Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@15:37:00 GMT

تجلیل از ۱۱۴ مربی فعال حفظ قرآن

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۵۳۲۷۲

تجلیل از ۱۱۴ مربی فعال حفظ قرآن

به گزارش معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ابراهیم کرمانی نژاد، گفت: این طرح به منظور شناسایی و تجلیل از فعالیت مربیان فعال در عرصه حفظ قرآن کریم، با مصوبه بیست و ششمین جلسه ستاد راهبری حفظ قرآن کریم که متشکل از چند دستگاه فعال در حوزه قرآنی کشور از جمله معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد، تهیه شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این طرح طبق ضوابط و دستورالعمل تهیه شده، مربیان فعال رشته حفظ قرآن کریم در سراسر کشور توسط کمیته های استانی طرح متشکل از مدیران دستگاه های قرآنی استان ها که رئیس گروه های قرآن و عترت ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها نیز عضو این کمیته محسوب می شوند، انتخاب شده و در صورتی که امتیاز لازم را کسب کنند، برای انتخاب نهایی به کمیته مرکزی طرح مستقر در مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه معرفی خواهند شد.

کرمانی نژاد اضافه کرد: اعضای این کمیته متشکل از مدیران ارشد شش دستگاه قرآنی کشور از جمله معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و از بین افراد انتخاب شده در نهایت ۱۱۴ نفر تا اسفند سال جاری معرفی و مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

اعضای کمیته مرکزی طرح شامل رئیس و معاون مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه (رئیس و دبیر کمیته)، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم، مدیر کل قرآن و عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما، مدیر رادیو قرآن و مدیر عامل اتحادیه کشوری تشکل های قرآن و عترت است. 

به گزارش ایرنا بیست و ششمین جلسه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم ۲۰ آذر در سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد و مهدی قره شیخلو رئیس ستاد راهبری طرح ملی حفظ با اشاره به تجلیل ۱۱۴ مربی قرآن در حاشیه مسابقات بین المللی قرآن در اسفند ماه افزود: در کمیته ستاد طرح ملی حفظ طرح تشویق و تجلیل از ۱۱۴ مربی حفظ قرآن را در دستور کار قرار دادیم.

وی ادامه داد: در این طرح شاخصه‌هایی برای مشخص کردن این تعداد از معلمین در نظر گرفتیم. شاخصه‌های سلبی و ایجابی متعددی از جمله عدم تجلیل در هیچ یک از مراسم‌های ملی، سابقه پنج سال فعالیت حضور در عرصه حفظ، حافظ بودن اجزایی از قرآن و داشتن روحیه جهادی و سابقه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی امتیازاتی است که به وسیله آن این تعداد از معلمان در استان‌ها مشخص و به ستاد معرفی خواهند شد.

رئیس مسابقات بین المللی قرآن کریم ادامه داد: این معلمان قرآنی که از اقشار مختلف در زمینه حفظ قرآن فعالیت می‌کنند در حاشیه مسابقات بین المللی قرآن کریم تجلیل به عمل خواهد آمد و بودجه‌ای معادل ۶۰۰ میلیون تومان برای این امر و اهدای جوایزی اختصاص داده شده است.

ابراهیم کرمانی نژاد در ۱۵ آذر از سوی محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، آموزش و توسعه مشارکت‌های امور قرآن و عترت منصوب شد.

کرمانی نژاد وظیفه دارد تا با بهره گیری از نیروهای انسانی خدوم و جامعه قرآنی کشور در راستای توسعه آموزش ­های کوتاه مدت، برنامه ­ریزی به منظور حمایت مادی و معنوی از مؤسسات و کانون­ های خلاق قرآن و عترت، توسعه عرضه آثار و محصولات قرآن و عترت در مناطق مختلف کشور در راستای عدالت فرهنگی و همچنین شناسایی و تجلیل از اساتید، نخبگان، خادمان و فعالان داخلی و خارجی در عرصه قرآن و عترت تلاش کند. 

برچسب‌ها سازمان اوقاف و امور خیریه حفظ قرآن معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان اوقاف و امور خیریه حفظ قرآن معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان اوقاف و امور خیریه حفظ قرآن معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان اوقاف و امور خیریه حفظ قرآن کریم کرمانی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۳۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات مرحله استانی قرآن، عترت و نماز در دیلم برگزار شد

حسین رمضانی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: چهل و دومین دوره مرحله استانی مسابقات قرآن، عترت و نماز با حضور بیش از ۵۰۰ دانش آموز شهرستان‌ها و مناطق نیمه شمالی استان بوشهر به میزبانی شهرستان دیلم و در محل دبستان دخترانه عصمت برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش دیلم افزود: در این مسابقات دانش آموزان شرکت کننده در ۱۲ رشته، در ۲ بخش پسران و دختران طی ۲ روز به رقابت پرداختند.

.وی گفت: پیش از این نیز، مسابقات دانش آموزان شهرستان‌ها و مناطق نیمه جنوبی استان بوشهر در شهر کاکی برگزار شده است.

کد خبر 6088812

دیگر خبرها

  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند
  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • برگزاری دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن در کهگیلویه
  • بررسی سیر تحول هنرهای قرآنی/ اهمیت نگاه میراث فرهنگی به هنر قرآنی
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود
  • قرآن فضای گفتگوی بسیاری درباره هنر دارد
  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد
  • مسابقات مرحله استانی قرآن، عترت و نماز در دیلم برگزار شد