Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@23:39:20 GMT

صادرات ۵۰ هزار راس دام سنگین آزاد شد

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۵۱۴۶۱

صادرات ۵۰ هزار راس دام سنگین آزاد شد

به گزارش روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی، سید جواد ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی و رئیس شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی صادرات ۵۰ هزار رأس دام سنگین نر پرواری را مجاز اعلام کرد.

در نامه وزیر جهاد کشاورزی به معاونت امور دام این وزارت خانه، مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام و رئیس سازمان امور عشایر ایران آمده است:

پیرو ابلاغیه شماره ۰۲۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۷۶۰۰ مورخ ۵.۸.۱۴۰۰ در خصوص دستورالعمل اجرایی صادرات دام زنده سبک موارد زیر در خصوص صادرات دام سنگین اصلاح می‌شود.

-در مقدمه ابلاغیه مذکور، بعد از عبارت «خرید حمایتی دام عشایر» عبارت «و شماره ۰۲۰.۱۷۶۴۶۰ مورخ ۸.۸.۱۴۰۰ خرید دام روستایی» اضافه، همچنین بعد از عبارت «دستورالعمل اجرایی صادرات دام زنده سبک» عبارت «و سنگین» اضافه می‌شود.

پاراگراف قبل از بند (۱) بعد از عبارت «صادرات دام سبک» عبارت «عشایر» حذف و عبارت «و سنگین» اضافه می‌شود.

-تبصره زیر به بند (۲) اضافه می‌شود:

«میزان صادرات مجاز برای دام سنگین نر پرواری، پنجاه هزار رأس است.»

-در تبصره ذیل بند (۴) عبارت «عشایر» بعد از عبارت «دام دریافتی از» حذف و عبارت «دامدار» جایگزین می‌شود.

-تبصره ذیل به بند (۶) اضافه می‌شود:

«معاونت امور تولیدات دامی به عنوان دستگاه ناظر بر فرآیند صادرات دام سنگین تعیین می‌شود و موظف است بازپرداخت مانده مبلغ دام زنده خریداری شده و نیز تقسیم سود بین دامداران ذینفع، نظارت لازم را اعمال کند.»

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صادرات دام خرید حمایتی دام محصولات کشاورزی بعد از عبارت اضافه می شود صادرات دام دام سنگین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۱۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار عبور کرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حامد نجفی علمدارلو، قائم‌مقام معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: همزمان با مدیریت مصرف و کاهش واردات، برنامه‌ریزی صورت گرفته منجر به بهبود تجاری این بخش به میزان بیش از ۲ میلیارد دلار شده است.

وی افزود: بر اساس آمار گمرک، صادرات محصولات کشاورزی در سال گذشته ۶.۲ میلیارد دلار بوده که نسبت به سال ۱۴۰۱، یک میلیارد دلار افزایش را نشان می‌دهد.

نجفی گفت: همچنین میزان واردات در بخش کشاورزی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، یک میلیارد دلار کاهش و در مجموع تراز تجاری ۲ میلیارد دلار بهبود یافته است.

وی با بیان اینکه کارشناسی‌های انجام شده نشان می‌دهد مراقبت از شرایط فوق و ادامه آن نیازمند افزایش تولید است، گفت: تأمین مالی، ریالی، ارزی و به‌هنگامِ زنجیره تأمین محصولات کشاورزی، راهکار اساسی رشد تولید است.

قائم‌مقام معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: ارزش افزوده بخش کشاورزی با صادرات آن رابطه دوطرفه دارد و تجارب موفق نشان داده است، اختصاص ارز به نهاده‌های تولیدی بخش کشاورزی، اگر به لحاظ زمانی در اولویت تأمین و تخصیص قرار گیرد، منجر به کاهش واردات محصول نهایی و افزایش صادرات می‌شود.

دیگر خبرها

  • نمایش توانمندی صادراتی اردبیل در نمایشگاه اکسپوی ایران
  • توزیع ۱۱ هزار تن انواع کود بین کشاورزان
  • صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار عبور کرد
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶.۲ میلیارد دلار گذشت
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار گذشت
  • سرمایه وقف به سمت رفع نیاز مردم در حرکت است
  • قشم به عنوان منطقه آزاد برتر در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری انتخاب شد
  • در همایش ملی مناطق آزاد چه گذشت؟/ قشم و کیش برترین در حوزه اقتصاد
  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان