Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد نریمانی راد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: ماموریت جدیددانشگاه آزاد واحد یادگار امام (ره)، تشکیل واحد دانشگاهی نمونه مهارتی و کارآفرینی است.

وی با تاکید بر اهمیت و نقش مهارت آموزی دانشجویان، عنوان کرد: پنج دانشکده مهارتی و کارآفرینی شریعتی، جنت آباد، ازگل (قلهک)، کَن و تهرانسر در جهت افزایش مهارت آموزی دانشجویان به واحد یادگار امام خمینی (ره) الحاق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نریمانی راد اضافه کرد: ۱۶۰ رشته جدید مهارتی- کارآفرینی در مقطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته جهت نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ در واحد یادگار امام خمینی(ره) به تصویب رسیده است که پذیرش دانشجو در آن بدون آزمون و براساس سوابق دانشجویان خواهد بود.

این مسئول خاطرنشان کرد: دانشجویان می توانند از طریق سایت مرکز سنجش پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به آدرس www.azmoon.org  و همچنین با مراجعه حضوری به دانشگاه و دانشکده های مهارت و کارآفرینی در این رشته ها ثبت نام کنند.

نریمانی راد با اشاره به اینکه سیاست های کلی واحد یادگار امام (ره) در زمینه تصویب رشته ها بر اساس چشم‌انداز و استراتژی تدوین شده است، گفت: با احتساب این رشته ها تعداد رشته های دایر در این واحد دانشگاهی به بیش ۳۵۰ رشته تحصیلی افزایش یافته است.

وی ادامه داد: یکی از دغدغه های فارغ التحصیلان دانشگاه ها نداشتن مهارت لازم بعد از فارغ التحصیلی در رشته مورد نظر است بنابراین رویکرد جدید مهارتی که برای این واحد دانشگاهی تدوین شده سرآغاز تحول و افق جدیدی برای این دانشگاه است تا دانشجویان و فارغ التحصیلان بتوانند با کسب مهارت های لازم و توانمندهای ضروری در راستای کارآفرینی نقش موثری در بازار کار داشته باشند.

این مسئول با بیان اینکه فعالیت‌های اولیه و مرسوم آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام (ره) شهرری مانند گذشته ادامه خواهد داشت افزود: هم اکنون نیز مانند گذشته در این واحد دانشگاهی در مقاطع ارشد و دکتری در رشته‌های مختلف جذب دانشجو خواهیم داشت.

نریمانی راد ابراز کرد: در حال حاضر در واحد یادگار امام حدود ۲ هزار و ۴۰۰ دانشجو مشغول به تحصیل هستند که با تمهیدات و اقدامات پیش بینی شده، سال آینده مجموع دانشجویان این واحد دانشگاهی با پنج دانشکده مهارتی و کارآفرینی که به این دانشگاه الحاق شده به ۳۰ هزار دانشجو خواهد رسید. 

 رئیس واحد یادگار امام (ره) به رویکرد جدید مهارتی که برای این واحد دانشگاهی تدوین شده است اشاره کرد و گفت: این تغییر رویکرد و عملیاتی شدن آن سرآغاز تحولی بزرگ برای دانشگاه آزاد اسلامی است تا دانشجویان مهارت لازم و توانمندهای ضروری انجام کار در گرایش رشته ی تحصیلی خود را پیدا کنند تاپس از فارغ التحصیلی بتوانند نقش موثری در بازار کار و کارآفرینی داشته باشند.

نریمانی راد به تنوع رشته های مختلف، موقعیت خوب جغرافیایی، دسترسی آسان از نقاط مختلف شهری و همچنین ظرفیت ها، امکانات، تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی، سالن ها و مجموعه های ورزشی واحد یادگار امام خمینی(ره) و دانشکده های مهارتی و کارآفرینی اشاره کرد و افزود: این دانشگاه با بیش از ۱۰۰ هزار فارغ التحصیل نقش به سزایی در ارتقای اهداف عالیه نظام آموزش کشور داشته و بسیاری از این فارغ التحصیلان جذب موسسات و سازمانهای مختلف شده اند.        

دانشگاه یادگار امام خمینی(ره) در ابتدای اتوبان تهران - قم، روبروی حرم مطهر امام خمینی(ره) واقع شده و دارای ۲۳ هزار دانشجو در ۲۰۷ گرایش در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در هفت دانشکده مصوب است.

برچسب‌ها شهرستان ری دانشگاه آزاد اسلامی دانشجو مهارت اموزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان ری دانشگاه آزاد اسلامی دانشجو شهرستان ری دانشگاه آزاد اسلامی دانشجو مهارت اموزی دانشگاه آزاد اسلامی مهارتی و کارآفرینی یادگار امام خمینی واحد دانشگاهی واحد یادگار امام امام خمینی ره رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۹۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش حقوق کارکنان دانشگاه آزاد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌رئیس دانشگاه آزاد کشور با اشاره به افزایش حقوق کارکنان دانشگاه آزاد تا ۳۵ درصد گفت: دولت امسال ۲۰ درصد افزایش حقوق برای اعضای دولت در نظر گرفت که  ما در جلسه شورای معاونان در حال تهیه لایحه‌ای برای هیأت امنای دانشگاه آزاد کشور هستیم  که در پی آن ۳۰ تا ۳۵ درصد حقوق کارکنان افزایش خواهد یافت.

محمد مهدی طهرانچی در اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی با بیان اینکه مدیران و هیأت‌های علوم اجتماعی دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور در قالب دانشکده‌های هنر و رسانه در چالوس گرد هم جمع شدند و مباحثی پیرامون رفتار اجتماعی دانشجویان و دانش آموزان و داوطلبان آموزشی پرداختن به مسائل آموزشی را با یکدیگر به اشتراک گذاشتند، گفت: آینده آموزش عالی در حقیقت در گرو توجه به حرکت‌هایی است که امروز در قالب انتخاب رشته رخ می‌دهد و این آینده کشور را رقم می‌زند.

رئیس دانشگاه آزاد کشور با بیان اینکه همواره در خبر‌ها داشتیم که مجموعه‌ای از دانش آموزان در کنکور شرکت می‌کردند، افزود: در هفته‌ای که گذشت ۱۲۰ هزار نفر در رشته ریاضی، شش برابر در رشته تجربی و سه برابر در دیگر رشته‌ها شرکت کردند که این حکایت از یک ناهنجاری در انتخاب رشته بین دانش آموزان داردو اگر این موضوع عالمانه هدایت نشود می‌تواند آینده با چالش همراه شود.

وطهرانچی بیان کرد: دانش آموزان بر اساس دریافت خودشان انتخاب رشته می‌کنند، اما دانشگاهیان باید علل این انتخاب و توزیع نامتوازن را بررسی کنند که امروز در این اجلاسیه در حوزه علوم اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت و مسائل جدی هم مطرح شد که امیدواریم با همت و تلاش موانع برطرف شود.

وی همچنین با بیان اینکه ما در یک جنگ ترکیبی قرار گرفتیم و در این جنگ، نگاه هنر و رسانه نقش جدی را بازی می‌کند، تصریح کرد: در هنر و رسانه بحث جامعه شناسی و مخاطب شناسی جایگاه بسیار مهمی دارد که به این مبحث نیز از سوی بیش از ۷۰ جامعه شناس از دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور در این اجلاسیه پرداخته شد که جایگاهشان در نقش آفرینی جدیدشان در دانشکده‌های هنر و رسانه را بتوانند در جایگاه دقیقی قرار بدهند .

 

دیگر خبرها

  • سرویس‌دهی اتوبوسرانی تبریز برای تماشاگران بازی تراکتور و استقلال
  • طرح‌های یادگار امام و آزاد راه شهید شوشتری زیر ذره بین شورا
  • علم همراه با خلاقیت مسائل جامعه را حل می‌کند
  • افزایش حقوق کارکنان دانشگاه آزاد
  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری
  • نام‌گذاری معبر ورودی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان به‌نام «استاد فروغی»
  • راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در رشتخوار ضروری است
  • «پزشکی» دانشگاه آزاد اهواز به ترم مهرماه می‌رسد؟
  • جزئیات اتوبان 5 هزار میلیاردی برای باز کردن گره ترافیک تهران
  • آغاز انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی