Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام حسنعلی خوئینی در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در قم، اظهار کرد: امسال نمایشگاه کوچه‌های بنی هاشم و سبک زندگی اسلامی با عنوان «بصیرت فاطمی» در آستان مقدس امامزاده سید معصوم (ع) همزمان با دهه بصیرت از دوم دی‌ماه برپا می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های مستمر گروه جهادی رشد در استان قم، بیان کرد: ده سال است که توسط این گروه جهادی نمایشگاه کوچه‌های بنی هاشم در نقاط مختلف محلات محروم استان همزمان با ایام فاطمیه برپا می‌شود و امسال نیز از ۱۵ آذرماه با کمک ۱۵۰ نفر از عموم مردم و جوانان و دانش آموزان عملیات اجرایی ساخت این نمایشگاه آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول گروه جهادی رشد قم با بیان اینکه عملیات اجرایی و ساخت‌و ساز نمایشگاه روبه پایان است، گفت: حضور و همراهی مردم در برپایی و راه‌اندازی این نمایشگاه قابل تقدیر و بی‌نظیر است چراکه شخص کوره دار در اولین فرصت ممکن آجر را مصالح فروش گچ را تهیه می‌کند، بنا کار ساختش را عهده‌دار می‌شود و دیگر جوانان و دانش آموزان با کمک همدیگر و کاملا به صورت جهادی صفر تا صد کار را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه وجه تمایز این نمایشگاه به شکل و شمایل و ساخت ظرافت‌های هنری آن نیست، تصریح کرد: یکی از وجوه تمایز نمایشگاه برپایی هرساله آن در نقاط مختلف محلات محروم استان قم است که جابه‌جایی نمایشگاه کار بسیار دشواری می‌باشد. 

«خوئینی» راه شهدا را در امتداد حرکت حضرت زهرا (س) دانست و افزود: دیگر وجه تمایز این نمایشگاه، وجود نقطه اشتراک میان سیره زندگانی شهدا و سبک زندگی حضرت زهرا (س) است و سال گذشته این نمایشگاه با موضوع سردار شهید سلیمانی دنبال شد.

وی با تاکید بر اینکه هر صنفی از مردم جهادگرانه و عاشقانه گوشه ای از کار برپایی این نمایشگاه را به عهده گرفته اند، خاطرنشان کرد: بیش از ۳۰ دانش آموز و نوجوان بسیجی با عشق و علاقه به حضرت زهرا (س) و کاملا خودجوش در برپایی و راه‌اندازی نمایشگاه کوچه‌های بنی هاشم فعالیت می‌کنند که حقیقتا حرکتی بسیار زیبا و دلگرم کننده برای سایر جهادگران است.

 

مسئول گروه جهادی رشد قم، در پایان اظهار کرد: این نمایشگاه یک بخش خلاقانه با عنوان «نمایش سایه» دارد که در اوج هنر به نمایش دفاع حضرت زهرا (س) از مقام ولایت و مظلومیت حضرت می‌پردازد.

وی افزود: این نمایشگاه از دوم دی‌ماه تا شام شهادت حضرت فاطمه (س) هرشب بلافاصله بعد از نماز مغرب و عشا در آستان مقدس امامزاده سید معصوم (ع) واقع در نیروگاه، میدان نبوت میزبان بازدیدکنندگان است. 

انتهای پیام/۷۸۰۲۳

 

منبع: فارس

کلیدواژه: نمایشگاه سبک زندگی قم رشد گروه جهادی حضرت زهرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۰۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان در نشست خبری با خبرنگاران در سنندج گفت: تولیدات دستی و کشاورزی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان در قالب یکصد غرفه در محل نمایشگاه‌های دائمی سنندج در معرض دید عموم قرار گرفته است.

حجت‌اله موسوی افزود: این نمایشگاه از امروز تا دهم اردیبهشت ماه جاری در محل نمایشگاه‌های دائمی سنندج از ساعت ۱۵  ظهر تا ۲۲ در معرض بازید مردم خواهد بود.

وی یادآور شد: ترویج روحیه کارآفرینی بین دانش‌آموزان، آشنایی دانش‌آموزان با مهارت‌های بومی محلی، تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم را از اهداف برپایی این نمایشگاه دانست.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان تصریح کرد: در حاشیه این نمایشگاه دو غرفه به منظور هدایت تحصیلی دانش‌آموزان برپا می‌شود تا دانش‌آموزان به سمت رشته‌های هنرستان‌ها سوق پیدا کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی مدارس قزوین 
  • برپایی نمایشگاه «در آستان بقیع»/ تصاویری از حرم‌های مطهر ائمه(ع) قبل و بعد از تخریب
  • برپایی نمایشگاه و کارگاه رودوزی‌های سنتی در موزه بزرگ خراسان
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان کردستان در سنندج
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم
  • برپایی نمایشگاه آثار هنرجویان هنر‌های زیبای دختران میبد
  • برپایی نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج
  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی