Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@02:13:38 GMT

دفن اموات در فاز دوم آرامستان اراک آغاز شد

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۴۷۸۱۱

دفن اموات در فاز دوم آرامستان اراک آغاز شد

ایسنا/مرکزی سرپرست آرامستان اراک گفت: در طول روزهای اخیر دفن اموات در فاز دوم آرامستان آغاز شده است.

مجید آدینه در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تکمیل ظرفیت آرامستان اراک در سال ۱۳۹۷، اظهار کرد: در سال ۱۳۹۳ شورا و شهردار وقت شهر اراک درصدد تهیه طرحی برای توسعه آرامستان برآمدند که براساس آن، مشاور طرح چند نقطه از جمله سوسن آباد و مشهد میقان را جهت دفن اموات مورد بررسی قرار دارد، اما در نهایت به این نتیجه رسید که طرح توسعه آرامستان اراک باید در ادامه آرامستان فعلی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه به منظور توسعه آرامستان زمینی به مساحت ۳۲ هکتار پیشنهاد و کار تملک آن آغاز شد، گفت: متاسفانه از سال ۹۷ تا امسال اراده قوی در شورای هر و شهرداری برای تملک کامل زمین و بهره برداری وجود نداشت، نهایتا امسال با تلاش های فراوان ۲ هکتار زمین به جهت دفن اموات در اختیار سازمان آرامستان اراک قرار گرفت.

آدینه تصریح کرد: از حدود ۲ ماه پیش زمین رسما در اختیار سازمان قرار گرفته و کار حفاری و کندمان ۴۰۰ طبقه قبر برای مواقع بحران و نیاز شهر انجام گرفت و به نظر می رسد که تا چند سال آینده مشکلی در این راستا پیش رو نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه در طول دوماه اخیرا اقدامات زیرساختی از جمله ایجاد انشعاب آب و برگزاری مناقصه برج های نوری انجام گرفته است، افزود: تا دو هفته آینده روشنایی این فضا تکمیل و ۴ برج روشنایی نصب می شود، کار جدول کشی، زیرسازی و مسطح سازی فضا، قبور و دیوارکشی انجام شده است و در واقع تا یکی دوماه آینده این زمین شکل و شمایل واقعی خود را پیدا می کند، هر چند که در حال حاضر یک نگهبان به شکل شبانه روزی به شهروندان خدمات رسانی می کند.

سرپرست آرامستان اراک با اشاره به تعیین ورودی و خروجی آرامستان جدید، گفت: کار براساس طرح و نقشه در حال پیشرفت است و تمامی موارد عمرانی در حال انجام است.

آدینه اضافه کرد: ضمن انجام کار عمرانی، تاکنون ۴۰ متوفی در آرامستان جدید دفن شده اند، البته با توجه به اینکه خوشبختانه تعداد متوفیان ناشی از بیماری کرونا به شدت کاهش یافته است و حتی در برخی روزها صفر است، مشکلی در دفن متوفیان این بیماری نیست و موارد اندک همچنان در قطعه در نظر گرفته شده در آرامستان قبلی دفن می شوند و از این بابت مشکلی در آرامستان وجود ندارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آرامستان شهرداري طرح توسعه شهری اراك استان مرکزی استانی اجتماعی آرامستان اراک دفن اموات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۷۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساحل بندر دیلم پاکسازی شد

به گزارش خبرنگار مهر، فرماندار دیلم ظهر دوشنبه در این آئین اظهار کرد: روز ملی خلیج فارس نماد اقتدار ملت و امتداد هویت تاریخی و تمدن دیرپای ایران زمین است.

محمد اسدی افزود: محیطی عاری از زباله به ویژه در سواحل این شهرستان همواره باید در برنامه‌های ادارات و دوست داران محیط زیست باشد.

وی بیان داشت: پاکسازی ساحل این بندر به مناسبت روز ملی خلیج فارس و همزمان با هفته زمین پاک انجام شده و باید با برنامه ریزی و همکاری همه جانبه دستگاه‌ها و فعالان محیط زیستی همواره این اقدام پسندیده تداوم داشته باشد.

این برنامه به همت اداره آموزش و پرورش، شهرداری و شورای اسلامی شهر دیلم، بنیاد رشد استان بوشهر، شبکه بهداشت و مدرسه غیر دولتی فردای سبز با حضور دانش آموزان این مدرسه انجام شد.

کد خبر 6091967

دیگر خبرها

  • ساحل بندر دیلم پاکسازی شد
  • خبر خوش برای متقاضیان مسکن ملی + جزییات
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • بهسازی معابر اراک برای افزایش رفاه شهروندان آغاز شد
  • ظرفیت آرامستان گرگان تکمیل است/ گورستان جدید سال آینده بهره‌برداری می‌شود
  • واگذاری زمین نباید به برخی خوش‌نشین‌ها انجام شود
  • آغاز برداشت گل محمدی در بابل + فیلم
  • ساخت شهرک صنعتی پوشاک هنوز آغاز نشده است
  • آئین دوهزار ساله بیل‌گردانی در نیم‌ور برگزار شد