Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام حسنعلی خوئینی در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در قم، اظهار کرد: امسال نمایشگاه کوچه‌های بنی هاشم و سبک زندگی اسلامی با عنوان «بصیرت فاطمی» در آستان مقدس امامزاده سید معصوم (ع) همزمان با دهه بصیرت از دوم دی‌ماه برپا می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های مستمر گروه جهادی رشد در استان قم، بیان کرد: ده سال است که توسط این گروه جهادی نمایشگاه کوچه‌های بنی هاشم در نقاط مختلف محلات محروم استان همزمان با ایام فاطمیه برپا می‌شود و امسال نیز از ۱۵ آذرماه با کمک ۱۵۰ نفر از عموم مردم و جوانان و دانش آموزان عملیات اجرایی ساخت این نمایشگاه آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول گروه جهادی رشد قم با بیان اینکه عملیات اجرایی و ساخت‌و ساز نمایشگاه روبه پایان است، گفت: حضور و همراهی مردم در برپایی و راه‌اندازی این نمایشگاه قابل تقدیر و بی‌نظیر است چراکه شخص کوره دار در اولین فرصت ممکن آجر را مصالح فروش گچ را تهیه می‌کند، بنا کار ساختش را عهده‌دار می‌شود و دیگر جوانان و دانش آموزان با کمک همدیگر و کاملا به صورت جهادی صفر تا صد کار را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه وجه تمایز این نمایشگاه به شکل و شمایل و ساخت ظرافت‌های هنری آن نیست، تصریح کرد: یکی از وجوه تمایز نمایشگاه برپایی هرساله آن در نقاط مختلف محلات محروم استان قم است که جابه‌جایی نمایشگاه کار بسیار دشواری می‌باشد. 

«خوئینی» راه شهدا را در امتداد حرکت حضرت زهرا (س) دانست و افزود: دیگر وجه تمایز این نمایشگاه، وجود نقطه اشتراک میان سیره زندگانی شهدا و سبک زندگی حضرت زهرا (س) است و سال گذشته این نمایشگاه با موضوع سردار شهید سلیمانی دنبال شد.

وی با تاکید بر اینکه هر صنفی از مردم جهادگرانه و عاشقانه گوشه ای از کار برپایی این نمایشگاه را به عهده گرفته اند، خاطرنشان کرد: بیش از ۳۰ دانش آموز و نوجوان بسیجی با عشق و علاقه به حضرت زهرا (س) و کاملا خودجوش در برپایی و راه‌اندازی نمایشگاه کوچه‌های بنی هاشم فعالیت می‌کنند که حقیقتا حرکتی بسیار زیبا و دلگرم کننده برای سایر جهادگران است.

 

مسئول گروه جهادی رشد قم، در پایان اظهار کرد: این نمایشگاه یک بخش خلاقانه با عنوان «نمایش سایه» دارد که در اوج هنر به نمایش دفاع حضرت زهرا (س) از مقام ولایت و مظلومیت حضرت می‌پردازد.

وی افزود: این نمایشگاه از دوم دی‌ماه تا شام شهادت حضرت فاطمه (س) هرشب بلافاصله بعد از نماز مغرب و عشا در آستان مقدس امامزاده سید معصوم (ع) واقع در نیروگاه، میدان نبوت میزبان بازدیدکنندگان است. 

انتهای پیام/۷۸۰۲۳

 

منبع: فارس

کلیدواژه: نمایشگاه سبک زندگی قم رشد گروه جهادی حضرت زهرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۰۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: باید از گروه‌های جهادی، دانش آموزان و همچنین مشارکت مردم برای بازسازی و زیباسازی و نوسازی مدارس استفاده کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، غلامعلی حیدری امروز در شورای آموزش و پرورش استان چهارمحال بختیاری، اظهار داشت: باید یک کارگروه برای برنامه‌ریزی مقدمات همایش مجمع خیرین صورت گیرد و مسئولیت تمامی افراد مربوطه مشخص شود.  

وی گفت: در این همایش تنها خیرین گذشته حضور نداشته باشند بلکه خیرین جدید نیز دعوت شوند و تعهدات لازم را داشته باشند تا یک تحولی را متفاوت با همایش‌های گذشته، شاهد باشیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی، مطرح کرد: باید از گروه‌های جهادی، دانش آموزان و همچنین مشارکت مردم برای بازسازی و زیباسازی و نوسازی مدارس استفاده کرد.

وی با تاکید بر برگزاری مراسمی در شأن معلمان، اظهار داشت: هفته معلم زمان خوبی است تا از این قشر زحمتکش و تاثیرگذار تجلیل شود، امید است مراسمی در شأن معلمان استان با برنامه‌ریزی خوب برگزار و از خانواده شهدای معلم نیز سرکشی و تجلیل شود.

حیدری با تأکید بر انجام جهاد تبیین، تصریح کرد: باید آموزش و پرورش در این دو سال خدمات خود را به خوبی اطلاع‌رسانی کند. رتبه‌بندی معلمان، استخدامی‌ها و کمک‌های فرهنگی، اعتباراتی که تخصیص داده شده و توسعه زیرساخت مدارس، ایجاد چمن‌های مصنوعی بسسار در ظرف 2 سال و ... اقدامات خوبی است که همه باید در نشست خبری با رسانه‌ها بیان شوند.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان داشت: بروشورهای در خصوص اقدامات انجام شده در دو سال اخیر تهیه و در بین خیرین و افراد ذی نفوذ توزیع شود. امتحانات نهایی فرصتی برای چیدن میوه یک سال تلاش دانش آموزان و والدین آنها است لذا باید اهتمام لازم جهت برگزاری آزمون بدون دغدغه در یک شرایط مناسب را داشت.

وی تصریح کرد: حداقل 12 جلسه شورای آموزش و پرورش در سال باید در شهرستان‌ها برگزار شود. باید یک برنامه‌ریزی ویژه در خصوص آموزش و پرورش عشایر داشت تا آموزش کافی و لازم به دانش آموزان داده شود.

حیدری در پایان خاطرنشان کرد: هر قدر در دانشگاه فرهنگیان هزینه شود نوعی سرمایه‌گذاری است و باید برای سال آینده برنامه‌ریزی دقیقی داشت تا دغدغه‌ای در زمینه کمبود معلم و سرویس مدارس و هر آنچه که مربوط به مدرسه و دانش آموزان است وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/7540

  

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی مدارس قزوین 
  • برپایی نمایشگاه «در آستان بقیع»/ تصاویری از حرم‌های مطهر ائمه(ع) قبل و بعد از تخریب
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم
  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم(ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه ای انجام می شود
  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی
  • خدمات پزشکی رایگان گروه های جهادی به مردم ورامین
  • ارائه ۱۰ میلیارد تومان خدمات از سوی کمیته امداد در سال گذشته
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان
  • «گزیده نفایس مطبوعات ایران»، پیش روی مخاطبان در کتابخانه مرکزی رضوی