Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور پایتخت، شرایط رانندگی ایمن در هوای بارانی را تشریح کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سرهنگ علی همه‌خانی به موضوع رانندگی ایمن در حین بارندگی اشاره و اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین و خطرناک‌ترین شرایط آب و هوایی برای رانندگی، آب و هوای بارانی است چراکه کوچکترین بی احتیاطی می‌تواند حادثه‌ای غم انگیز را در پی داشته باشد که البته با رعایت نکات زیر می‌توان تا حدود زیادی از این تصادفات جلوگیری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سرهنگ همه خانی ادامه داد: رانندگان در هنگام بارندگی باید با صبر و حوصله و آرامش بیشتری رانندگی کرده و قبل از شروع به حرکت وسیله نقلیه را از لحاظ سیستم ترمز، منبع آب رادیاتور و شیشه شور، بخاری خودرو، برف پاک‌کن، میزان آج لاستیک و ... بررسی کنند.

وی گفت: در هنگام رانندگی نیز باید رانندگان فاصله طولی بیشتری را با ماشین جلویی خود داشته باشند و چراغ‌های جلو یا چراغ‌های مه شکن وسیله نقلیه را روشن کرده تا باعث افزایش میدان دید راننده شده و هم توسط رانندگان دیگر بهتر دیده شوند؛ همچنین به هیچ وجه از تلفن همراه استفاده نکنند، زیرا رانندگی در چنین آب و هوایی نیاز به تمرکز کامل دارد.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: رانندگان، مراقب حرکت عابرین پیاده در سطح معابر بوده و همواره شیشه جلو و شیشه‌های جانبی وسیله نقلیه را تمیز نگهدارند: بهتر است شیشه گرمکن‌ها را روشن نگه داشته تا به افزایش میدان دید کمک کند؛ همچنین از گردش و انحراف ناگهانی و ترمزناگهانی پرهیز کرده و از فشار دادن بر روی پدال گاز یا برداشتن فشار از روی آن به طور ناگهانی خودداری کنند.

سرهنگ همه خانی اظهار امیدواری کرد با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی توسط کاربران ترافیک شاهد کاهش حوادث رانندگی در سطح معابر شهر تهران باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ترافیک آب و هوا رانندگی باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۸۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سانحه رانندگی منجر به فوت/ برخورد رونیز با ۲۰۶

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ فیروز کشیر گفت: در ساعت ۲ بامداد پنجشنبه در مسیر چوب تراش - بزرگراه شیخ فضل الله، یک دستگاه سواری رونیز که در این مسیر در حال تردد بوده با پژو ۲۰۶ برخورد می‌کنند.

وی ادامه داد: بعد از این برخورد شدید سواری پژو واژگون شده که بر اثر شدت جراحات وارده متأسفانه راننده پژو در دم فوت و راننده رونیز مصدوم می‌گردد.

سرهنگ کشیر افزود: با بررسی‌های به عمل آمده توسط کارشناسان پلیس راهور تهران بزرگ مشخص شد این حادثه به علت عدم رعایت حق تقدم از سوی راننده رونیز به وقوع پیوسته است.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت رعایت حق تقدم عبور و مرور توسط رانندگان می‌تواند تا حدود بسیار زیادی از بروز تصادفات جلوگیری کند. پس با رعایت حق تقدم از وقوع تصادفات خودداری کنید.

کد خبر 6094844

دیگر خبرها

  • هوای سیستان بارانی شد + فیلم
  • فیلمی از هوای بارانی و دلنشین انابد
  • احتیاط کنید؛ جاده کرج-چالوس بارانی است
  • راننده نیسان زیر چرخ‌های کامیون در همدان جان باخت
  • تصادفات نیازمند کروکی/ آنچه رانندگان باید بدانند
  • هوای کرمانشاه تا روز شنبه بارانی است
  • سانحه رانندگی منجر به فوت/ برخورد رونیز با ۲۰۶
  • تیک آف تماشایی هواپیما در هوای بارانی کرمانشاه + فیلم
  • ◄ انتقاد رانندگان کامیون با سابقه از حذف مدرک دیپلم برای دریافت کارت هوشمند رانندگی
  • ضرورت نظارت بر دوربین‌های راهنمایی و رانندگی