Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@23:41:06 GMT

آتش بر جان ۵۰ هکتار از جنگل‌های شمال+فیلم

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۴۷۴۰۸

آتش بر جان ۵۰ هکتار از جنگل‌های شمال+فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده فعالیت جریانات جنوبی در منطقه بوده و هواشناسی نیز اعلام کرده که وزش باد گرم در گیلان تا صبح چهارشنبه در استان گیلان ادامه دارد.

 

وزش باد گرم در گیلان که از روز شنبه در استان آغازشده خسارت‌های بی‌شماری داشته که عمده این خسارت‌ها وقوع چندین فقره آتش‌سوزی به‌ویژه در اراضی جنگلی و مرتعی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر مرادی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از وقوع حریق در وسعت بیش از 50 هکتار از اراضی ملی، منابع طبیعی و مرتعی خبر داده است.

 

به گفته وی، در شهرستان سیاهکل مناطق کولاک آور، جین جیر خانی، دهگا، تقریبا چهار هکتار و چهار هزار متر مربع شکراب - گیچ نیز در حال اطفاء است.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان اعلام کرده که مناطق مازیان و رشته رود خولک شهرستان رودبار با مساحت تقریبی ۹ هکتار و منطقه بیجارباغ شهرستان لاهیجان با پنج هزار مترمربع طعمه حریق شده است.

 

مرادی همچنین از آتش‌سوزی منطقه خلیلان چماچاء در شهرستان شفت با مساحت تقریبی هفت هزار متر مربع خبر داده است.

 

سرهنگ قربانی لرد، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اعلام کرده که 14 و نیم هکتار از اراضی منابع طبیعی و مرتعی شهرستان‌های لاهیجان و شفت به‌صورت سطحی طعمه حریق شده بود که همگی اطفا شده است.

 

به گفته وی، مساحت حریق منطقه شکراب سیاهکل تاکنون به میزان تقریبی ۵۰ هکتار آن‌هم به‌صورت سطحی برآورد شده بود که مهار هم شده اما با توجه به وزش باد و کنده‌های درختان پوسیده، عملیات برای اطفا همچنان ادامه دارد.

 

سیاوش غلامی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گیلان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به تلاش نیروهای امدادی جمعیت هلال‌احمر استان گیلان در مهار آتش‌سوزی عرصه‌های جنگلی استان گیلان در شهرستان رودبار، گفت است که امدادگران هلال‌احمر در کنار نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آتش‌نشانی، سپاه و بسیج، نیروی دریایی، اقدام به اطفای آتش در مناطق نقله بر، حبیب آباد و مازیان رودبار کردند.

 

غلامی با اشاره به وقوع آتش‌سوزی در منطقه نقله بر رودبار نیز بیان کرد که بلافاصله پس از دریافت گزارش حادثه آتش، سه تیم امدادی از شعبه هلال‌احمر رودبار و پایگاه شهید آقایی این شهرستان، به همراه آمبولانس و همچنین یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری، آتش‌نشانی، نیروی دریایی، بسیج، نیروی انتظامی نیروهای مردمی به محل وقوع حادثه اعزام شدند.

 

شهرام مؤمنی، رئیس سازمان آتش‌نشانی رشت نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه آتش‌سوزی علفزار و جنگل با توجه به وزش باد گرم بالغ‌بر ۱۰ هکتار از زمین‌های مناطق روستایی رشته رود، حبیب آباد و مازیان منطقه سراوان گیلان را در برگرفته بود، گفته است که درمجموع پنج دستگاه خودروی اطفایی از رشت، لوشان، اسکولک، شهر بیجار و رودبار بهمراه سه دستگاه خودروی آب‌رسان منابع طبیعی رشت و رودبار به محل حادثه اعزام شدند.

 

به گفته وی، بسیاری از افراد محلی نیز در مهار آتش‌سوزی پراکنده شب گذشته حضور داشتند و خطر آتش بیش از همه خانه‌های روستای مازیان را تهدید می‌کرد که خوشبختانه با تلاش نفس‌گیر تیم‌های حاضر اعم از آتش‌نشانان، منابع طبیعی، دهیاری و افراد محلی آتش مهار شد.

 

 

انتهای پیام/۳۳۸۹

منبع: فارس

کلیدواژه: گیلان جنگل آتش سوزی هواشناسی شهرام مومنی امیر مرادی آتش سوزی آتش سوزی جنگل های شمال بحران در گیلان گفت وگو با خبرنگار فارس منابع طبیعی هلال احمر آتش سوزی وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۷۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲۴ میلیارد پوشاک قاچاق در رودبار

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان، سردار حسین حسن‌پور گفت: پلیس با تمام توان با قاچاقچیان و اخلالگران نظم و امنیت اقتصادی مقابله می‌کند.
وی با بیان اینکه ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان حین کنترل نامحسوس خودرو‌های عبوری در شهرستان رودبار به یک دستگاه خودرو باری نیسان مشکوک شده و برای بررسی آن را متوقف کردند، افزود: در بازرسی از این خودرو، ۲ هزار و ۶۰۱ دست انواع پوشاک خارجی قاچاق کشف شد.
جانشین فرمانده انتظامی استان گیلان ارزش تقریبی این کشفیات را طبق نظر کارشناسان، ۲۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: متهم ۴۸ ساله پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی منجر به نابودی زمین می‌شود
  • رفع تصرف و خلع ید ۱۰۲۹۷ مترمربع اراضی ملی در شهرستان ساری
  • رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود
  • آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین
  • کاشت نهال متناسب با آب و هوای شهرستان دهلران باشد
  • پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصدی پل سفیدرود
  • کشف ۲۴ میلیارد پوشاک قاچاق در رودبار
  • ضرورت بروزرسانی تجهیزات منابع طبیعی
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان