Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@12:37:17 GMT

کاهش شاغلان بخش کشاورزی

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۴۸۰۵۸

کاهش شاغلان بخش کشاورزی

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، قوانلو رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: گزارش ۶ ماهه مرکز آمار نشان می‌دهد تعداد شاغلان بخش کشاورزی کاهشی و تعداد شاغلان بخش صنعت افزایشی بوده است.

او افزود: بر اساس گزارش مرکز آمار ۳۱ هزار نفر به تعداد شاغلان بخش صنعت مازندران اضافه شده است و با توجه به اشتغال ۳۰۰ هزار نفری در بخش صنعت این میزان در مقایسه با ۶ ماه پارسال و سال ۹۸ حدود ۱۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



قوانلو ادامه داد: این افزایش اشتغال در برخی واحد‌های صنعتی مانند قطعه سازی خودرو و شهرک‌های صنعتی اتفاق افتاده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با تکذیب کاهش نیروی کار در صنایع تولید فرآورده‌های لبنی مازندران به دلیل کمبود و افزایش قیمت نهاده‌های دامی، گفت: مازندران در بخش صنایع لبنی هیچگونه کاهش نیرویی نداشته است و سامانه هماهنگ و آمار سازمان تامین اجتماعی تعداد شاغلان در این بخش را کاملا شفاف اعلام کرده است.

او افزود: تعداد شاغلان در بخش کشاورزی بر اساس گزارش‌های مرکز آمار به دلیل شیوع کرونا حدود ۳۰ هزار نفر کاهش داشته است.

انتهای پیام / ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیکاری جوانان بیکاری کارگران بیکاری در کشور تعداد شاغلان شاغلان بخش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۸۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری

به گزارش قدس آنلاین، مهدی صحابی مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی، گفت: از ابتدای سال جاری تا تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ مبلغ ۴.۰۸۴ همت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به متقاضیان پرداخت شده است که این مبالغ نشان دهنده رشد تسهیلات ازدواج به میزان ۲۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی در ادامه تاکید کرد: از ابتدای سال جاری تا تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، مبلغ ۱.۵۵۴ همت تسهیلات قرض الحسنه فرزند به متقاضیان پرداخت شده است که نشان دهنده ۲۳ درصد رشد بابت تسهیلات فرزندآوری نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. از زمان ابلاغ مصوبه شورا در تیرماه سال ۱۴۰۱ تا تاریخ ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، تعداد ۵۰۰ هزار و ۵۵۶ نفر تشکیل پرونده داده‌اند که از این تعداد، ۴۴۱ هزار و ۷۶۷ نفر به مبلغ ۳۳.۴ همت تسهیلات دریافت کرده اند.

صحابی با اشاره به آمار وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: حسب آمار اخذ شده از سامانه طرح‌های جامع حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی تا تاریخ ۰۹/‏۰۲/‏۱۴۰۳‬ تعداد ۱.۳۳۰.۷۹۵ نفر متقاضی جهت اخذ تسهیلات مزبور به بانک‌های عامل مراجعه کردند که از این تعداد، ۴۶۱.۴۴۲ نفر (در حدود ۳۵ درصد) بنا به دلایل درج شده در سامانه مذکور از جمله نداشتن مدارک موردنیاز، نداشتن وثایق قابل‌قبول، وجود معارض در زمین ملکی، نداشتن پروانه ساختمانی، عدم امکان تأمین سهم آورده متقاضی و....، فاقد شرایط لازم جهت اخذ تسهیلات موصوف می‌باشند.

براین اساس، حسب آمار اعلامی در سامانه مربوطه وزارت راه و شهرسازی، از تعداد ۸۶۹،۳۵۳ نفر واجدین شرایط اخذ تسهیلات مذکور، تعداد ۷۹۳،۷۳۲ نفر (در حدود ۹۱ درصد از متقاضیان واجد شرایط) موفق به انعقاد قرارداد به مبلغ ۴‏‏‏‏‏‏/۲۶۶ هزار میلیارد تومان شدند.‏‏

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره‌های آموزشی فعالان صنعت گردشگری در یزد
  • آمار مرگ‌ومیر زنجان در سال ۱۴۰۲ اعلام شد
  • درگیری شدید دولت و مجلس بر سر گزارش‌های مرکز پژوهش‌ها
  • برگزاری دوره‌های آموزشی توانمندسازی شاغلان و فعالان صنعت گردشگری در یزد
  • رشد ۸ درصدی تعداد کارگاه‌های فعال استان مرکزی
  • پاسخ خبرگزاری مجلس به گزارش‌ها درباره مرکز پژوهش‌ها
  • پرداخت ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری
  • دعوای مجلس و دولت بالا گرفت؛ ماجرا چیست؟
  • رسانه عبری: جنگ غزه واردات خودرو را در اسرائیل فلج کرد
  • سفر از سبد خانوارهای ایرانی حذف شده است؟ | توضیح مرکز پژوهش‌ها درباره یک ادعا