Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@12:17:40 GMT

مهار آتش جنگل‌های نوشهر با بالگرد آغاز شد

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۴۹۳۱۲

مهار آتش جنگل‌های نوشهر با بالگرد آغاز شد

عبدالرضا سنگاری روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت : باد شدیدی که با سرعت حدود ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت که شب گذشته در منطقه وزیدن گرفت و همچنان ادامه دارد کار خاموش کردن آتش را دچار مشکل کرده است و وسعت منطقه در حال آتش سوزی هم گسترش یافته است .

وی با اعلام این که دستکم ۱۰ اکیپ از عصر دیروز در منطقه حضور دارند و در حال تلاش برای خاموش کردن آتش هستند، افزود : هم اکنون عملیات مهار آتش سوزی در ارتفاعات بیش از یکهزار و ۸۰۰ متری که دارای شرایط سخت گذر و صخره ای است با حضور یک فروند بالگرد هوانیروز سپاه پاسداران از استان البرز در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه نوشهر عامل انسانی را علت بروز این آتش سوزی عنوان کرد و گفت : براساس برآورد اولیه وسعت عرصه های جنگلی آتش گرفته بیش از ۱۰ هکتار است که شامل درخت های پهن برگ راش، افرا و ممرز و لاش برگ می باشد.

وی افزود: این بالگرد با استفاده از دولچه مخصوص، آب را از دریا خزر پر کرده و با آن زبانه‌های آتش را خاموش می کنند.

ساعت ۱۵ دیروز آتش سوزی از سوی مردم محلی به یگان حفاظت اطلاع رسانی شد و بلافاصله نیروهای امدادی برای مهار آن به منطقه اعزام شده اند. با توجه به صخره ای و سخت گذر بودن منطقه آتش سوزی و وزش باد شدید منابع طبیعی برای جلوگیری از گسترش آتش به مناطق دیگر در خواست بالگرد کرده بود.

مازندران دو اداره کل منابع طبیعی دارد که حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه نوشهر با وسعتی بیش از ۶۶۰ هزار هکتار جنگل ، مرتع و سواحل معادل ۲۸ درصد از مساحت مازندران را در بر دارد.

شهرستان های نور ، نوشهر ، چالوس ، عباس آباد ، تنکابن ، رامسر و کلاردشت از نظر حوزه منابع طبیعی زیر پوشش حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران - نوشهر هستند.

حوزه منابع طبیعی مازندران منطقه ساری هم حدود ۷۰ درصد از اراضی ملی و جنگل های استان را زیر پوشش مدیریتی خود دارد.

استان مازندران ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مساحت دارد که حدود ۲ میلیون هکتار از این مساحت را منابع طبیعی  شامل جنگل ها و مراتع تشکیل می دهد.

برچسب‌ها نوشهر آتش سوزی مازندران جنگل های هیرکانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نوشهر آتش سوزی مازندران نوشهر آتش سوزی مازندران جنگل های هیرکانی منابع طبیعی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۹۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی خودروی پراید حین سوخت گیری در آستارا/ حریق مهار شد

اردشیر هوشیار در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: شامگاه سه شنبه خودروی پرایدی که در جایگاه سوخت سی ان جی حانبازان اقدام به سوختگیری می کرد دچار آتش سوزی شده و به دلیل شدت حریق در آتش سوخت.

رییس شرکت پخش فراورده های نفتی شهرستان آستارا با بیان اینکه خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشته است، افزود: بر اثر آتش سوزی جایگاه جانبازان در حال حاضر امکان سوخت گیری در این جایگاه وجود ندارد و مسوولان جایگاه در تلاش هستند تا سوخت گیری در این جایگاه به روال عادی بازگردد.

کد خبر 6093653

دیگر خبرها

  • رفع تصرف و خلع ید ۱۰۲۹۷ مترمربع اراضی ملی در شهرستان ساری
  • رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود
  • استاندار: برای تحقق طرح جامع مناطق ویژه اقتصادی مازندران؛ هماهنگی های لازم انجام شده است
  • ضرورت بروزرسانی تجهیزات منابع طبیعی
  • آتش سوزی خودروی پراید حین سوخت گیری در آستارا/ حریق مهار شد
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • آتش سوزی در پتروشیمی آبادان مهار شد
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟