Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس گفت: لازم است تا هرچه سریع‌تر میزان افزایش ظرفیت رشته پزشکی در شورای عالی انقلاب فرهنگی مشخص شود تا دستگاه‌ها بتوانند با برنامه‌ریزی در کنکور سال آینده آن را اعمال کنند.

علی خضریان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به تصویب کلیات طرح افزایش ظرفیت پذیرش آموزش پزشکی در شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: خوشبختانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با تصویب کلیات افزایش ظرفیت نشان داد که اراده برای حل مشکلات مردم را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته هنوز تعداد افزایش ظرفیت مشخص نشده که لازم است در این خصوص هم زودتر تصمیم‌گیری شود.

وی ادامه داد: کمبود پزشک و به تبع آن توزیع ناعادلانه پزشک در سطح کشور، با توجه به اینکه بطور مستقیم متوجه جان مردم است مسئله مهم و راهبردی در حوزه سلامت کشور است و کوتاهی در جهت رفع این کمبود تبعات جبران‌ناپذیری بر سلامت جامعه خواهد داشت. کشور در سال‌های آتی درگیر امواج سالمندی خواهد شد و نیازهای درمانی به شدت افزایش پیدا خواهد کرد.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به ضرورت‌های بیان شده لازم است تا هرچه سریع‌تر میزان افزایش ظرفیت رشته پزشکی در شورای عالی انقلاب فرهنگی مشخص شود تا دستگاه‌ها بتوانند با برنامه‌ریزی در کنکور سال آینده آن را اعمال کنند. در این میان باید توجه داشت که میزان افزایش ظرفیت باید متناسب با نیازهای رو به رشد کشور و حداکثری باشد و نه حداقلی.

خضریان درباره برخی اظهار نظرها مبنی بر نبود امکانات لازم برای افزایش پذیرش دانشجو تاکید کرد: در دهه ۶۰ در حالیکه امکانات نزدیک به یک سوم وضعیت کنونی بود، وزارت بهداشت حدود ۵ هزار نفر دانشجو پذیرش می‌کرد؛ درحالی که اکنون این عدد تنها نزدیک به ۸ هزار نفر است. این موضوع نشان می دهد که زیرساخت جهت افزایش ظرفیت موجود است اما متاسفانه منافع عده‌ای از تصمیم‌گیرندگان در نظام سلامت کشور در افزایش ظرفیت نیست. بنابراین با طرح مباحثی چون نبود زیرساخت قصد فرافکنی و جلوگیری از تصویب طرح را دارند.

وی در پایان گفت: امیدوارم در جلسه آتی شورای عالی انقلاب فرهنگی میزان افزایش ظرفیت پذیرش متناسب با نیازها تعیین شود و برخی نگرانی‌ها مبنی بر فرسایشی شدن بحث افزایش پذیرش پزشکی به علت مقاومت ذی نفعان را از بین ببرد.

کد خبر 543381

منبع: ایمنا

کلیدواژه: علی خضریان علی خضریان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی پزشکان نماینده تهران مجلس شورای اسلامی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شورای عالی انقلاب فرهنگی میزان افزایش ظرفیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۷۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال آینده

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌عضو شورای انقلاب فرهنگی کشور گفت : تاثیر سوابق تحصیلی حاصل از دروس نهایی دانش آموزان در آزمون سراسری سال بعد ، با ده درصد افزایش به شصت درصد خواهد رسید.

سید جلال موسوی خطیر در حاشیه بازدید از حوزه آزمون سراسری گروه تجربی در دانشگاه علوم کشاورزی ومنابع طبیعی ساری با بیان اینکه شورای انقلاب فرهنگی در صدد حذف آزمون چهار گزینه ای و تشریحی نمودن آزمون سراسری در سالهای آینده است ،نخستین اقدام برای این منظور را افزایش تاثیر سوابق تحصیلی دانش آموزان در نمرات نهایی اعلام کرد.

وی با تاکید بر اینکه شواهد نشان دهنده این است که برگزاری دو نوبت آزمون سراسری در سال آمادگی داوطلبان را بیشتر میکند و از استرس آنها می کاهد افزود : یکی از راهبردهای موثر شورای عالی انقلاب فرهنگی ، بیشتر کردن تعداد نوبت های برگزاری آزمون سراسری تا حذف برگزاری کنکور به شکل سنتی است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد : با هوشمند کردن آزمون های سراسری ، امنیت آزمون بیشتر و از تقلب کاسته می شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ضرورت افزایش ظرفیت پزشکی در سال ۱۴۰۳
  • تاثیر ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال آینده
  • افزایش تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال آینده
  • آزمون دانشگاه فرهنگیان مجزا برگزار می‌شود
  • مجزا برگزار شدن آزمون دانشگاه فرهنگیان از سال آینده
  • تقدیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»
  • دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش تحقق پیدا کرده است
  • خسروپناه: تقلب در کنکور سراسری صفر است
  • عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است
  • تقدیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»