Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا تصادف بین ۲ خودرو سواری شامگاه شنبه در محدوده شهرستان ریگان واقع در جاده ترانزیتی چابهار- ایرانشهر- کرمان درحالی به وقوع پیوست که شمار جانباختگان سوانح این محور ارتباطی در محدوده شرق استان کرمان از ابتدای سال تاکنون به ۲۷ نفر و طی پنج سال اخیر به ۱۳۹ نفر رسیده است؛ احتساب مجروحان حادثه عدد بسیار بیشتری را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش ایرنا درباره این حادثه و مشکلات پروژه مذکور را از لینک زیر می توانید مطالعه کنید:

    ۱۳۹ کشته و ۴۷۲ زخمی در یک جاده شرق کرمان طی ۵ سال

تصادف اخیر در شرایطی بود که مادر یکی از جانباختگان حادثه با حضور بر سر جنازه فرزندش مویه‌ می کرد و فیلم آن نیز توسط دیگران ضبط و منتشر شد و بازتاب های زیادی در فضای مجازی داشت.

در بین کشته شدگان این حادثه یکی از معلمان جوان شهرستان ریگان بود که به همراه همسرش در لحظه تصادف جان باختند.
مسیر جاده ایرانشهر- نرماشیر باوجود آنکه محوری ترانزیتی و راهبردی است که حلقه اتصال استان های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان به شمار می رود در محدوده ای به میزان افزون بر ۲۶۰ کیلومتر تک بانده است و به علت تردد وسایل سنگین و نیز خودروهای قاچاق سوخت و انسان که سرعت بسیار بالایی دارند، سوانح این محور نیز افزایش یافته است.

حوادث در محدوده سکونتگاهی بویژه در حوزه شهرستان ریگان تا نرماشیر بیشتر بوده است.

پس از سانحه اخیر بود که گلایه ها از چرایی ساخته نشدن باند دوم این جاده در محدوده ۴۷ کیلومتر از شهرستان ریگان تا شهرستان نرماشیر در شرق استان کرمان نیز بیشتر بالاگرفت و اداره راه و شهرسازی ریگان اطلاعیه ای درباره آخرین وضعیت احداث پروژه ارائه کرد.

اگرچه برخی شهروندان در فضای مجازی از این اطلاعیه نیز گلایه کردند و گفتند که بعد از هربار تصادف این اطلاعیه بازنویسی و منتشر می شود و اتفاق تازه ای در عمل نمی افتد اما از آنجا که انتقادها همچنان ادامه داشت نماینده مردم شهرستان های شرق استان در مجلس نیز واکنش نشان داد و ضمن گلایه از برخی که با موضوع چرایی ساخته نشدن پروژه راهسازی از او انتقاد کرده بودند توضیحاتی درباره آخرین وضعیت این پروژه ارائه کرد.

خبرنگار ایرنا در این زمینه با حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی نماینده مردم شهرستان های بم، فهرج، نرماشیر و ریگان در مجلس تماس گرفت و با وی مصاحبه کرد؛ وی که رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس نیز برعهده دارد درباره آخرین وضعیت این پروژه عمرانی توضیحاتی ارائه کرد.

وی با بیان اینکه مجلس ۱۵ میلیارد تومان در اختیار نمایندگان قرار داده که همه این مبلغ را به احداث باند دوم محور ریگان-نرماشیر اختصاص دادم گفت: البته ساخت هر یک کیلومتر راه دستکم ۱۰ تا ۱۲ میلیارد تومان اعتبار می خواهد که اگر مسافت مدنظر را حدود ۴۰ کیلومتر نیز درنظر بگیریم حداقل ۴۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

این نماینده مجلس با تاکید بر ضرورت احداث باند دوم این جاده پرحادثه و ترانزیتی که طی سال های گذشته همواره در آن شاهد حوادث تلخی بوده ایم افزود:  یکسری اقدامات تاکنون انجام شده که بنده در بودجه سال ۱۳۹۹ این پروژه نقشی نداشته ام اما در بودجه سال ۱۴۰۰ توانستیم این موضوع را به عنوان یک طرح به جدول ۲۰ بودجه پیوست دهیم تا بحث مطالعه و احداث ان انجام شود.

وی افزود: البته قول یکسری کمک ها نیز از طرف استاندار کرمان برای تکمیل این محور گرفته شده است.

غضنفرآبادی ادامه داد: صحبت هایی نیز با سازمان راهداری صورت گرفته تا در ساماندهی یکسری از قسمت ها که ورودی روستاها به شمار می روند و جزو نقاط حادثه خیز شناخته شده اند کمک کند.

به گفته وی ورودی روستاهایی مانند ارجمند، باقریه، برج دشتو، گُنبکی، ناصریه و عامریه اگر هر کدام ۲ کیلومتر هم آسفالت شود نسبت به تسریع این کار گام خوبی برداشته خواهد شد.

نماینده مردم شهرستان های شرقی استان کرمان تاکید کرد: همچنین با وزیر راه قبلی و فعلی نیز ملاقات هایی داشته ام و تمام سعی و تلاش این است که این موضوع به سرانجام برسد.

وی افزود: پیگیری هایی نیز با سازمان برنامه و بودجه انجام شده تا با وجود طرح های نیمه تمام دولت، این محور جزو طرح هایی که مصوبه کمیسیون ماده ۲۳ را لازم دارد قرار بگیرد و در بودجه ۱۴۰۱ تحت عنوان یک طرح اعتبار لازم برای آن در نظر گرفته شود.

راه سازی به سادگی برق کشی نیست

این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به شرایط سخت احداث راه در مقایسه با سایر فعالیت های عمرانی تصریح کرد: راه سازی به سادگی برق کشی نیست و باید پیمانکار هم ورود کند زیرا پیمانکاران بسادگی زیر بار این نوع پروژه ها نمی روند اما تلاش خواهیم کرد از ظرفیت شهرستان های دیگر نیز در این زمینه استفاده کنیم.

وی افزود: ۲۰ کیلومتر این جاده در محدوده شهرستان ریگان و مقداری هم در حوزه شهرستان های فهرج و نرماشیر قرار دارد که از فرمانداران هر کدام از این شهرستان ها درخواست کردیم هر کدام اعتباراتی را برای ساماندهی ورودی شهرستان های خودشان در نظر بگیرند و مبالغی را برای این امر اختصاص دهند.

بهره برداری از قسمت ۲بانده ورودی ریگان

غضنفرآبادی درباره قسمتی از  ورودی ریگان که دوبانده شده اما هنور به بهره برداری نرسیده است نیز توضیح داد: این قسمت بزودی به بهره برداری خواهد رسید و دلیل اینکه تاکنون بهره برداری نشده این است که اعتبار لازم به برای آسفالت آن بموقع نرسیده است.

وی افزود: از مبلغ ۱۵ میلیاردی که برای این محور در نظر گرفته شده مقداری به عنوان طلب پیمانکار پرداخت و مابقی برای آسفالت این قسمت که حدود ۱۰ کیلومتر است اختصاص خواهد یافت.

در گذشته غفلت شده

وی عنوان کرد: در یک بازه زمانی راه های پرخطر مانند محورهای کرمان-بم ،بم-نرماشیر و نرماشیر- فهرج در اولویت قرار گرفت و هنگامی که محور ریگان باید پیگیری می شد، آن زمان نماینده مردم در مجلس نبودم لذا باید دیگران اقدامات لازم را انجام می دادند تا این ۴۰ کیلومتر هم به سرانجام برسد اما به هر دلیلی این امر به پایان نرسید و بنده به دنبال آن هستم تا این مسیر تکمیل شود.

غضنفرآبادی نماینده مردم شهرستان های بم، نرماشیر، فهرج و ریگان گفت: باید این مسیر در قالب یک طرح ملی مطرح می شده که غفلت ها و شرایطی بوده که این محور در طرح ملی قرار نگرفته است و فعلا این طرح تحت عنوان مطالعه و احداث در بودجه قرار گرفته تا مبلغی برای احداث و ادامه کار دریافت کنیم.

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای فهرج ریگان نرماشیر بم نماینده مجلس شورای اسلامی تصادفات جاده ای

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای فهرج ریگان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای فهرج ریگان نرماشیر بم نماینده مجلس شورای اسلامی تصادفات جاده ای نماینده مردم شهرستان شهرستان ریگان نماینده مجلس بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۸۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب آثار تاریخی در باران شدید کرمان؛ قسمت اسلامی قلعه نرماشیر ریخت

در جریان بارندگی‌های اخیر و سیلابی که در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد و اصفهان به‌راه افتاد بسیاری از بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی دچار آسیب‌های جدی شدند. پیگیری از مسئولان میراث فرهنگی استان سیستان و بلوچستان مشخص کرد که بیش از ۱۸۴ میلیارد ریال به بنا‌ها و آثار تاریخی استان آسیب وارد شده است. روز گذشته نیز فعالان میراث فرهنگی در زواره خبر دادند که آبگرفتگی، ۲۰۰ خانه تاریخی را تخریب کرده و خسارت شدیدی به ۱۰ خانه صفوی و قاجاری زواره وارد شده است.

  بخش اسلامی قلعه نرماشیر کاملاً فروریخته

به گزارش ایلنا، «محسن موحدی» معاون میراث فرهنگی استان کرمان نیز به تخریب بنا‌های تاریخی استان پس از بارندگی‌های اخیر اشاره کرد و گفت: استان کرمان منطقه جغرافیایی بسیار وسیعی است که آثار و بنا‌های تاریخی این استان در اقلیم کوهستانی و کویری آن پراکنده هستند.

او گفت: اغلب آثاری که در استان کرمان به دنبال بارش‌های اخیر دچار آسیب شده‌اند مربوط به اقلیم کویری است چراکه در بنا‌های این منطقه معمولا بیشترین مصالحی که به‌کار رفته، خاک و کاهگل است.

موحدی درخصوص آمار موجود و میزان خسارتی که سیل به بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی وارد کرده است، اعلام کرد: اداره میراث فرهنگی استان کرمان همچنان در حال جمع‌بندی خسارات سیل کرمان است که به محض تکمیل به وزارت میراث فرهنگی ارسال می‌شود، اما مهمترین آثاری که هم‌اکنون تخریب شده‌اند یخچال تاریخی سیرجان و قلعه نرماشیر است که قسمت مربوط به دوره اسلامی آن کاملا فروریخته.

معاون میراث فرهنگی افزود: خوشبختانه پلان و نقشه‌های بنا‌های تاریخی تخریب شده موجود هستند که بر اساس اطلاعات موجود می‌توان این بنا‌ها را به‌سرعت مرمت و بازسازی کرد.

نجات یخچال خراب سیرجان پس از بارندگی!

یخچال تاریخی سیرجان که سال‌ها قبل بدون توجه به تذکر میراث فرهنگی توسط مالک به‌صورت کاملا خودسرانه و غیراصولی مرمت شده بود، گنبد آن در جریان بارندگی و سیلاب اخیر، فروریخت.

معاون میراث‌فرهنگی استان کرمان درباره این اثر گفت: یخچال تاریخی سیرجان که یکی از مهمترین بنا‌های تاریخی کرمان است سال‌ها قبل بدون اخذ مجوز و توجه به تذکرات میراث فرهنگی توسط مالک مرمت شد که در آن زمان امکان مداخله توسط کارشناسان میراث فرهنگی وجود نداشت چراکه هر اقدامی صورت می‌گرفت این اثر تاریخی بیشتر تخریب می‌شد.

او گفت: یخچال تاریخی سیرجان، اما پس از بارندگی دچار تخریب جدی شد و گنبد مرمت شده آن فرو ریخت که درحال حاضر با توافقی که با مالک صورت گرفته، قرار است این بنای ارزشمند با اصولی علمی مرمت شود تا پایداری خود را در مواجهه با بلایای طبیعی حفظ کند.

موحدی، اما در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چه تعداد بنای تاریخی شاخص در استان کرمان وجود دارد که توسط مالکین دچار دخل و تصرف‌های جدی می‌شود، ادامه داد: این سوال سختی است، اداره میراث‌فرهنگی استان کرمان تلاش دارد آثار و بنا‌هایی که در اختیار بخش خصوصی و دولتی هستند را به‌طور مداوم رصد کند. درحال حاضر بنا‌هایی که در اختیار میراث فرهنگی وضعیت خوبی دارند و در شرایط مناسبی نگهداری می‌شوند، اما بنا‌هایی که در اختیار دستگاه‌های دولتی از جمله اوقاف هستند به دلیل وجود وارث بیشتر مورد آسیب و تخریب قرار می‌گیرند.

دیگر خبرها

  • روکش آسفالت ورفع ۷ نقطه حادثه خیز درمحور‌های مواصلاتی سیستان وبلوچستان
  • روکش آسفالت ورفع ۷ نقطه پرتصادف محور‌های مواصلاتی سیستان و بلوچستان
  • وضعیت جاده‌ها / محور کندوان یکطرفه شد
  • آغاز بهسازی محور ابهر_ مرشون به طول ۸ کیلومتر
  • تیغ زنی، تسطیح و رگلاژ ۳۰ کیلومتر از راه‌های شنی و خاکی شهرستان کوثر
  • بازگشایی راه ارتباطی مازندران به قزوین
  • تخریب آثار تاریخی در باران شدید کرمان؛ قسمت اسلامی قلعه نرماشیر ریخت
  • رد رشوه از سوی مامور وظیفه شناس فراجا در ریگان
  • نصب ۲۵ کیلومتر نیوجرسی با اعتبار ۷۵۰ میلیارد ریال در محور‌های بزرگراهی استان
  • اصلاح و بهسازی محور‌های عشایری آبدانان