Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارکانی عضو کمیسیون اصل نود مجلس در تذکری به رئیس بانک مرکزی، خواستار رسیدگی به وضعیت امنیتی یکی از مدیران بانک‌های خصوصی شده است. - اخبار سیاسی -

به گزارش  خبرگزاری تسنیم، احسان ارکانی عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به علی صالح‌‌آبادی رئیس کل بانک مرکزی، خواستار ورود و رسیدگی وی به موضوع مدیرعامل لندن‌نشین یک بانک خصوصی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارکانی ضمن اشاره به برخی موارد از سفرهای این مدیر بانکی به انگلستان و دیگر کشورهای اروپایی، گفته است: چنین مستنداتی نشان می‌دهد علیرغم اقدام بانک مرکزی دولت قبل در انتخاب ایشان به عنوان مدیرعامل یک بانک با هدف انجام مقدماتی اصلاحی و زیربنایی، نه تنها ضوابط و اصول امنیتی رعایت نشده بلکه نشانه‌های اهتمام مدیریتی یعنی حضور تمام وقت و تلاش جدی برای رفع مشکلات نیز به چشم نمی‌خورد.

عضو کمیسیون اصل نود افزوده است: با توجه به اتمام دوره مدیرعاملی فعلی این بانک و ضرورت اتخاذ تصمیمات مقتضی جهت رعایت غبطه و  منافع سپرده‌گذاران و سهامداران، ضرورت دارد در اسرع وقت ضمن تجدیدنظر در صلاحیت ایشان و سایر مدیران ارشد بانکی که اقامت دائم یا تابعیت کشورهای دیگر به ویژه اروپایی و آمریکایی را دارند اجازه ادامه این روند خطرناک و مخاطره‌آمیز در زمینه حفاظت از اطلاعات پولی و بانکی کشور داده نشود.

در این تذکر گفته شده که «شایسته است در انتخاب هیأت مدیره و مدیرعامل جدید بانک مذکور و سایر بانک‌های خصوصی که بانک مرکزی وظیفه تعیین هیأت مدیره آن را بر عهده گرفته نظارت جدی‌تر در انجام اصلاحات اساسی و تلاش مستمر جهت بهبود شاخص‌های آن اعمال گردد.»

ارکانی همچنین خواستار ارائه گزارشی از نحوه احزار صلاحیت مدیرعامل بانک مذکور و سایر اعضای هیأت مدیره آن از بانک مرکزی به مجلس شورای اسلامی شده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عضو کمیسیون اصل بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۲۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بعد از واگذاری سرخابی ها به بخش خصوصی؛ پرسپولیس و استقلال تذکر گرفتند!

آفتاب‌‌نیوز :

به تازگی و با برگزاری آیینی تیم پرسپولیس به مجموعه ای از بانک ها و استقلال به هلدینگ خلیج فارس واگذار شد. این واگذاری ها این شائبه را ایجاد کرده است فصل آینده دو تیم پرسپولیس و استقلال در بین تیم های لیگ برتری بیشترین هزینه را در لیگ برتر محتمل خواهد شد. اما بر اساس توصیه سازمان لیگ به تیم های پرسپولیس و استقلال این دو تیم در فصل آینده هم می بایست به اندازه سقف قرارداد هزینه کنند و قراردادهای بالای سقف قرارداد در سازمان لیگ ثبت نمی شود و هیچ تعهدی را برای باشگاه ایجاد نمی کند.

فصل پیش رو سقف قرارداد ۳۵۰  میلیارد تومان بود که به نظر این بودجه برای فصل آینده ۴۱۰ میلیارد تومان خواهد شد. البته این رقم برای سه تیمی که قرار است در لیگ نخبگان آسیا شرکت کنند، کمی بیشتر خواهد بود.

واگذاری تیم های پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی خوشحالی تماشاگران و اعضای دو تیم را به همراه داشته است به این خاطر که از این پس دو تیم دارای نظام پرداختی مناسبی همانند سایر تیم ها خواهند شد.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • خداحافظی دکتر کورش پرویزیان با بانک پارسیان/ دکتر جواد شکرخواه مدیرعامل بانک پارسیان شد
  • تذکر کمیسیون اصل نود به ۴ دستگاه برای پیوستن به سامانه اعتبارسنجی
  • بعد از واگذاری سرخابی ها به بخش خصوصی؛ پرسپولیس و استقلال تذکر گرفتند!
  • منتظر برنامۀ بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • تقویت همکاری های بانکی ایران و افغانستان
  • بدهی کلان استقلال به بانک پرسپولیسی!
  • نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین توسط شبکه بانکی صادر شد
  • بدهی کلان استقلال به بانک سهام‌دار پرسپولیس!
  • منتظر برنامه مکتوب بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • توسعه همکاری های بانکی ایران و افغانستان