Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش رکنا، سارق سابقه داری که در عملیات تعقیب و گریز پلیس مشهد هدف گلوله سربی قانون قرار گرفته بود، در حالی در مرکز درمانی جان سپرد که بررسی ها نشان داد همدست این سارق، پیکر زخمی او را هنگام فرار از چنگ پلیس در حاشیه خیابان رها کرده است!

 ساعت 20 بیست و چهارم آذر بود که تماس تلفنی از یکی از منابع و مخبران محلی، نیروهای گشت نامحسوس کلانتری هفت تیر مشهد را به تکاپو انداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تماس تلفنی حکایت از ورود اعضای یک باند سرقت خودرو به خیابان هاشمیه مشهد داشت که از مدتی قبل زیر چتر اطلاعاتی نیروهای انتظامی قرار داشتند.

با دریافت این گزارش، بلافاصله یک گروه عملیاتی با صدور دستوری ویژه از سوی سرهنگ حسین قدیمی (رئیس کلانتری هفت تیر) عازم خیابان هاشمیه 83 شدند.

نیروهای انتظامی برای آن که جلب توجه نکنند خودروی گشت را در ابتدای خیابان پارک کردند و در حالی با پوشش شهروند عادی وارد کوچه بن بست شدند که سلاح های کلت کمری را مسلح کرده بودند.

آنان در تاریکی شب دو جوان را دیدند که مشغول انتقال برخی قطعات از درون خودروی پژو 206 به داخل یک  دستگاه سمند بودند. ماموران در حاشیه دیوار پناه گرفتند و شماره پلاک خودروها را از مرکز فرماندهی استعلام کردند. خیلی زود مشخص شد خودروی پژو سرقتی است اما سمند سابقه سرقت ندارد!

دزد خودرو در تعقیب و گریز پلیس کشته شد

 ماموران انتظامی که دیگر یقین داشتند با اعضای باند سارقان تحت تعقیب روبه رو شده اند، بی  درنگ ماجرا را به سلسله مراتب فرماندهی اطلاع دادند و وارد عملیات شدند اما در یک لحظه دو سارق جوان با مشاهده افرادی که به آن ها نزدیک می شدند، درون سمند پریدند و با سرعت وحشتناکی از مقابل نیروهای انتظامی گریختند. ماموران نیز بلافاصله «فرمان ایست» دادند اما دزدان خودرو که یقین داشتند در محاصره پلیس قرار گرفته اند به فرار ادامه دادند. شلیک چند تیر هوایی نیز نتوانست سارقان را وادار به توقف کند و آن ها با ورود به بولوار هاشمیه بر سرعت خودرو افزودند.

راننده سمند پدال گاز را همچنان می فشرد که ماموران با پای پیاده به سمت خودروی گشت دویدند و به تعقیب دزدان فراری پرداختند. آغاز عملیات تعقیب و گریز نیروهای کلانتری در بیسیم های پلیس پیچید و بدین ترتیب سرهنگ حسین دهقان پور (فرمانده انتظامی مشهد) وارد عمل شد و دستورات ویژه ای را برای برخورد مقتدرانه با مخلان نظم و امنیت و یغماگران اموال مردم صادر کرد اما او با تاکید از نیروهای انتظامی خواست هنگام به کارگیری سلاح، مواظب شهروندان و رهگذران باشند.

با این دستور، نیروهای گشت توانی مضاعف یافتند و برای رسیدن به خودروی سارقان ، عملیات را ادامه دادند اما از شلیک گلوله خودداری کردند تا این که خودروی سارقان وارد بولوار شهید فکوری شد،  در همین حال نیروهای انتظامی، خودروی سمند را هدف گرفتند و دو گلوله به سمت خودرو شلیک کردند. با وجود این ،سارقان به سوی دیگر بولوار گریختند و در تاریکی شب ناپدید شدند.

ماموران انتظامی شماره پلاک خودروی سمند را به دیگر نیروهای گشت شهری اعلام و گزارش شلیک را به مرکز فرماندهی مخابره کردند. از سوی دیگر با انتقال خودرو پژو 206 به کلانتری پلاک های سرقتی نیز به همراه قطعات مسروقه از داخل آن کشف شد و طولی نکشید که یکی از شهروندان در تماس با پلیس 110، از وجود پیکر خون آلود مردی خبر داد که در حاشیه خیابان شهید فکوری رها شده بود! ماموران انتظامی بلافاصله عازم محل شدند و با مشاهده پیکر نیمه جان جوانی 38 ساله، او را با حضور نیروهای امدادی اورژانس به بیمارستان فارابی انتقال دادند اما تلاش کادر درمان برای نجات این جوان به نتیجه نرسید و او جان خود را از دست داد.

بررسی های مقدماتی پلیس درباره مرگ این جوان که «ح- ع» نام داشت بیانگر آن بود که وی بر اثر اصابت گلوله به ناحیه  سر جان باخته و از سارقان سابقه دار است . ادامه تحقیقات نشان داد که او سرنشین خودروی سمند بوده که ساعاتی قبل در عملیات تعقیب و گریز از چنگ نیروهای انتظامی گریخته است.

به همین دلیل بررسی های ویژه ای با راهنمایی و نظارت سرهنگ دهقان پور برای شناسایی و دستگیری راننده فراری سمند آغاز شد تا این که مدتی بعد جوانی به نام «الف.ن» وارد کلانتری هفت تیر شد و ادعا کرد توسط خریدار خودروی پژو هدف اصابت گلوله از سلاح وینچستر قرار گرفته است اما ماموران انتظامی که سوابق این جوان را داشتند بلافاصله او را با هماهنگی مقام قضایی دستگیر کردند و مورد بازجویی قرار دادند. این جوان که ابتدا سعی می کرد خود را بی خبر از ماجرای شلیک گلوله و تعقیب و گریز نشان دهد وقتی با اسناد و مدارک انکار ناپذیر پلیس روبه رو شد به ناچار لب به اعتراف گشود و پرده از راز این حادثه دلخراش برداشت.

او گفت: قصد داشتیم برای آزادی یکی از همدستان‌مان پول تهیه کنیم تا بتوانیم با گرفتن رضایت از شاکیان ، او را از زندان آزاد کنیم . به همین دلیل پژو 206 را با همدستی «ح.ع» ربودیم و به  یکی دیگر از سارقان و مالخران حرفه ای به مبلغ 20 میلیون تومان فروختیم اما او می دانست خودرو سرقتی است و هیچ پولی به ما نداد. ما هم تصمیم گرفتیم تا آن را دوباره سرقت کنیم که در یک لحظه با نیروهای پلیس روبه رو شدیم .

وقتی هنگام فرار متوجه شدم که «ح.ع» هدف اصابت گلوله پلیس قرار گرفته و خون از سرش جاری شده است خیلی ترسیدم و در همان موقعیت فرار، به ناچار پیکر زخمی او را از درون خودرو بیرون گذاشتم و خودم با سمند فرار کردم ولی بعد از این ماجرا زمانی که فهمیدم «ح.ع» جان باخته است دیگر می دانستم راه گریزی ندارم و پلیس دیر یا زود به سراغم خواهد آمد.

به همین دلیل نقشه ای کشیدم تا این حادثه را به سارقان دیگر نسبت دهم که با پرداخت نکردن پول خرید خودروی سرقتی ما را دچار این مخمصه کردند و...

در پی وقوع این حادثه که به دلیل مبارزه قاطعانه پلیس مشهد با سارقان و زورگیران و یغماگران اموال مردم رخ داده بود، مراتب به قاضی ویژه قتل عمد اعلام شد و بدین ترتیب با حضور قاضی «محمود عارفی راد» در مرکز درمانی، تحقیقات در این باره ادامه یافت.

به دستور قاضی شعبه 211 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد جسد «ح.ع» پس از انجام معاینات دقیق پزشکی تحویل خانواده اش شد تا بررسی های قضایی درخصوص چگونگی وقوع حادثه ادامه یابد.

در همین حال، فرمانده انتظامی مشهد به سارقان هشدار داد هرچه زودتر دست از اعمال خلاف قانون بردارند و مسیر درست زندگی را در پیش بگیرند چرا که پلیس برای حفاظت از جان و مال و ناموس مردم همچنان با اقتدار به عملیات های مبارزه با جرم ادامه می دهد و چنان چه جرمی مشهود در برابر دیدگان نیروهای انتظامی رخ دهد ، آنان برابر قانون از سلاح استفاده خواهند کرد.

سرهنگ «دهقان‌پور» افزود: نیروهای گشت  نامحسوس در مشهد تقویت شده اند و در طول شبانه روز در خدمت شهروندان هستند و اجازه نمی دهند برخی تبهکاران موجبات اخلال در نظم و امنیت مردم را فراهم کنند.

سجادپور

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو کرونا تعقیب و گریز گلوله سرقت خودرو تعقیب و گریز سارقان گلوله اخبار حوادث خودرو تعقیب و گریز کشته سهام عدالت قیمت خودرو کرونا قیمت بازار آزاد لیلا اوتادی اینستاگرام ریحانه پارسا اینستاگرام ریحانه پارسا بازیگر فال قیمت دلار دنیا جهانبخت دنیا جهانبخت در اینستاگرام ماموران انتظامی نیروهای انتظامی تعقیب و گریز نیروهای گشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۷۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سارقان اماکن در دام پلیس لنگرود

سرهنگ "شریف رحیمی" پیشگیری از وقوع جرایم به ویژه سرقت را مستلزم رعایت اصول حفاظتی و مراقبتی توسط مردم و همه سازمان‌ها عنوان کرد و اظهارداشت: مسئولیت‌پذیری مردم و همه سازمان‌ها با مراقبت از اموال و حذف زمینه‌های وقوع سرقت نقش تاثیرگذاری در کاهش این جرم دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه در پی ارجاع چند فقره پرونده سرقت از اماکن خصوصی و دولتی در سطح شهرستان لنگرود به مرجع انتظامی، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت، افزود: ماموران آگاهی با انجام تحقیقات و استفاده از شگرد‌های پلیسی یک متهم را در این خصوص شناسایی و او را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان لنگرود از اعتراف این فرد ۳۶ ساله به ۶ فقره سرقت از اماکن خصوصی و ۲ فقره سرقت از اماکن دولتی با همدستی یک نفر دیگر خبر داد و تصریح کرد: با اقدامات صورت گرفته سارق ۳۱ ساله دیگر نیز دستگیر شد.
 این مقام انتظامی در پایان با اشاره معرفی سارقان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی از مردم خواست، ضمن تجهیز اماکن و منازل خود به حفاظ مطمئن، دوربین مداربسته و قفل‌های مناسب در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، مراتب را بلافاصله از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • دستگیری سارقان سیم و کابل در شاهرود
  • (ویدئو) تعقیب و گریز دیدنی دو گربه از زاویه‌ای متفاوت
  • سارقان اماکن در دام پلیس لنگرود
  • ببینید | تصاویری از عملیات تعقیب و گریز پلیس با قاچاقیان چوب در تبریز
  • لحظه تعقیب و گریز قاچاقچیان چوب | ویدئو
  • فیلم| عملیات تعقیب و گریز برای کشف محموله‌های قاچاق چوب در آذربایجان‌شرقی
  • تعقیب و گریز خودرو بدون پلاک و رانندگی غیر متعارف در جاده اسکو
  • حمله پهپادی به خودروی تروریست ها اطراف زاهدان/ ۲ تروریست کشته شدند
  • اجرای طرح برخورد با سارقان در دامغان/ ۸سارق دستگیر شدند
  • دستگیری سارقان لوازم خودرو در چیتگر