Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جدید به نقل از یونهاب، مقامات کره جنوبی امروز (سه شنبه) اعلام کردند که ارتش کره شمالی در حال انجام مانور‌های زمستانی خود است و سئول تحرکات مرتبط با این مانور‌ها را از نزدیک زیر نظر دارد.

کیم جونگ راک، سخنگوی ستاد مشترک ارتش کره جنوبی به خبرنگاران گفت: ما معتقدیم مانور‌های زمستانی ارتش کره شمالی در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سئول در عین حفظ همکاری نزدیک بین مقامات اطلاعاتی کره جنوبی و آمریکا، از نزدیک فعالیت‌های مرتبط را رصد می‌کند.

کره شمالی معمولاً مانور‌های نظامی منظم خود را در ماه دسامبر آغاز می‌کند که تا اوایل بهار ادامه دارد و اغلب شامل تمرینات توپخانه‌ای است.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در سفر سه روزه خود به سئول، پایتخت کره جنوبی در ابتدای دسامبر، از کره شمالی برای مشارکت در مذاکرات دعوت کرد و مدعی شد برنامه‌های موشکی و تسلیحاتی کره شمالی به طور فزاینده‌ای منجر به بی ثباتی امنیت منطقه می‌شود.

تیم تحقیقات کنگره آمریکا نیز هفته گذشته در گزارشی اعلام کرد به نظر می‌رسد کره شمالی به دنبال غلبه بر سامانه پدافند موشکی آمریکا در منطقه شرق آسیاست.

گزارش کنگره آمریکا تاکید دارد که آزمایش‌های موشکی کره شمالی ممکن است با هدف نشان داد قابلیت‌های رو به رشد این کشور باشد که به نوبه خود می‌تواند اعتبار بازدارندگی هسته‌ای آن را تقویت کند. کره شمالی توان خود برای حمله موشکی به تمامی خاک آمریکا را از طریق یک سلسله مانور‌های نظامی از سال ۲۰۱۷ تا به امروز ارتقا داده است.

کره شمالی در ماه‌های اخیر بار‌ها با موفقیت انواع موشک‌های بالستیک را آزمایش کرده، اقدامی که موجب نگرانی شدید برخی کشور‌های منطقه از جمله کره جنوبی و نیز آمریکا شده است. پیونگ یانگ بار‌ها اعلام کرده است اقدامات تحریک آمیز آمریکا و متحدان منطقه‌ای آن دلیل اصلی بی ثباتی در شبه جزیره کره محسوب می‌شود.

پیونگ یانگ در سال‌های اخیر به دلیل اعمال تحریم‌های شدید اقتصادی از سوی آمریکا با مشکلات زیادی در بخش تامین مواد غذایی و برق رو به روست وک یم جونگ اون، رهبر کره شمالی تاکید کرد در حالی که کشور با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند پیونگ یانگ باید خود را برای یک مبارزه سیاسی، دفاعی و اجرای برنامه‌های اقتصادی ۵ ساله آماده کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کره شمالی کره جنوبی مانور نظامی کره شمالی کره جنوبی ارتش کره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۸۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از رهبر انقلاب در خلیج فارس

 به گزارش تابناک به نقل از کانال اخبار رهبر انقلاب، تصاویری از بازدید رهبر انقلاب از مانور شهادت درسال ۱۳۶۶ را مشاهده می کنید.

  مرداد ماه سال ۱۳۶۶، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از مانور شهادت که در پاسخ به حضور ناوگان دریایی آمریکا در خلیج فارس برگزار شد، بازدید کردند.

 
همزمان با حضورنظامی پرهیاهو اما ناموفق آمریکا در خلیج‌فارس برای اسکورت نفتکش‌های کویتی، مانور عظیم شهادت با رمز لبیک یا امام در پهنای خلیج‌فارس و دریای عمان – از دهانه فاو تا بندرگواتر- برگزار شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ۱۶ مرداد ضمن حضور در بندرعباس از یگانهای عمل‌کننده در این مانور بازدید نمودند.‌

 

 
 

 
 

به گزارش کانال اخبار رهبر انقلاب، مرداد ماه سال ۱۳۶۶، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از مانور شهادت که در پاسخ به حضور ناوگان دریایی آمریکا در خلیج فارس برگزار شد، بازدید کردند.

 
همزمان با حضورنظامی پرهیاهو اما ناموفق آمریکا در خلیج‌فارس برای اسکورت نفتکش‌های کویتی، مانور عظیم شهادت با رمز لبیک یا امام در پهنای خلیج‌فارس و دریای عمان – از دهانه فاو تا بندرگواتر- برگزار شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ۱۶ مرداد ضمن حضور در بندرعباس از یگانهای عمل‌کننده در این مانور بازدید نمودند.‌

 

 

 
 

دیگر خبرها

  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه/اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد می‌خرد
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین
  • اسرائیل سامانه‌های پاتریوت را کنار می‌گذارد
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین پس از ورود به کاخ سفید
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه/ «مغز متفکر پوتین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین/منطقه دونباس اوکراین به زودی سقوط می کند
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین
  • تصاویری از رهبر انقلاب در خلیج فارس