Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان از شعله‌ور شدن دوباره آتش در بخش‌هایی از پارک ملی گلستان خبر داد و گفت: با کمک بالگردهای سپاه عملیات اطفا از صبح امروز آغاز شده است. - اخبار استانها -

محمدرضا کنعانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان، اظهار داشت: از روز چهارشنبه 24 آذرماه 5 مورد آتش سوزی در پارک ملی گلستان اتفاق افتاد که 4 حریق به طور کامل اطفا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: با وزش شدید باد، کاهش رطوبت و افزایش دمای هوا بخش دیگری از پارک ملی گلستان از روز گذشته دچار حریق شده است که 100 نفر از نیروهای محیط زیست، منابع طبیعی و گروه‌های بسیجی و مردمی به این منطقه اعزام شده‌اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان افزود: وزش شدید بادهای گرم کار اطفای حریق را با سختی مواجه کرده و از صبح امروز با توجه به حضور دو فروند بالگرد هوافضای سپاه، عملیات اطفا با کمک نیروهای انسانی حاضر در منطقه و آبپاشی بالگردها از سر گرفته شده است.

وی ادامه داد: همچنین روز گذشته همزمان کار پاکسازی محدوده حریق چهارم در منطقه قوش چشمه در دستور کار قرار گرفت که شیب زیاد، وزش باد و انباشت نیم تا یک متری برگ‌ها کار را با کندی مواجه کرد.

خطر وجود کنده‌های نیم‌سوخته در پارک ملی گلستان/ پاکسازی منطقه حریق امروز به پایان می‌رسدآخرین وضعیت حریق در پارک ملی گلستان| حضور 3 بالگرد در منطقه/ آتش مهار شدبالگردهای اطفای حریق 18سورتی پرواز بر فراز پارک ملی گلستان انجام دادند

کنعانی گفت: نیروهای منابع طبیعی و محیط زیست، گروه های مردمی و بسیج همه در منطقه حضور دارند و خوشبختانه خط آتش نداریم و امیدواریم امروز با کمک بالگردها بتوانیم آتش را به طور کامل خاموش کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پارک ملی گلستان قدیمی‌ترین پارک ملی زیبای ثبت شده در کشور ایران و پناهگاهی کم‌نظیر برای حیات‌وحش است که یکهزار و 350 گونه گیاهی و 302 گونه جانوری، از جمله نیمی از گونه‌های پستانداران ایران را در حدود 900 کیلومتر مربع مساحت خود جای داده‌ است و به همین دلیل از سوی یونسکو به عنوان ذخیره‌گاه زیست‌کره در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

انتهای پیام/582/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پارک ملی گلستان محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۷۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان افسران مبارزه در جنگ شناختی امروز

سردار محمد علی نظری در گردهمایی مدیران کانون‌های بسیج فرهنگیان سراسر استان با بیان اینکه معلمان افسران مبارزه در جنگ شناختی هستند، گفت: بسیج فرهنگیان قلب تپنده سپاه پاسداران در مهمترین نهاد تاثیرگذار اجتماعی یعنی آموزش و پرورش است.

وی افزود: در سند تحول بنیادین بر روی سه مسئله تاکید شده که اگر بنیان آنها ضعیف شود امید به یاس بدل شده وهیچ تلاشی نیز برای رشد جامعه صورت نمی‌گیرد که این سه محور عبارتند از خانواده، مدرسه و مسجد که هر سه نقشی اساسی در تربیت اخلاقی و معرفتی نسل آینده دارند.

سردار نظری تصریح کرد: نقش معلمان و آموزش و پرورش در تاثیر گذاری بر جامعه و شکست توطئه‌های مطرح شده از سوی دشمنان بی بدیل است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تاکید کرد: معلمان فرصت‌هایی طلایی در تربیت نسل آینده و رفع شبهات به وجود آمده در سطح جامعه دارند، لذا لازم است دوره‌های توانمندسازی متعددی برای این قشر زحمتکش برنامه ریزی شود که ارائه برنامه و اجرای این دوره‌ها از وظایف سازمان بسیج فرهنگیان است.

سردار نظری بیان داشت: زحمات معلمان در تربیت نسل آینده بر کسی پوشیده نیست و اهمیت این مهم، در زمان اوج گیری کرونا به خوبی بر همگان نمایان شد.

وی افزود: بسیج فرهنگیان قلب تپنده سپاه پاسداران در بزرگترین نهاد تاثیرگذار اجتماعی است که تعاملات بسیار خوبی بین سپاه و معلمان ایجاد می‌کند.

گردهمایی مدیران کانون‌های بسیج فرهنگیان شهرستان‌ها و مناطق استان کرمان با حضور فرمانده سپاه ثارالله، مدیرکل آموزش و پرورش، رئیس سازمان بسیج فرهنگیان استان کرمان و... در هتل آسمان کرمان برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • اعزام ۹۷ گروه جهادی در هفته بسیج سازندگی به مناطق کم برخوردار/اجرای ۱۱۰ برنامه به مناسبت هفته بسیج سازندگی در کازرون
  • رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود
  • امکانات اطفای حریق در مراتع و جنگل‌ها به خصوص در سمیرم تقویت شود
  • معلمان افسران مبارزه در جنگ شناختی امروز
  • ۳۸۷ نیرو مشغول یافتن «یسنا دیدار» در کلاله/اعزام بالگرد به گلستان
  • کمبود بیش از ۵هزار شیر هیدرانت آتش‌نشانی در مشهد
  • جست‎جو برای یافتن کودک ۴ ساله در کلاله/ نیروهای کمکی اعزام شدند
  • بسیج نیروهای امدادی گلستان برای یافتن کودک ۴ ساله
  • منطقه «چهلمیر» در پارک ملی تندوره درگز پاکسازی شد
  • پاسداران خود را در راه امنیت مردم فدا می‌کنند