Web Analytics Made Easy - Statcounter

چین پس از اینکه استرالیا برای ابراز نگرانی شدید در خصوص "فرسایش عناصر دموکراتیک" در هنگ‌کنگ به متحدان "فایو آیز" (پنج چشم) پیوست، دولت استرالیا را به "مداخله خشونت‌آمیز" در امور داخلی خود متهم کرد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه گاردین، پس از بازنگری در سیستم انتخاباتی هنگ‌کنگ که به گفته مقامات، حضور "میهن‌پرستان" در اداره این شهر را تضمین می‌کند، نامزدهای طرفدار پکن هم تقریبا توانستند تک‌تک کرسی‌های شورای قانونگذاری را در اختیار بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتخابات روز یکشنبه با مشارکت کم رای‌دهندگان مواجه شد و ۱۸ ماه پس از آن بود که مقامات، تحت عنوان "امنیت ملی"، سرکوب مخالفان سیاسی را آغاز کردند.

ماریس پین، وزیر امور خارجه استرالیا به همتایان خود از آمریکا، انگلیس، کانادا و نیوزیلند پیوست تا اعلام کند که انتخابات در هنگ‌کنگ "طوری برگزار شد که کاندیداها با عقاید سیاسی مختلف نتوانستند در انتخابات شرکت کنند."

آن‌ها گفتند که اصلاحات اساسی در سیستم انتخاباتی هنگ‌کنگ، تعداد کرسی‌هایی را که به‌ صورت مستقیم انتخاب شده‌اند، کاهش داده و یک روند بررسی جدید را ایجاد کرده است تا انتخاب نامزدها در برگه رای را به شدت محدود کند که این امر خود موجب "حذف هرگونه مخالفت سیاسی هدفمند" شد.

وزرای ائتلاف موسوم به "پنج‌ چشم" گفتند که بسیاری از سیاستمداران اپوزیسیون این شهر تا در انتظار محاکمه در زندان مانده‌اند و برخی دیگر در تبعید به سر می‌برند؛ در حالی که قانون امنیت ملی سال گذشته "اثر هولناک" گسترده‌تری داشت. براساس این بیانیه‌، آزادی رسانه‌ها به سرعت "محدود" می‌شود.

این بیانیه مشترک که روز دوشنبه صادر شد، متذکر شده است: اقداماتی که حقوق، آزادی و درجه بالای خودمختاری هنگ‌کنگ را تضعیف می‌کند، آرزوی مشترک ما درخصوص دیدن موفقیت هنگ‌کنگ را تهدید می‌کند. محافظت از دیدگاه‌های مسالمت‌آمیز یکی از موثرترین راهکارها جهت تضمین ثبات و شکوفایی هنگ‌کنگ است. ما از "جمهوری خلق چین" می‌خواهیم تا متناسب با تعهدات بین‌المللی خودش به حقوق و آزادی‌های اساسی در هنگ‌کنگ از جمله آن‌هایی که تحت عنوان "اعلامیه مشترک چین - بریتانیا" تضمین شده، احترام بگذارد.

جمهوری خلق چین مخالفت شدید خود را با این بیانیه مشترک اظهار و آن را محکوم کرد. این کشور اعلام کرد که این بیانیه حقایق را نادیده گرفته و آن‌ها را وارونه کرده است.

سفارت چین در کانبرا اعلام کرد که اعضای جدید شورای قانونگذاری هنگ‌کنگ به‌ راحتی و بدون هیچ مشکلی انتخاب شده‌اند و این لحظه‌ای مهم در دوران گذار هنگ‌کنگ از "آشوب به ثبات و شکوفایی" بوده است.

یک سخنگو در این سفارت اظهار کرد: در سال‌های اخیر، طرف استرالیایی تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا مخالفت خود با به اصطلاح "مداخله خارجی" را بیش از حد بزرگ جلوه دهد؛ در حالی که بهانه‌های مختلفی برای مداخله خشونت‌آمیز در امور داخلی چین پیدا کرده است که ماهیت تزویر و ریاکاری "استانداردهای دوگانه" آن را کاملا آشکار می‌کند. چین از طرف استرالیایی می‌خواهد تا سرش به کار خودش باشد و ثبات و توسعه سایر کشورها را تحت هرگونه بهانه‌ای تضعیف نکند.

این سخنگو افزود که تلاش‌ برخی کشورهای خاص در راستای دخالت در امور داخلی چین "بیهوده" و "محکوم به شکست" است.

در پنج سال اخیر، روابط بین استرالیا و چین، شریک مهم تجاری استرالیا، به‌ علت اختلافات بر سر مسائل مختلف متزلزل شده است. پس از اینکه استرالیا در خصوص تحریم دیپلماتیک بازی‌های زمستانی المپیک ۲۰۲۲ به آمریکا و انگلیس ملحق شد و در اعتراض به "نقض حقوق بشر" در پکن، این بازی‌ها را تحریم دیپلماتیک کرد، تنش‌ها بین این دو کشور (استرالیا و چین) احتمالا افزایش می‌یابد.

چین همچنین از توافقنامه "آکوس" به شدت انتقاد کرده است؛ توافقنامه‌ای که در آن آمریکا و انگلیس وعده داده‌اند که به استرالیا کمک کنند تا حداقل هشت زیر دریایی هسته‌ای را به دست بیاورد.

پیتر داتون، وزیر دفاع استرالیا، پیش از این دولت چین را بابت "طغیان" و "تهدیدهای غیرمنطقی" علیه کشورهایی که در مقابل پکن ایستاده‌اند، متهم کرده بود؛ رفتاری که به گفته این شخصیت محافظه‌کار "ناراحت‌کننده و غیرضروری" بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: چین استراليا امور داخلی هنگ کنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۱۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید روزانه هزار تن مرغ از مرغداران داخلی

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین شیرزاد مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: با اعطای نهاده مدت دار و عرضه بیش از یک میلیون تن نهاده با ارز ترجیحی و بهره‌گیری از مکانیزم استمهال شرکت پشتیبانی امور دام کشور خدمت مهمی به جامعه مرغداران کرده است، به‌گونه ای که عمده انبارهای مرغداران و زنجیره‌ها پر از نهاده است.

وی با تاکید بر اینکه با همه ظرفیتمان متعهد به خرید مرغ هستیم، افزود: شرکت با شیبی ۲۷ درصدی طی یک ماه گذشته به رکورد خرید روزانه ۱۰۰۰ تن مرغ رسیده است. البته خرید مرغ از اسفندماه آغاز شده بود و در ماه رمضان حدود ۱۷ هزار تن مازاد مرغ از استان‌ها خریداری شد.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: طی سه شب متوالی اخیر متوسط وزن مرغ‌ها در کشتارگاه‌ها بالای ۲ کیلو و ۹۰۰ گرم شده، بنابراین دیرکشتاری اتفاق افتاده چنانکه تا ۵۹ روزگی مرغ را نگه می‌دارند. پیامد این تاکتیک از سوی مرغداران افزایش ذخایر گوشت سفید در کشور است.

وی در ادامه افزود: شرکت پشتیبانی امور دام کشور امسال واردات گوشت مرغ را از دو ماه قبل در فراخوان و مناقصه‌های بین‌المللی متوقف کرده و با افتخار تکمیل و کهنه و نو شدن ذخایر استراتژیک مرغ کشور با تولید داخل صورت می‌گیرد.

این مقام مسؤول تاکید کرد: صنعت مرغداری نیاز به منابع مالی جدید، سرمایه در گردش مکفی و بیمه قیمت محصولات دارد و برای این منظور حتماً باید کریدورهای صادراتی فعال شود.

شیرزاد عنوان کرد: نیاز به تقویت کمی تعداد کشتارگاه‌ها و ارتقای کیفیت مدیریت صادرات مرغ در کشور داریم. صنعت مرغداری وارد یک کلاس جهانی جدید شده است.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: در حال حاضر همکاران شرکت و مدیران استانی بدون محدودیت به خرید بیش بود مرغ در استان‌ها مشغول هستند.

کد خبر 6089229 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • تداوم مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد
  • ادامه مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • محکومیت شدید برخوردهای خشونت آمیز علیه اساتید و دانشجویان غربی
  • ببینید | افزایش خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان حامی فلسطین
  • بازداشت خشونت آمیز استاد دانشگاه اموری آمریکا
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به رفتار خشونت‌آمیز پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • خرید روزانه هزار تن مرغ از مرغداران داخلی
  • لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا | ویدئو
  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی برای خواننده رپ زیرزمینی | ادعای مقام آمریکایی برای اعمال فشار بر ایران