Web Analytics Made Easy - Statcounter

ویژه برنامه " شب عاشقان بیدل" از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۲۱:۰۰ همراه با منوچهر آذری و عباس محبی شنودگان رادیو فرهنگ را به شب یلدای شاد و مفرح دعوت می کند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛  امشب در رادیو فرهنگ با پخش ویژه برنامه یلدایی  " شب عاشقان بیدل" ،  در راستای تقویت جایگاه نهاد خانواده و ترویج آیین شب نشینی ‌وصله رحم، با حضور هنرمندانی چون منوچهر آذری و عباس محبی تلاش می‌شود فضای شاد و مفرحی پیشکش خانواده‌های ایرانی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است، فرصت شب یلدا و مناسبت‌های مشابه می‌تواند ظرفیت مناسبی در تنظیم مناسبات خانوادگی به حساب آمده و افراد را در شبکه‌ای از روابط هنجارین مبتنی بر محوریت خانواده قرار دهد.

سید هادی موسوی نژاد تهیه کننده این  برنامه درخصوص ویژه برنامه شب عاشقان بیدل گفت : یلدا از آن دست آیین‌هایی است که هنوز هم به یمن زیبایی و فلسفه درونی‌اش توانسته از هجوم تکنولوژی عبور کند و همچنان با نقل قصه‌های کهن و تفأل حافظ در کنار خانواده‌های ایرانی باقی بماند پس در این‌برنامه هم تدارک یک دورهمی یلدایی به سبک رادیو‌داده ایم .

وی ادامه داد : شب چله یا یلدا از جمله آیین‌های کهن ایرانی است که ریشه در قدیمی‌ترین اندیشه‌های انسانی یعنی جنگ نور و تاریکی دارد. بر همین اساس نیز می‌توان گفت که شب یلدا به شکلی پررنگ و بدیهی، نگاهی نمادین و زیبایی‌شناختی را در دل خود مطرح می‌کند. نگاهی که بر اساس آن، گذشتن از طولانی‌ترین شب سال با شب‌نشینی دوستان و خانواده‌ها و به شکلی نادیده گرفتن عمق ظلمات از طریق جشن گرفتن، دوستی و عشق تعریف‌ شده است پس تلاش کردیم علاوه بر توضیح فلسفه این شب به ارتباط ان در زمان کنونی به عنوان یک سبک زندگی برای گام برداشتن در مسیر روشن زندگی بپردازیم.

این‌تهیه کننده توضیح داد: حضور هنرمندانی چون عباس محبی و منوچهر آذری در کنار گوینده برنامه سکینه ارجمندی توانسته تا فضایی مفرح و در  عین حال اموزنده ایجاد کند چرا که هنرمندان پیشکسوت رادیو با کوله باری از حضور چندین ساله پر برنامه ها خاطراتی شنیدنی از سادات‌های گذشته دارند همچنین استاد ایزد کاویانی و سعید احمدی نیز با اجرای موسیقی زنده و بازخوانی ترانه های یلدایی قدیمی به ایجاد فضایی گرم و صمیمی کمک می کنند .

موسوی نژاد در پایان گفت : در این برنامه از نمادهای شب یلدا همچون انار و هندوانه و اتحاد و دورهمی خانواده و.. نیز برای شنوندگان می گوییم تا بیشتر با این آیین باستانی و فلسفه ان آشنا شوند.

ویژه برنامه "شب عاشقان بیدل" را از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۲۱:۰۰ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز از راپیو فرهنگ بشنوید.

انتهای پیام//

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فرهنگ و هنر خانواده شب یلدا یمن فلسفه جنگ عشق سبک زندگی سعید احمدی موسیقی باستانی سبک زندگی سعید احمدی شب یلدا عشق موسیقی شب عاشقان بیدل ویژه برنامه شب یلدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۸۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های امروز رادیو ارومیه یازدهم اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مخاطبان برنامه‌های رادیو ارومیه می‌توانند برنامه‌های رادیو چی چیست را با مراجعه به جدول زیر پیگیری کنند.

خبر سراسری۰۰:۰۰پخش زنده
شب های ایران۰۲:۰۰
کتاب شب۰۲:۱۰
سازیان۰۲:۳۰
ویژه اذان صبح۰۳:۱۵
آوای کتاب۰۳:۳۰
اجابت۰۴:۳۰
ویژه اذان صبح۰۵:۱۵
ویژه اذان صبح۰۵:۳۰
روایت راوی۰۶:۱۰
چشمه سار ادب۰۶:۳۰
اخبار سراسری۰۷:۰۰
سلام یاشایش۰۷:۱۰
خبر سراسری۰۸:۰۰
ایستکلر۰۸:۳۵
قاصدک۰۹:۰۰
ایشیقلی گونلر۰۹:۳۰
اخبار استان۱۰:۰۰
سئوگی سارایی۱۰:۰۵
جوانه های چی چست۱۱:۴۰
اجابت چاغلاری۱۲:۰۵
پیام چی چست۱۲:۲۵
ائل سوزی۱۲:۳۰
اجابت چاغلاری۱۲:۵۰
جوانه های چی چست۱۳:۳۰
خبر سراسری۱۴:۰۰
آیه ها و قصه ها۱۴:۴۵
شما بپرسید۱۵:۰۰
اخبار استان۱۶:۰۰
بیرآخشام بیرسلام ( اذان و مناجات )۱۷:۰۰
پیام چی چست۱۸:۴۰
قند پارسی۱۸:۴۵
کندیمیز۱۹:۳۰
نغمه لر (بازپخش)۲۰:۳۰
اخبار سراسری۲۱:۰۰
این فصل را با من بخوان۲۱:۳۵
شب بخیر کردی۲۲:۰۰
آشوری۲۳:۰۰

دیگر خبرها

  • درخشش رادیو خراسان جنوبی در سومین جشنواره پژواک
  • بوشهر در تعداد اجراهای موسیقی از برترین استان‌های کشور است
  • برنامه‌های شاد ویژه «دهه کرامت» در استان سمنان برگزار شود
  • سیاست‌های مشوق جمعیتی دولت در فرهنگ جوانی جمعیت اثرگذار است
  • برنامه‌های امروز رادیو ارومیه یازدهم اردیبهشت
  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد
  • سردار رادان از نمایندگان مجلس برای حمایت از «طرح نور» تشکر کرد
  • قدردانی «سردار رادان» از نمایندگان مجلس برای حمایت از طرح نور
  • حضور بیش از ۱۲۰۰ نفر ورزشکار در ویژه‌برنامه «ایرانی پهلوان»
  • ویژه برنامه‌های دهه کرامت در استان ایلام برگزار می‌شود