Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، سرهنگ مهدی دانش پور پلیس فتا کردستان در بازدید از باشگاه خبرنگاران جوان کردستان، به اهمیت فضای مجازی در امور روزمره اشاره کرد و اظهار داشت: پیشگیری از وقوع جرایم سایبری و آسیب‌های ناشی از این فضا از ماموریت‌های فنی و تخصصی پلیس فتای استان است.

او در خصوص پیشگیری از کلاهبرداری‌های اینترنتی، با توجه به پیچیدگی‌های فضای مجازی و موضوعات خاص آن در راستای کلاهبرداری افزود: دو واقعیت تاثیرگذار در بحث کلاهبرداری اینترنتی مطرح است که یکی عدم دانش کافی و نبود سواد رسانه‌ای مردم و دیگری بحث وسوسه و طمع مردم در شرایط اقتصادی امروزه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس پلیس فتا کردستان به تهدید‌های گوناگون در فضای مجازی گریزی زد و بیان کرد: این روز‌ها شهروندان بیشتر زمان و امورات خود را از طریق این فضا انجام می‌دهند و همین مسئله موجب دوری اعضای خانواده از یکدیگر نیز شده است.

دانشپور با بیان اینکه حریم خصوصی باید در محیط خانوادگی رعایت شود گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد ۳۰ درصد از جرایم ها، جرایم اخلاقی است که مربوط به اعتماد بیجا به فضای مجازی است که شهروندان می‌بایست در این موارد هوشیار باشند.

او ادامه داد: اعتیاد اینترنتی یکی دیگر از معضل‌های فضای مجازی است که این روز‌ها بیش از ۸۰ درصد نوجوانان بسیاری از زمان خود را در این فضا سپری می‌کنند و همین باعث شده از کانون گرم خانواده فاصله بگیرند.

رییس پلیس فتا کردستان بیان کرد: کردستان تنها استان در سراسر کشور است که در تمام شهرستان ها پلیس فتا مشغول به فعالیت است.

دانشپور در خصوص میزان کشفیات صورت گرفته گفت: از ابتدای امسال ۹۰ درصد کل جرایم سایبری به وقوع پیوسته کشف شده است که از این میزان ۵۲ درصد از جرایم فضای مجازی مربوط به جرایم مالی، ۳۰ درصد جرایم اخلاقی و ۱۸ درصد نیز مربوط به جرایم دیگر است.

او از مردم درخواست کرد که به هشدار‌های مداوم پلیس توجه و در صورت خرید اینترنتی به سایت‌های معتبر با نشان اعتماد الکترونیک مراجعه کنند.

رییس پلیس فتا کردستان ادامه داد: مردم می توانند برای تشخیص سایت‌های جعلی از واقعی، به سایت https://enamad.ir/ مراجعه کنند که زیر نظر سازمان صنعت و معدن راه‌اندازی و بستر‌های اینترنتی در آن مشخص شده است.

دانش‌پور گفت: مردم می‌توانند برای ارتباط با مرکز فوریت‌های پلیس فتا با شماره ۰۹٦۳٨۰ تماس بگیرند کە بە صورت گویا پاسخگوی سوالات مردم است.

او از شهروندان درخواست کرد حدالمقدور در داخل شهر و استان محل سکونت خود خرید و بە راحتی بە سایت‌های اینترنتی اعتماد نکنند.

رییس پلیس فتا کردستان تاکید کرد: چنانچە مردم بە هشدار‌های پلیس فتا و آموزش‌های بە روزی کە در سایت وجود دارد مراجعە کنند؛ قطعا در دام اینگونە کلاهبرداری‌ها نخواهند افتاد.

رییس پلیس فتا کردستان از کلاهبرداری به صورت کپی کارت به شهروندان هشدار داد و گفت: برخی از کلاهبرداران سایبری در پوشش فروشندگان سیار و دوره‌گرد در خروجی شهر‌ها با ترفند اسکیمر اقدام به سرقت اطلاعات بانکی افراد کرده و با توجه به اینکه اکثر افراد در زمان خرید، کارت بانکی و رمز خود را در اختیار فروشنده قرار داده، به راحتی طعمه کلاهبردار می‌شوند.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پلیس فتا جرایم سایبری کردستان رییس پلیس فتا کردستان فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۲۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاورد ۱۶ جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد/کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین

رییس ستاد دیه استان با اعلام مطلب فوق افزود: در نتیجه این جشن‌ها که با حضورر و استقبال ارزشمند جامعه خیرینت و مسئولین محلی و استانی همراه بود، بیش از ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان توسط خیران و نیک اندیشان برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد پرداخت شد.

اسحاق ابراهیمی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۶۵۰ زندانی جرایم غیر عمد از زندان‌های فارس با کمک خیران آزاد شده اند افزود: در حال حاضر بیش از ۹۵۰ زندانی جرایم غیر عمد مالی در زندان‌های استان حضور دارند که چشم انتظار کمک مرذم عزیز هستند.

او، دومین مرحله از پویش سهم من ۴۰ را نیز مورد استقبال مردم توصیف کرد و گفت: بیش از ۶۰۰۰ هزار تراکنش تا کنون انجام و نزدیک به ۷ میلیون تومان در این حوزه جمع آوری شده است، ضمن اینکه شهروندان و هم استانی‌های عزیز در جریان باشند، کمک‌های هر نفر ۴۰ هزار تومانی آنان به تعداد اعضای خانواده، میتواند زمینه ازادی کل زندذانیان جرایم غیر عمذد را فراهم سازد و این برگ زرینی در تاریخ اجتماعی مردم فرهیم، نوع دوسست و فرهنگساز استان خواهد بود.

گفتنی است شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۷۷۰۰۳۰۹۶۱ بنام ستاد دیه استان فارس آماده دریافت کمک‌های مردم شریف براغی آزرادی زندانیان جرایم غیر عمد استان و اهدائ شادی به خانواده‌های بی پناه آنان است. افرادی که از سر اتفاق و بدون انگیزه مجرمانه به زندان افتاده اند خود و خانواده هایشان از تبعات در رنج هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • تعرفه تاکسی‌های اینترنتی را شرکت‌ها تعیین کنند یا شورای رقابت؟
  • بزرگ‌نمایی کانال‌های مجازی از تعداد مجروحان واژگونی مینی‌بوس
  • رصد لحظه‌ای سارقان سابقه دار در اتاق پایش
  • کلاهبرداری از دانش آموزان در پوشش فروش سئوالات کنکور 
  • کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات فوتی در کردستان
  • رهاورد ۱۶ جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد/کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین
  • بازگشایی گردنه تته بعد از پنج ماه
  • تجلیل پلیس ازراننده تاکسی که به بانوان باحجاب خدمات رایگان می دهد
  • بیشترین علت تصادفات درون‌شهری کردستان اعلام شد
  • نوبت اول آزمون سراسری آغاز شد/رقابت ۲۶ هزار داوطلب در کردستان