Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@23:19:50 GMT

تعداد کاربران ۵G در چین به ۴۹۷ میلیون نفر رسید

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۴۹۵۱۰

تعداد کاربران ۵G در چین به ۴۹۷ میلیون نفر رسید

وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) اعلام کرده است که این کشور تاکنون بیش از ۱.۳ میلیون ایستگاه پایه ۵G راه‌اندازی کرده است. همچنین تعداد کاربران ۵G در چین به ۴۹۷ میلیون نفر رسیده است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) اعلام کرده است که این کشور تاکنون بیش از 1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

3 میلیون ایستگاه پایه 5G راه‌اندازی کرده است.

"شیائو یاکینگ" وزیر صنعت و فناوری اطلاعات چین دیروز گفت: تعداد کاربران 5G در چین به 497 میلیون نفر رسیده است. چین در سال 2022 فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات خود را بیشتر تقویت خواهد کرد و ساخت خدمات 5G و شبکه‌های فیبر نوری گیگابیتی را به شیوه‌ای پایدار و منظم پیش خواهد برد. 

براساس دستورالعملی که در ماه جولای منتشر شد، چین انتظار دارد تا سال 2023 تعداد کاربران 5G از مرز 560 میلیون نفر فراتر رود. طبق این دستورالعمل، انتظار می‌رود تا آن زمان، بیش از 40 درصد از کاربران تلفن همراه شخصی از شبکه 5G استفاده کنند و هر 10000 نفر در چین از بیش از 18 ایستگاه پایه 5G بهره خواهند برد.

سرعت شبکه تلفن همراه چین در بین 139 کشور و منطقه در رتبه چهارم قرار دارد. هدف چین ساخت حداقل 600000 ایستگاه پایه 5G در سال 2021 بوده است و این وزارتخانه تمرکز و رویکرد خود را از "پوشش و محبوبیت" شبکه به "بهبود سرعت و کیفیت" تغییر می‌دهد؛ طبق برنامه MIIT، این کشور همچنین قصد دارد زیرساخت شبکه "دو گیگابایتی" را پوشش دهد که مناطق شهری و شهرهایی را که شرایط در آن فراهم است را پوشش دهد و پوشش عمیق شبکه های 5G را به روشی منظم ارتقا بخشد.

موفقیت چین در ساخت بزرگترین شبکه تلفن همراه 5G جهانآیا استفاده از فناوری 5G برق زیادی مصرف می‌کند؟پرواز موفقیت‌آمیز هواپیمای بدون سرنشین هلیوم‌‌دار و مجهز به ایستگاه پایه 5G

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اینترنت اینترنت ایستگاه پایه 5G تعداد کاربران میلیون نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۹۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینترنت ۴G نوکیا به ماه می رود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپیس، قرار است طی ماموریت IM-۲ شرکت Inituitive Machineسخت افزاری برای یک نسخه ساده از شبکه ارتباط اینترنتی به فضا پرتاب شود و روی قطب جنوب ماه فرود بیاید.

تجهیزات نوکیا که در اصل یک جعبه شبکه ارتباطی است، لندر ماه Nova-C را با کاوشگر MAPP و ابزار جهنده Micro-Nova ساخت همین شرکت مرتبط می کند و به این ترتیب قابلیت های شبکه اینترنتی در مسافت های کوتاه و طولانی آزموده می شود.

تیری کلاین رییس Bell Labs Solutions Research در نوکیا در بیانیه ای اعلام کرد: ارتباطات نیز مانند سرپناه، غذا و تجهیزات حیاتی بخشی مهم از هر ماموریتی است که به مریخ انجام می شود. با ایجاد یک شبکه اختصاصی در فضا، ما از همان فناوری‌های پیشرفته‌ای بهره می‌بریم که میلیاردها تلفن هوشمند را روی زمین به هم متصل می‌کنند.

در سال ۲۰۲۰ میلادی ناسا قراردادهایی با ۱۴ شرکت امضا کرد تا فناوری های نوین برای پشتیبانی از برنامه آرتمیس را توسعه دهند. نوکیا ۱.۴۱ میلیون دلار دریافت کرد تا نخستین شبکه سلولی روی ماه را بسازد. این شرکت به جای توسعه فناوری های جدید، سخت افزارهای فعلی را برای محیط ماه سازگار کرد.

اگر همه چیز طبق برنامه ریزی پیش برود، شبکه ۴G/LTE نوکیا روی ماه پهنای باند بیشتری نسبت به سیستم های فرکانس بسیار بالا(UHF) فراهم می کند که برای ارتباطات فضایی توسعه یافته اند. این امر نه تنها ارتباطات بین فضانوردان بلکه برای سیستم های رباتیک خودران روی ماه را تسریع می کند. علاوه بر آن شبکه مذکور به تدریج برای مریخ سازگار می شود و در آینده به ۵G ارتقا می یابد.

کد خبر 6092059 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • دستیار هوشمند خانگی/ هوش مصنوعی چگونه به خانه‌داری کمک می‌کند؟
  • آمادگی ایستگاه‌های پمپاژ برای دفع آب‌های سطحی در خوزستان
  • وعده ریل پایه شدن بندر چابهار در آینده‌ ای نزدیک
  • افزایش تعداد دانشمندان بین المللی ۱ یا ۲ درصد
  • در حمله با چاقو در لندن ۴ نفر زخمی شدند
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می رود
  • واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به کاهش قیمت دلار در روز‌های اخیر
  • فیلتر شکست خورد / حضور بیش از 40 میلیون ایرانی در اینستاگرام
  • مقاومت کسب و کارهای کوچک اینستاگرامی در مقابل فیلترینگ
  • توسعه حمل و نقل بر پایه هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کارخانه نوآوری آزادی