Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@12:13:04 GMT

اعزام ۳ فروند بالگرد اطفای حریق به استان گلستان

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۴۸۱۰۵

اعزام ۳ فروند بالگرد اطفای حریق به استان گلستان

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از معاونت فرهنگی و روابط عمومی وزارت دفاع؛ مهدی نامجوی درباره این خبر افزود: از روز چهارشنبه آتش سوزی در پارک ملی و حفاظت شده گلستان آغاز شد اما به دلیل سخت گذر بودن و نیاز مبرم به حضور بالگرد اطفای حریق، بنا به درخواست سازمان محیط زیست و سازمان جنگلها، بلافاصله با هماهنگی مرکز کنترل و پشتیبانی اطفای حریق وزارت دفاع، سه فروند بالگرد با تجهیزات اطفای حریق به منطقه اعزام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون مهندسی و پدافند غیر عامل وزارت دفاع افزود: وزش باد شدید در مناطق مختلف استان گلستان باعث ادامه روند حریق شده و از روز گذشته تاکنون بیش از ۶۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی طعمه حریق شده و همچنان آتش سوزی در ۲ نقطه ادامه دارد.

نامجوی ادامه داد: آتش‌سوزی مناطق مختلف گلستان از جمله پارک ملی و نوده خاندوز آزادشهر، پارک جنگلی النگدره گرگان و چندین نقطه در مینودشت و گالیکش با ورود به موقع بالگردهای اطفای حریق وزارت دفاع و همکاری نیروهای منابع طبیعی، سپاه و مردم محلی مهار گردید؛ اما وزش باد شدید، آتش را به عرصه‌های جنگلی مبارک‌آباد مینودشت و آق‌سو کلاله منتقل کرد.

وی تاکید کرد: هم‌اکنون با هماهنگی به موقع مرکز کنترل و پشتیبانی اطفای حریق معاونت مهندسی و پدافند غیر عامل وزارت دفاع، سه فروند بالگرد از یگانهای هوافضای سپاه، شرکت یاس و هلال احمر مجهز به بسکت ۴ هزار لیتری مشغول انجام عملیات اطفای حریق هستند.

معاون مهندسی و پدافند غیر عامل وزیر دفاع گفت: استان گلستان ۴۵۲ هزار و ۱۸۵ هکتار جنگل دارد و آتش سوزی، تخریب، تصرف و خشکسالی از جمله چالش‌های فراروی جنگلهای شمال ایران است که باید برای رفع معضلات این اکوسیستم ارزشمند، تدابیری ویژه اتخاذ کرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آلودگی هوا بودجه 1401 مذاکرات وین شب یلدا ایام فاطمیه اومیکرون استان گلستان آتش سوزی بالگرد اطفای حریق آلودگی هوا بودجه 1401 مذاکرات وین شب یلدا ایام فاطمیه اومیکرون اطفای حریق وزارت دفاع آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۸۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌سوزی یک باب مغازه در تالش

سرهنگ "محمد رستمی"گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر حریق یک باب مغازه در یکی از محلات شهرستان تالش، بلافاصله ماموران انتظامی به محل حادثه اعزام شدند.

وی در ادامه با بیان اینکه با حضور پلیس و عوامل امدادی در محل مورد نظر و بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد، این مغازه به علت نامعلومی دچار حریق شده است، افزود: حریق به طور کامل مهار شد و خوشبختانه این حادثه خسارت جانی در پی نداشته است.
فرمانده انتظامی شهرستان تالش در پایان خاطرنشان کرد: علت آتش‌سوزی و میزان دقیق خسارت وارده توسط کارشناسان در دست بررسی است.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود
  • امکانات اطفای حریق در مراتع و جنگل‌ها به خصوص در سمیرم تقویت شود
  • آتش سوزی خودروی پراید حین سوخت گیری در آستارا/ حریق مهار شد
  • ۳۸۷ نیرو مشغول یافتن «یسنا دیدار» در کلاله/اعزام بالگرد به گلستان
  • آتش‌سوزی یک باب مغازه در تالش
  • اعزام بالگرد از فرودگاه گرگان برای پیدا کردن کودک مفقود شده در روستای یلی بدراق کلاله + فیلم
  • اعزام بالگرد از فرودگاه گرگان برای پیدا کردن کودک مفقود شده در روستای یلی بدراق کلاله
  • کمبود بیش از ۵هزار شیر هیدرانت آتش‌نشانی در مشهد
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار
  • آتش‌ سوزی ۲ فروند لنج در چابهار؛ یک نفر فوت کرد