Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، هیأت اسکواش استان اصفهان در روز‌های ۲۸ و ۲۷ آذرماه ورزش پدل را در میدان جهانی نقش جهان برگزار کرد. در این دو روز در قسمت مرکزی میدان نقش جهان با گذاشتن مانع و بستن تور، زمینی برای اجرای این بازی فراهم شد تا نقش‌جهان که روزی برای اجرای چوگان ساخته شده بود، حالا میزبان ورزشی راکتی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این صحنه‌ها باعث شد تا بار دیگر علاقه‌مندان به میراث فرهنگی و دغدغه‌مندان این حوزه این سوال را تکرار کنند که میدان نقش جهان دقیقاً چه کاربردی دارد. این تنها حاشیه درباره اتفاقات در وسط میدان جهانی ایران نیست و چندی پیش نیز برگزاری مراسم حماسه ۲۵ آبان‌ماه با دکور و صوتی سنگین در این میدان حاشیه‌ساز شده بود.

این در حالی است که نقش جهان در سال‌های گذشته نیز شاهد برگزاری مراسم‌های مختلفی بوده، مراسم‌هایی که هر کدام زخمی بر تن میدان صفوی به یادگار گذاشتند و شاید بحران کرونا فرصتی برای فروکش کردن این رویداد‌ها و نفس کشیدن میدان امام خمینی فراهم کرد. با این حال به نظر می‌رسد با فروکش کردن طبع تند ویروس کرونا، بار دیگر مجوز‌هایی برای برگزاری مراسم‌های در این میدان تاریخی صادر شود.

اجرای پدل برای توسعه ورزش همگانی بود

بهزاد نویدنیا، رئیس هیأت اسکواش استان اصفهان درباره برگزاری این رویداد گفت: این رویداد مسابقه‌ای نبوده و در راستای توسعه ورزش همگانی و آشنایی شهروندان با ورزش پدل و آموزش آن این رویداد در میدان نقش جهان برگزار شد. همه طبقات و اشخاص به صورت رایگان از این اتفاق استفاده کردند و با استقبال خوب از این رویداد بسیاری از شهروندان با ورزش پدل آشنا شدند.

وی درباره پروسه اخذ مجوز برگزاری این رویداد در میدان نقش جهان، گفت: یک رویداد با یک تور و یک توپی شکل توپ تنیس برگزار شد و هیچ آسیبی به بنای تاریخی نرساند. مجوز این برنامه از سمت فرمانداری صادر شده و احتمالاً فرمانداری مکاتبات لازم با اداره میراث فرهنگی را کرده است. هیأت اسکواش مکاتبه خاصی با اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یا پایگاه جهانی میدان نقش نداشته است.

به گفته نویدنیا این هیأت هیچ مکاتبه و دستورالعمل اعلامی از سوی اداره‌کل میراث فرهنگی استان اصفهان دریافت نکرده؛ نیز موفق به انجام مصاحبه با هیچیک از مسئولان ذی‌ربط از جمله فریبا خطابخش رئیس پایگاه جهانی میدان نقش جهان نشد تا صحت این قضیه را جویا شود. با این حال به نظر می‌رسد اجرای رویداد‌ها در میدان نقش جهان باید با وسواس و حساسیت بیشتری دنبال شود تا علاوه بر آسیب فیزیکی به این سایت جهانی، به روح و هویت آن نیز خدشه‌ای وارد نشود.

منبع:مهر
انتهای پیام/ص

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میدان نقش جهان بناهای تاریخی اصفهان میدان نقش جهان میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۸۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) مسابقه نمادین چوگان در میدان نقش جهان اصفهان

(تصاویر) مسابقه نمادین چوگان در میدان نقش جهان اصفهان

دیگر خبرها

  • جوان مازندرانی عضو هیأت رئیسه فدراسیون وزنه‌برداری شد
  • همدان، میزبان برگزاری مسابقات قهرمانی وزنه‌برداری کشور
  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • (تصاویر) مسابقه نمادین چوگان در میدان نقش جهان اصفهان
  • برگزاری همایش بزرگ ورزش پهلوانی در نصف جهان
  • برگزاری نشست کارگروه ورزش حزب موتلفه و کمیته ملی المپیک
  • مطیعی: دو و میدانی را با کمترین تنش به رئیس جدید تحویل می‌دهیم
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا (ع) در دهه کرامت
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در دهه کرامت
  • نام خلیج فارس همیشه ماندگار است