Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/یزد مدیر محیط زیست و کیفیت منابع آب شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد، دفن غیر بهداشتی زباله شهر تفت و روستاهای توابع را آژیر خطری دیگر برای آلودگی منابع آب زیرزمینی عنوان کرد.

«ناهید غلام نژاد» در این باره اظهار کرد: محل دفن زباله شهر تفت از لحاظ جنبه‌های زیست محیطی مناسب نیست و علاوه بر آن روش دفن، نیز غیر بهداشتی بوده و زباله ها بدون طی فرآیندهای لازم ( ایزوله نمودن محل دفن، فشرده سازی زباله ها،جمع آوری و دفع بهداشتی شیرآبه ها و همچنین پوشاندن سطح زباله ها) رها سازی می‌شود که این موضوع، ضمن ایجاد چشم انداز نامناسب و انتقال زباله ها به محیط اطراف، سبب نفوذ شیرآبه های حاوی ترکیبات آلوده به منابع آب زیرزمینی نیز می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شیرآبه های حاصل از نشت زباله، حاوی ترکیبات شیمیایی، آلی، میکروبی، فلزات سنگین و انواع و اقسام ترکیبات خطرناک و آلوده می باشد گفت: با توجه به اینکه درشهرستان تفت نسبت به سایر نقاط استان بارندگی بیشتری وجود دارد لذا حجم شیرآبه تولیدی نیز افزایش یافته که این موضوع می تواند تهدید جدی علیه کیفیت منابع آب زیرزمینی به شمار برود.

این مسئول، موضوع بسیار مهم دیگر در مورد شیرآبه ها را  نفوذ پذیری بالای منطقه به ویژه در مناطق کوهستانی عنوان کرد که باعث نشت سریعتر شیرآبه به منابع آب زیرزمینی می‌شود.

وی افزود: علاوه بر شهر تفت، روستاهای این شهرستان نیز از نظر دفن زباله وضعیت نامناسبی دارند که بعنوان مثال محل دفن زباله روستای صادق آباد در مجاورت بند تغذیه مصنوعی قرار گرفته ومحل دفن زباله روستاهای سانیج،اسلامیه و ده بالا نیزغیر اصولی است.

 غلام نژاد در ادامه اظهار کرد: در مورد کلیه محل های دفن زباله اعم از شهری و روستایی ضروری است شیوه دفن به صورت بهداشتی و اصولی انجام گیرد که در مورد تفت و روستاهای آن هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

 وی اظهار امیدواری کرد که ارگان های ذیصلاح(فرمانداری، دهیاری روستاها و مراکز بهداشتی) دراسرع وقت با برگزاری جلسات، جهت پیداکردن مکان مناسب دفن اصولی و بهداشتی به نحوی که در مناطق حساس آبی نباشد تصمیمات فوری و جدی بگیرند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی آب منطقه‌ای یزد، مدیر محیط زیست و کیفیت منابع آب این شرکت، دفن بهداشتی و اصولی زباله را در نظرگرفتن محل مناسب گود زباله به نحوی که شیرآبه به منابع آب و خاک نفوذ نکند، تفکیک و بازیافت زباله تا حد امکان، دفن بهداشتی بقایای زباله که قابل بازیافت نمی باشد و پوشاندن زباله های دفن شده تشریح کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شركت آب منطقه اي يزد دفن غیربهداشتی زباله شهر تفت منابع آب زیرزمینی دفن زباله شیرآبه ها زباله ها محل دفن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۲۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای پاکسازی طبیعت از زباله‌ها

دریافت 24 MB

به گزارش خبرنگار مهر، گروهی از مردم شاهرود در اقدامی زیبا نسبت به پاک سازی طبیعت اقدام کردند. گزارش اختصاصی این پویش زیبا را برای خبرگزاری مهر استان سمنان مشاهده می‌کنید با این توضیح که دوست داران طبیعت در این فصل سال از مردم تقاضا دارند که نسبت به جمع آوری زباله‌های خودشان از طبیعت اقدام کنند.

کد خبر 6093207

دیگر خبرها

  • تسهیل سرمایه گذاری در بخش دامپروری با اصلاح جرائم بهداشتی
  • شناسایی یک زنجیره توزیع تخم مرغ غیربهداشتی در مازندران
  • شناسایی و توقیف یک زنجیره توزیع تخم مرغ غیربهداشتی در مازندران
  • توقیف محموله بزرگ تخم‌مرغ غیربهداشتی در مازندران
  • بیش از یک تُن مواد غذایی غیربهداشتی کشف و جمع‌آوری شد
  • چپ کردن کامیون حمل زباله در برزیل + فیلم
  • تهدید حیات جزیره سرخ‌گون هرمز با شیشه و پلاستیک
  • تلاش برای پاکسازی طبیعت از زباله‌ها
  • زباله بهشهر پس از ۶۰ سال ساماندهی شد
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور