Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@08:15:59 GMT

استاندار: ایلام جزو کریدور ترانزیتی کشور نیست

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۵۱۴۷۸

استاندار: ایلام جزو کریدور ترانزیتی کشور نیست

به گزارش ایرنا، حسن بهرام نیا روز سه شنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی استان با اشاره به حذف نام ایلام در کریدور ترانزیتی و جغرافیای نفت کشور اظهار داشت: نامی از استان در سند آمایش ملی، در بخش های کریدور ترانزیتی کشور و جغرافیای صنعت نفت نیست، در صورتیکه بخش قابل توجهی از منابع نفت و گاز کشور در این استان است و مرز مهران شرایط بارگیری خودروهای ترانزیتی و ارسال به بندر لاذقیه سوریه را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: تمام اقدامات ما برای رسیدن استان به توسعه باید در چهارچوب سند ملی و استانی باشد اما در تهیه سند استانی موضوع انرژی از قلم افتاده است. 

ظرفیت های حوزه انرژی ایلام در سند آمایش ملی گنجانده شود

استاندار ایلام خواستار همکاری نمایندگان استان برای وارد کردن حوزه انرژی در سند آمایش ملی شد و اضافه کرد: وارد کردن نام ایلام در جغرافیای صنعت نفت باید از سوی مسوولان ارشد به یک مطالبه تبدیل شود.

بهرام نیا یکی دیگر از مباحث مغفول مانده در سند آمایش ملی را مبحث ترانزیت عنوان کرد و گفت: در شرایطی که مرز مهران ظرفیت صادرات خودروهای ترانزیتی به بندر لاذقیه سوریه را دارد، باید مطالبه کنیم که چرا نام ایلام در بین ۱۰ منطقه کریدور ترانزیتی کشور نیست؟

وی با اشاره به اینکه برخی از بودجه های استان در بودجه ملی تعریف می شود و بیش از ۷۰ درصد اعتبارات در وزارتخانه ها متمرکز است، بیان کرد: وقتی که نام ایلام در سند آمایش نباشد، در آینده هیچ ادعایی نمی توانیم داشته باشیم و اگر استان ایلام جزو سند آمایش ملی باشد، وزرا می توانند از اعتبارات در اختیار خود، به استان اختصاص دهند.

استاندار ایلام خواستار استفاده مدیران دستگاه های اجرایی استان از ظرفیت چانه زنی نمایندگان برای گرفتن اعتبار از وزارتخانه ها شد و تاکید کرد: برای جذب امکانات و اعتبارات باید قدرت چانه زنی بالایی را ایجاد کرد و لازمه آن وحدت و حمایت مسوولان و مدیران استان از یکدیگر است.

بهرام نیا با اشاره به اینکه مدیران دستگاه ها باید هر ۲ هفته یکبار به وزارتخانه مراجعه و پیگیر مصوبات سفر در حوزه خود باشند، افزود: امروز هرکاری در استان بخواهیم انجام دهیم باید در چارچوب آمایش استانی و ملی دیده شده باشد.

وی با اشاره به ویژگی های بودجه سال ۱۴۰۱ گفت: رشد استان در بخش کشاورزی، اقتصادی، معدنی و خدمات دیده و به میزان ۹.۶ درصد در نظر گرفته شده است.

مدیران قدرت چانه زنی برای جذب اعتبار از مرکز داشته باشند

استاندار ایلام افزود: این میزان رشد در بین شهرستان ها به پنج گروه تقسیم شده به عنوان مثال دهلران و مهران هر کدام یک گروه و شهرستان های دیگر در قالب یک گروه دیگر هستند.

بهرام نیا ، از مدیران خواست از ظرفیت نمایندگان  استان در مجلس برای توسعه استان، اعتبارات، تسهیل امور و سرعت بخشی به اجرای پروژه ها استفاده کنند.

وی تاکید کرد: لازمه اعتبار گرفتن قدرت چانه زنی بالاست و یکی از تکیه گاه های خیلی خوب ظرفیت نمایندگان است که باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار ایلام گفت: پیگیری لازم برای ثبت، نام استان در خصوص ترانزیت و جغرافیای نفت در سند ملی از سوی نمایندگان باید حتما انجام شود.

بهرام نیا اظهار داشت: ۸۰ درصد اعتبارات متمرکز در وزارتخانه است و وزارتخانه بر اساس آمایش ملی منابع را توزیع می کند، وقتی اسم استان در این سند قرار داشته باشد وزیر می تواند تخصیص اعتبار دهد.

دستگاه های نظارتی راههای  فرار مالیاتی را ببندند

استاندار ایلام گفت: مغفول ماندن برخی از ظرفیت های کم نظیر استان در مقام مقایسه با استان های همجوار یک مسأله اساسی است که باید برای استفاده از ظرفیت نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی بهره ببریم.

بهرام نیا اظهار داشت: سند توسعه ملی را با حضور نمایندگان شایسته در مرکز بررسی و حق استان در سند توسعه ملی درج کنیم و به عنوان مصادیق نفت و گاز و جاده های استان در سند ملی گنجانده شود.

وی افزود: با اعتبارات استانی نمی توانیم به توسعه برسیم زیرا ردیف ها، تخصیص و مبلغ مشخص است، باید از ظرفیت هایی که دولت ایجاد کرده استفاده کنیم که در این میان بهره مندی از ماده ۵۶ بهتربن محل است.

استاندار ایلام از دستگاه های راه و شهرسازی، آب و فاصلاب و جهاد کشاورزی خواست برای پروژه های زیربنایی از این ظرفیت استفاده و در قالب کنسرسیوم ، برخی ها اعتبارات میلیاردی و مشارکتی حتما مورد استفاده قرار بگیرند.

بهرام نیا افزود: امید دولت به بخش خصوصی و مشارکت بانک ها برای توسعه است و نباید به دلیل اعتبار محدود تکمیل پروژه های راه همچنان به طول بیانجامد.

استاندار ایلام گفت: جایگاه ایلام به واسطه پیشینه و کارآمدی ملی منحصربفرد است و زیبنده نیست زائرانی که از این مسیر عبور می کنند، بدلیل شرایط جغرافیایی راه های مواصلاتی خطری آنها را تهدید کند.

برچسب‌ها ایلام توسعه اقتصادی برنامه توسعه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام توسعه اقتصادی برنامه توسعه ایلام توسعه اقتصادی برنامه توسعه سند آمایش ملی کریدور ترانزیتی استاندار ایلام نام ایلام دستگاه ها بهرام نیا چانه زنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۱۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ظرفیت‌های تولیدی وصادراتی سیستان وبلوچستان درنمایشگاه اکسپو

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان،  محمدرضا اکبری مشاور علمی و فناوری استاندار و راهبر زنجیره‌های ارزش استان گفت: نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ امسال با یک تفاوتی برگزار شده که وزارت کشور در بحث اقتصادی تحت عنوان زنجیره ارزش راهبردی برای هر استان، یک سالن اختصاصی برای معرفی ظرفیت‌های توسعه محصولات و زنجیره‌های با ارزش هر استان ایجاد کرده است.
محمد رضا اکبری گفت: در این نمایشگاه ۳۱ استان و هر استان با دو محصول از زنجیره‌های اولویت‌دار اصلی با زنجیره‌ای از تامین مواد اولیه تا بازاریابی و کسب و کار به نمایش گذاشته شده است.
مشاور استاندار تصریح کرد: یکی از اهداف این نمایشگاه هم افزایی و برقراری ارتباط بین سایر استان‌ها با یکدیگر و بهره‌مندی از ظرفیت‌های صادراتی بازرگانان داخلی و خارجی که در نمایشگاه حضور پیدا کرده‌اند، است.
وی افزود:در این نمایشگاه  شاهد بازدید برخی از وزرا، مدیران و دولت مردان موثر اقتصادی و توسعه زنجیره‌های ارزشی راهبردی از غرفه استان سیستان و بلوچستان بودیم.

اکبری تاکید کرد: دراثنای برگزاری نمایشگاه مذاکراتی در حوزه تجارت بین‌الملل با تولید کنندگان و توزیع کنندگان زنجیره‌های ارزشی راهبردی بین استان‌ها و کشور‌های مختلف انجام شد.
مشاور استاندار سیستان و بلوچستان گفت: کشور‌های متعددی از جمله، افغانستان، پاکستان، چین وهند در این نمایشگاه حضور داشته اند.
وی در ادامه گفت: آگاهی از ظرفیت‌های استان‌های مختلف فرصت بسیار خوبی به ویژه برای استان سیستان و بلوچستان است که نوید بخش تحولات مثبت در عرصه‌های تولید و صادرات خواهد بود.

دیگر خبرها

  • معرفی ظرفیت‌های تولیدی وصادراتی سیستان وبلوچستان درنمایشگاه اکسپو
  • سکونت ۵۰ درصد از اتباع کشور در استان تهران
  • پیش‌نیاز پیشرفت و توسعه در هر حوزه، تحقیق و پژوهش است
  • افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی
  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰ همتی در صنعت و معدن خراسان رضوی
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه های همکاری است
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه است
  • ایجاد تبادل آخرین تجارت حوزه صادرات کشور با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • سرمایه گذاری انرژی های تجدید پذیر در استان اصفهان
  • وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان‌رضوی مطلوب است