Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@09:38:00 GMT

خطر مواجهه با موج ابتلا به کرونای اُمیکرون جدیست

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۵۳۲۲۶

خطر مواجهه با موج ابتلا به کرونای اُمیکرون جدیست

ایسنا/فارس معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و رئیس مرکز بهداشت استان فارس، گفت: توجه نکردن به شیوه نامه های بهداشتی و واکسیناسیون نوبت سوم، ما را با موج اُمیکرون مواجه می سازد.

دکتر عباس رضائیان‌زاده سه‌شنبه ۳۰ آذر با اعلام اینکه موارد ابتلا، بستری و مرگ و میر بیماران مبتلا به کرونا در ماه های اخیر، کاهش داشته است، به خبرنگاران گفت: این دستاورد مهمی برای مجموعه سلامت محسوب می شود و اکنون که آرامش نسبی بر زندگی مردم حاکم شده است، نباید به راحتی آن را از دست بدهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز بهداشت استان فارس اضافه کرد: رسیدن اغلب مناطق استان به وضعیت آبی، حاصل همکاری مردم، همراهی تمامی سازمان ها و تلاش ایثارگرانه کارکنان بهداشت و درمان بوده است.

رضائیان‌زاده با تاکید بر اینکه نباید با ساده انگاری و توجه به شایعه ها، دستاوردهای مقابله با کرونا را از دست بدهیم، عنوان کرد: ورود سویه اُمیکرون به کشور، نگرانی ها را افزایش داده و باید برای پیشگیری از وقع موج جدید بیماری، همچون موج های پیشین در سلامت خود و جامعه سهیم شویم تا همچون موج های پیشین، شاهد موارد ابتلا و مرگ و میر هموطنانمان نباشیم.

این مقام مسئول در علوم پزشکی شیراز، با بیان اینکه در خصوص شدت بیماری زایی اُمیکرون، اطلاعات دقیقی در دسترس نیست، تاکید کرد: تنها نکات مورد تایید همگان در خصوص این سویه، سرعت انتشار بالا، شانس بالا برای ابتلای مجدد و احتمال بالای ابتلا در گروه سنی کودکان، نوجوانان و جوانان است.

او اعلام کرد: با توجه به دستورالعمل جدید کمیته کشوری کرونا، افراد بالای ۱۸ سال که سه ماه از دریافت نوبت دوم واکسن آن ها گذشته است، باید برای دریافت نوبت سوم واکسن به مراکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: افراد بالای ۱۸ سال که نوبت اول و دوم را از واکسن های غیرفعال «سینوفارم، بهارات و کوو ایران برکت» استفاده کرده اند، پس از گذشت سه ماه از دریافت نوبت دوم می توانند واکسن مشابه نوبت اول و دوم یا واکسن های «آسترازنکا و یا پاستوکووک پلاس» دریافت کنند.

رضائیان‌زاده افزود: افرادی نیز که نوبت اول و دوم را از واکسن با پلتفرم «آدنوویروس» همچون «آسترازنکا یا اسپوتنیک» دریافت کرده اند، باید برای دریافت نوبت سوم، پس از گذشت سه ماه از واکسن های «آسترازنکا و یا پاستوکووک پلاس» به عنوان واکسن دُز سوم یا یادآور استفاده کنند.

رئیس مرکز بهداشت استان فارس یادآور شد: همچنین افرادی که نوبت اول و دوم خود را واکسن «پاستوکووک پلاس» دریافت کرده اند، واکسن نوبت سوم خود را باید از همان واکسن «پاستوکووک پلاس» به فاصله ۵۶ روز پس از نوبت اول دریافت کنند.

رضائیان‌زاده گفت: با توجه به فرا رسیدن شب یلدا، از هم استانی ها خواست تا با توجه به احتمال بالای سرایت سویه اُمیکرون و اهمیت رعایت فاصله فیزیکی، شب یلدای امسال را بدون دورهمی سپری کرده و یا دورهمی ها را به صورت مجازی برگزار کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کرونای ا میکرون کرونا در ایران پاستوکووک پلاس نوبت اول و دوم رضائیان زاده دریافت نوبت ا میکرون نوبت سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۳۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه بهداشت ودرمان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان به گفته رئیس بیمارستان شهید بهشتی قروه برای خرید این دستگاه ۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

دکتر زند اظهار داشت: خرید این دستگاه پیشرفته توسط سازمان بهداشت جهانی صورت گرفته است.

وی افزود: نوبت دهی در شیفت صبح انجام می‌شود و حدود ۲۰ نفر بیمار پذیرش می‌شوند و اگر مشکل نیروی انسانی مرتفع شود نوبت دهی شیفت بعدظهر هم راه انداری خواهد شد.

رئیس بیمارستان شهید بهشتی قروه یکی دیگر از نیاز‌های اساسی این مرکز درمانی را نبود دستگاه سی تی اسکن ذکر کرد.

 

دیگر خبرها

  • جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است
  • بیش از ۴ هزار نفر از دانشجویان متاهل وام تحصیلی دریافت کردند
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • زنگ خطر کاهش رشد جمعیت در خوشاب
  • توسعه بهداشت ودرمان
  • تغییر الگوی ساخت مسکن نیازی جدیست
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است
  • علائم ورم معده یا گاستریت چیست؟