Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، در این بازدید برخی مسائل و پرونده‌های مهمه دادگاه شهرستان آوج مورد بررسی قرار گرفت و در مراجعات مردمی نیز توسط رئیس کل دادگستری استان دستورات قضایی لازم صادر شد و همچنین از محل پیشنهادی احداث ساختمان جدید دادگاه شهرستان آوج نیز بازدید به عمل آمد.

علی شعبانی رئیس کل دادگستری استان قزوین در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین موسوی، امام جمعه آوج گفت: امروزه بسیاری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی در نهایت به صورت پرونده به مراجع قضایی ختم می‌شود و این حجم پرونده زیبنده جامعه اسلامی نیست؛ لذا ائمه جمعه به دلیل شأن و جایگاهی که در اذهان عمومی جامعه دارند، می‌توانند از تریبون‌های نماز جمعه برای آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی از معضلات و آسیب‌های اجتماعی استفاده کنند و قطعاً کلام و ارشادات آن‌ها اثرگذار خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شعبانی با حضور در دادگاه عمومی بخش آبگرم در خصوص جو سازی‌ها و حواشی ایجاد شده توسط برخی از مدیران محکوم شده این بخش گفت: در مسیر اجرای قانون؛ اشخاص، جایگاه‌ها و جریان‌ها اهمیتی ندارند، زیرا همه در برابر قانون برابر هستند؛ لذا دستگاه قضایی به جو سازی‌ها و هوچی‌گری‌های افراد و مدیران متخلف و مفسد توجهی ندارد و قاطعانه قانون نسبت به آن‌ها اجرا می‌شود و با هیچ شخص و گروهی تعارف نخواهیم داشت.

او در ابتدای حضور در شهرستان تاکستان و در دیدار با آیت الله اسلامی، نماینده مردم شریف قزوین در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه تاکستان گفت: وظایف، ماموریت‌ها و خدمات دستگاه قضایی بسیار گسترده بوده و از حساسیت بالایی برخوردار است و بی تردید رهنمود‌ها و ارشادات علماء و فقها می‌تواند کمک کار دستگاه قضایی در اجرای قانون و دستورات شارع مقدس باشد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین افزود: مسائل، مشکلات و معضلات جامعه افزایش یافته و ریشه بسیاری از آن‌ها به غفلت، کوتاهی، فعل و ترک فعل سایر دستگاه‌ها و نهاد‌ها باز می‌گردد و باید اصلاح قوانین در برخی حوزه‌ها صورت گیرد، زیرا خلاء‌ها، نواقص و تعارض در قوانین، امروزه زمینه‌ساز مشکل برای افراد و جامعه شده و موجبات سوء استفاده و تخلف افراد سودجو را فراهم آورده که در نهایت به صورت پرونده در دستگاه قضایی مطرح می‌شود و این موضوع نیز آسیب‌های خود را دارد.

در پایان این سفر یک روزه، رئیس کل دادگستری استان و معاونین از شعب شیفت عصر شورای حل اختلاف تاکستان بازدید و ضمن گفتگو و استماع مسائل و مشکلات کارکنان این شورا، در خصوص بهسازی و تجهیز ساختمان شورای حل اختلاف تاکستان تصمیمات لازم اتخاذ شد.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگستری قزوین بازدید حل اختلاف دستگاه قضایی رئیس کل دادگستری استان دستگاه قضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۹۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید برای جهش تولید به رفع موانع پرداخت/ لزوم توجه به موضوع عفاف و حجاب در جامعه

به گزارش خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در جمع مدیران قضایی استان اظهار داشت: بی‌تردید کار در دستگاه قضایی بسیار دشوار و پرمخاطره بوده و دستگاه قضایی تابلو و نماد اعتماد و اطمینان مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود چون زمینه خدمت و عمل صالح در آن بسیار فراهم است.

وی افزود: علاوه بر آن کارکنان دستگاه قضائی با احقاق حق و تکریم مراجعان، نقش مهمی در جذب سرمایه‌های اجتماعی برای این نظام مقدس بر عهده دارند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه با اشاره به شعار سال تصریح کرد: باید برای جهش تولید، به رفع موانع تولید پرداخت که خوشبختانه دستگاه قضائی در رفع بسیاری از این موانع نقش تأثیرگذاری داشته است.

وی در ادامه با اشاره به موضوع عفاف و حجاب در جامعه اظهار داشت: قضات نباید این موضوع مهم را در محاکم، سهل و آسان بگیرند بلکه بر اساس قوانین و مقررات باید به این موضوع ورود و برخورد قاطعانه داشته باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • باید برای جهش تولید به رفع موانع پرداخت/ لزوم توجه به موضوع عفاف و حجاب در جامعه
  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی استان کرمانشاه از طرح نور فراجا
  • جذب نزدیک به ۴۰ قاضی برای تقویت کادر قضایی آذربایجان غربی
  • طلسم پروژه انتقال زندان زرند به خارج از شهر شكست/قول تخصيص بودجه
  • اتمام حجت معاون قضایی دادگستری کرمان پیرامون اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌های مدیران
  • رئیس دادگستری مازندران به متعرضین منابع طبیعی هشدار داد
  • شناسایی قضات فاضل و انقلابی رویکرد قوه قضاییه است
  • پرورش‌دهنده حلزون در شهرضا به مراجع قضایی معرفی شد
  • بازشدن گره های کور چنددهه ای استان گلستان با اهتمام دستگاه قضایی 
  • راه اندازی شعبه ویژه قضایی رسانه‌ها درگیلان