پایگاه انتقال استان اردبیل انتقال خون اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۷۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زن جوان شوهر سابقش را کشت

زن جوانی که به علت کینه و انتقام‌جویی، همسر سابق خود را با ضربات چاقو به قتل رسانده بود، دستگیر شد.

به گزارش ایران، سرهنگ سعید یوسفی‌فعال، فرمانده انتظامی شهرستان اردبیل گفت: با اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک درگیری در محله «ملاباشی» شهر اردبیل، مأموران کلانتری ۱۶ «سبلان» در قالب گشت انتظامی به محل مورد نظر اعزام شدند. با بررسی اولیه مأموران مشخص شد که یک زن و مرد که مدتی قبل از هم طلاق گرفته بودند با همدیگر درگیر شده‌اند و با استفاده از سلاح سرد اقدام به ضرب‌وجرح یکدیگر کرده‌اند.  

فرمانده انتظامی شهرستان اردبیل با اشاره به انتقال یکی از مجروحان حادثه درگیری به بیمارستان و متواری شدن زن جوان بیان کرد: مرد جوان پس از انتقال به بیمارستان به علت شدت جراحت‌های وارده جان خود را از دست داد.

ردیابی‌ها برای دستگیری زن جوان آغاز شد و در کمتر از ۲۴ ساعت پس از ارتکاب جرم، وی در مخفیگاهش در اطراف اردبیل دستگیر شد و در تحقیقات اولیه پلیس مشخص شد که انگیزه قاتل از وقوع این قتل اختلافات خانوادگی قبلی بوده است.  

وی ادامه داد: برای جلوگیری از وقوع چنین حوادث ناگواری، افراد می‌توانند اختلاف خود با دیگران را از طریق مجاری قانونی پیگیری یا به مراکز مشاوره معاونت اجتماعی نیروی انتظامی مراجعه و از مشاوران خدمات مشاوره‌ای مختلف استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه‌های هلال احمر اردبیل
  • زن جوان شوهر سابقش را کشت
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر استان اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه های هلال احمر اردبیل
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • ۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند
  • رشد هفت درصدی اهدای خون در خراسان رضوی
  • پیگیری و اجرای پروژه‌های شهرستان خلخال در اولویت مدیران باشد
  • آشنایی معاونان و معلمان پرورشی مدارس یزد با فرهنگ اهدای خون
  • پیگیری و اجرای پروژه‌ها بر اساس زمان‌بندی در اولویت مدیران باشد